Защо новите данъци за автомобилите няма да намалят вноса на стари возила?
Според него с новоприетите поправки няма да бъде постигната целта за ограничаване на старите возила.По думите му ще има повишение, „но на фона на основата, върху която ще се увеличи, говорим ефективно за увеличение между 6 и 20 лева".
Христов посочи, че е правилно общинските съвети да определят основата на данъка.
"За определен клас автомобили тя варира от 54 стотинки до 1,62 лева, което е 1,20 разлика и ако в един град основата се определя на 60 ст., в другия може да е 1,60 лв., и тук се получава много голяма разлика", подчерта той.
Председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили изрази опасения, че „при автомобилите, които се стремим да ограничим, едва ли ще има някаква промяна“.
"За автомобилите от 15 до 20 години базата, която определя общинския съвет, се умножава по едно. Доколкото разбирам, няма да има промяна, защото умножаваме по едно. В същото време при автомобилите до пет години умножаваме по 2,3. Няма мотив и логика защо отново по-новите автомобили ще плащат по-голям данък при положение, че заявяваме цел да ограничаваме старите автомобили", категоричен е Христов.
Експертът предупреди водачите да погледнат талоните на автомобилите си за означена еврокатегория или липсваща такава, заместена от звездички.
"Ако има звездички, с извинение, пак гледаме небето. Ще ни таксуват като автомобил, който няма еврокатегория. И, за да се докаже еврокатегорията, трябва да се отиде до официалния представител. Те ще ви издадат удостоверение за еврокатегорията, но там се заплаща минимум 50,60,80 лева и става така, че се обезсмисля това, което обясняват нашите народни представители – отстъпки еврокатегория. Именно тези, за съжаление, които са с по-старите автомобили, те ще бъдат засегнати от това, защото не се вписва еврокатегорията", заяви Христо Христов.
Той цитира и данни на Пътна полиция, според които около 60% от автопарка у нас се състои от стари автомобили над 15 години, което е изключително висок процент.
Председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили прогнозира, че броят на старите автомобили у нас до края на 2020 г. ще се увеличи поне със 150 хиляди, а страната ни ще бъде автоморгата на Европа.
"България ще бъде автоморгата на Европа, може би на света, поради две причини – данъчното облагане на превозните средства и екотаксата. Докато не се промени данъчното облагане и не отпадне екотаксата, ние ще бъдем автоморга, защото екотаксата е един билет за баня. Плащаш и замърсяваш колкото искаш", емоционално коментира Христов.
3
Коментара по темата
3.
Хем така, хем онака
20.10.2018 15:14:57
Менда като е толкоз корназ да направи без данък новите автомобили до третата им годишнина. Добре и е да събира по 500-600лв на година данък от нови автомобили с Евро 6
Хем тя добре, хем ние зле...
Хем тя добре, хем ние зле...
2.
шофьор
20.10.2018 13:05:32
Защото Ганьо кате се види с 15 000лв скача в някой 15 годишен немски премиум милионник,вместо да си вземе кола на 3-4 години под 100 000км понеже "не му е на нивото" :)
1.
Всичко е за пари
20.10.2018 10:29:10
Новите данъци са измислени, за да се съберат 30-50 млн свежи парици.
Колкото увеличението на цигарите помага да се намалят пушачите, толкова и този данък ще намали старите коли.
Още повече, че бюджета се захранва яко от многото коли, пък били те и стари. Това са винетки, ГО, данък МПС... яко цоцане
Колкото увеличението на цигарите помага да се намалят пушачите, толкова и този данък ще намали старите коли.
Още повече, че бюджета се захранва яко от многото коли, пък били те и стари. Това са винетки, ГО, данък МПС... яко цоцане