За първи път „Албена“ АД дава свой хотел на франчайз
За първи път „Албена“ АД дава свой хотел на франчайз
Хотел Парайз блу Снимка: Albena.bg
Българското туристическо дружество "Албена" АД сключи договор за франчайз с межднародната хотелска верига MARITIM за петзвездния комплекс „Парадайз Блу Хотел & Спа“, съобщи компанията чрез БФБ АД. Договорът за франчайз е от 15 октомври 2018 г., като повече подробности не се съобщават.
MARITIM е основана през 1969 г. и към момента оперира 48 хотела за почивка и бизнес в Европа и света - в страни като Германия (33 хотела), Малта (един хотел), Испания (два), Турция (два), Египет (един), Мавриций (един) и Китай (три).
„Брандът MARITIM е емблема на премиум локация, отлично качество на обслужването и експертиза за провеждане на събития.“, пишат от Албена АД.
Петзвездният "Парадайз Блу Хотел & Спа" е най-новият комплекс в курорта.
Това е първият хотел, който компанията дава на външен оператор. Досега куротът правеше това само със съпътстващите дейности и услуги, като ресторанти, магазини, различни забавления и други несъществени услуги. Приходите от наема на различни обекти в курорта възлязоха на 5,2 млн. лв. за 2017 г. и 5,3 млн. лв. за 2016 г.
Не се съобщават подробности за сделката с MARITIM, но ако предположим, че "Албена" АД привлече няколко международни вериги, ще реши някои от проблемите си. На първо място с маркетинга, който ще се поеме от съответните вериги. Освен това българската компания ще трябва да се грижи за оперирането на по-малко хотели, а на трето място - ще има вътрешна конкуренция в курорта, което може да е за добро.
Анализ на Investor.bg, озаглавен „Какво се крие в "черната кутия" на Албена“, показа, че дружеството постига едва 1,69% възвращаемост на активите през 2016 г. или чиста печалба след еднократните ефекти от около 9 млн. лв. при активи от 534,7 млн. лв. Същият е и резултатът за 2017 г. Тази ниска рентабилност показва нуждата от реформи и вероятно франчайзът с MARITIM е първата стъпка в тази насока. Ако повече вериги се грижат за привличане на платежоспособни туристи, "Албена" АД ще може да взема по-висок наем за ресторантите, магазините и другите си обекти.
Разбира се, че компанията не може да се грижи сама за осигуряване на вътрешна конкуренция и разнообразие между десетките собствени хотели и не може, сама по себе си, да осигури разнообразие на концепциите.
Големият въпрос е с колко бързи стъпки "Албена" АД ще върви по пътя на разнообразието, диверсификацията и повишаване на новото, защото има още над 30 обекта в курорта, много от които имат нужда от освежаване на концепцията. Добави Коментар