Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Бургаски старши капитан далечно плаване обяви: Форматът на Морското училище е изчерпан, нужна е сериозна промяна

Предложението на кап.Каваков е интересно и много логично
Ключови думи:
Квалификацията, която ПГМКР „Свети Никола в Бургас дава може да се придобие и с курс от 3 до 6 месеца, коментира за Флагман.БГ Благовест Каваков, дългогодишен пилот на кораб, потомствен капитан далечно плаване, който се включи в дебата за бъдещето на емблематичното училище и дава своето предложение.

„Това е и масовата практика в последните години от младежи, които желаят да тръгнат по този път. Форматът на Морското училище в сегашния му вид е изчерпан. Трябва да се помисли за нещо ново. Трябва да се почерпи опит от първите морски нации в света, за да има успех и развитие средният ешалон морски кадри”, обясни пилот Каваков

Какво се случва с тези млади и нахъсани момчета, след като завършат Морското училище в Бургас е въпросът, който задава той. Според кап. Каваков има вариант обучението има да се съкрати и кадрите да се превърнат в конкурентноспособни на европейските.

„Истината е, че повечето спират с обучението си след завършване на Морското училище. И тези амбициозни момчета, които по една или друга причина не са могли да влязат във висшето училище, а и по-голямата част не го правят по финансови причини, защото трябва да работят и да вадят пари, в един момент имат ограничение. Ако пожелаят да се представят на изпит, за да се преквалифицират и да преминат към по-висше ниво, система им казва, че трябва висше техническо образование. Трябва им някакво, каквото и да е, за да могат с още два-три изпита да  приравнят и продължат към висшия офицерски състав”, коментира парадоксът с обучението на морските кадри у нас пилотът с дългогодишен стаж от Бургас.

От думите му става ясно, че в съседна Румъния имат различен модел на обучение след средното морско образование. На територията на страната действа филиал на световноизвестен университет и там обучават кадрите си именно по негови утвърдени програми.

Моделът е година и половина учат и още толкова им се осигурява трудов стаж, за да се доквалифицират. И ето ви го готовия висш морски офицер”, коментира Благовест Каваков.
Това е начинът да се спестят време и средства на младите хора и да бъдат превърнати в обучени и абсолютно готови за морското дело кадри, категоричен е той. 

„Това е пътят  да се мине границата отвъд ПГМКР „Свети Никола” -  Бургас. Заплащането на кадрите, които излизат от Морското в града е около 1000 евро, т.е ниско. И нашите момчета като намерят някоя по-тежка работа, каквито са нефтените платформи с по-високо заплащане започват да работят, дават всичко от себе си и здравето си дори. Докато един офицер, бил той и начинаещ, започва от 1500-2000 евро. На по-късен етап възнаграждението му става от 3000 до 5000 евро. При танкеристите се стига до 10 000 - 15 000 евро. И разликата между един български и един германски капитан в заплащането е минимална”, обясни Благовест Каваков.

Той е категоричен, че нашето морско образование е от най-добрите. От България излизат отлично квалифицираните кадри, споделя потомственият капитан, но процесът е твърде е бавен и вече не е конкурентен на чуждите модели, които обучават младежите за много по-кратък срок.

„Не сме интересни, защото сме твърде малко. Ситуацията е като с българското вино. Сериозен голям търговец от външния пазар не се интересува от него, защото ако утре получим заявка от такъв няма как да достави толкова продукцията. Същото е и с морския бранш. С едно добро лоби и добре направена програма за обучение нещата могат много бързо да се развият в правилната посока”, допълни той.
26
Коментара по темата
26.
Радо
01.03.2022 02:15:41
Това звание капитан далечно плаване е пълна простотия.Аз съм бил моторист 20 г.Аз не съм ли плавал на далечно плаване?Значи трябва да има и моторист или рулеви далечно плаване.Ами готвача?Само капитана е плавал те не са.Който са били моряци те знаят.
25.
Чефата
17.10.2018 10:38:49
Страдам истински,като чета коментарите...ВИЕ, “стари морски кадри” показахте истинското лице на българина!Ще ви върна в един стар постулат “Българина не прави секс на плажа,защото ще се намери винаги някой,който ще му даде акъл,как да го направи по-добре!”
Таа такова, нека се върна към селския манталитет и начин на изказване за да ме разберете по-очетливо...”Кои бяхте вие анонимни хейтъри,че успяхте да изразите това “профисионално мнение”,кой какъв капитан е?!
Призива ми към вас “морски кучета” е да лаетеее с пълно гърло,осъзнавайки че единственото което остава е “тътена от егото ви”
24.
Коко
15.10.2018 15:06:28
Няма го океански риболов НЯМА и УЧИЛИЩЕ.Сега са само цигани.Перфектни моряшки.Немогат ни ДА четат ни да пишат.6b
23.
Боцмана
15.10.2018 09:08:14
До...17... механици и ел.механици-от морско училище Варна...от рибарското в Бургас-рулеви,мотористи...накратсо-среден персонал,както по надолу е уточнено,че се изучава и с курс за няколко месеца!
22.
Горски
14.10.2018 16:26:29
до 11 и 18...поне изречете правилно фамилията ХЕЙТЪРЧЕТА...а 18-ти да си погледне клавиатурата че май я кара в стил ПИЯНА ТОЯГА...ако не може...да отива да се ПЕНСИОНУРА...
21.
До 19
14.10.2018 16:06:36
Гоче, а предлагането какво е за да има търсене ? С Филипински заплати за европейци дали ще стане?
20.
Стария морски вълк
14.10.2018 15:59:39
Някога правехме добри пари от мореклък, сега фирмите правят пари от моряците.
Затова и младите не искат да чуят за кораби, млади колеги които още плават блъскат 12ч. На ден 6-7$ на час ,а фирмите да им взимат 3.
Както някой спомена по-долу
Това не е професия, това вече е наказание!
19.
Гочо
14.10.2018 15:56:56
Проблема е ,че пазара А моряци в БГ е много стеснен. Няма търсене. От там идват всички проблеми.
18.
Георги
14.10.2018 15:22:49
Какъв капитан е тоэи Кабаков...връэкар пилот в Бургас...да отиде някой да ги провери какви капитани са пилоти...връэкари,баща се пенсионура-наэначават сина...и тоэи дава идеи...Палячо
17.
Бгс
14.10.2018 13:49:13
Прав си, но това училище подготвя кадри за този риболов. Как иначе да функционира тази система. Нали трябва екипаж: рулеви, механици, ел. механици. Имаше и кадри пряко свързани с риболова, но да се нарече рибарско училище не е правилно.
16.
Петър
14.10.2018 13:46:35
Твърденията не са коректни. С курс може да станеш само моторист или рулеви и да си останеш такъв. С диплома от техникума можеш да станеш механик помощник. Истината е, че безхаберието на отговорните за образованието в Бургас остави доста време един директор да го ползва без да се грижи , а сега друг да го довърши. Просто безхаберие, липса на реакция от (липсващата) бургаска морска общественост.
15.
Боцмана
14.10.2018 13:28:00
Завършилите "морско" училище за ми преведат...ССУМОР
14.
Боцмана
14.10.2018 12:11:54
В Бургас училището беше за риболов!
13.
Лоцмана до боцмана
14.10.2018 11:55:29
Абе боцмане какво според теб значи военни рибари,да не би да ловят мини от втората световна?Айде по-сериозно.Навсякъде по-света единствено офицерския/командния/състав на кораба,вкл.главните механици се обучават във висши училища.Но това е условно 1/4,1/5 от екипажа.Останалите според теб къде се обучават?
12.
Бургазлия
14.10.2018 11:48:00
Аз, когато бях ученик в Морското влизаха тези с нисък успех, които не успяваха да влязат другаде - бандитчета и бабаити. Училището изобщо не беше от реномираните в Бургас.
11.
MASTER
14.10.2018 11:45:19
Благовест Кабаков никога не е бил капитан , стигна до старши помощник във Валиант и стана пилот със връзките на баща си . Какъв е той че да дава тези интервюта . Флагман да си проверява по-добре информаторите
10.
Магелан
14.10.2018 11:20:46
Докато индивиди като Петър Апостолов ви крадат над 30%от заплатите, моряци и морско няма да видите!!!
9.
Sc9
14.10.2018 09:35:59
ДИК София ами да го преместят в Враца. Там има повече морски кадри ШМАТАРОЦИ толкова не се намери един кадърен да направи нещо за морските кадри.
8.
Sc9
14.10.2018 09:29:31
В Бургас нямало морско училище прос Гагауз.
7.
Геша
14.10.2018 08:41:17
Напълно прав е човекът. На мен ми трябваха 28 години след завършването за да стана вахтен помощник. Измислените правила на софийския ДИК ни осакати.
6.
До 2
14.10.2018 08:22:56
По коментара Ви веднага си проличава че сте от Варна.В коментара Ви няма нищо вярно.
5.
Горски
14.10.2018 08:22:30
Чувал съм за СТАРШИ помощник капитан...чувал съм за КАПИТАН ДАЛЕЧНО ПЛАВАНЕ...ама за те такова СТАРШИ КАПИТАН ДАЛЕЧНО ПЛАВАНЕ сефте научавам.Какво ли още може да измисли ФЛАГМАН?
4.
Морски
14.10.2018 00:45:32
Жечков,как се чустваш като разсипник на морското училище в Бургас?
3.
Morski
14.10.2018 00:24:35
Боцмане, никога не съм наричал това училище ,,гимназия,, защото завърших корабоводене - морско, цивилен профил, наред с паралелки Корабни Машини и механизми , Ел обзавеждане на кораба, Управление флота, Хладилна техника. И единствената му разлика с Варненското е че е средно образование. Това си беше морско училище, със страхотни преподаватели и материална база.
2.
Боцмана
13.10.2018 23:30:10
Моите извинения...Но в Бургас никога не е имало морско училище! Тук учиха за риболов(военни рибари) Морско училище е в Варна!
1.
Morski
13.10.2018 23:13:41
До сега не съм пътувал с кадърен румънски моряк. Целта на едно морско образование е не само да предостави материята но и да осигури адекватна практика по време на обучението , защото самото естество на нашата професия се усвоява само на море. Един моряк с завършен курс и качил се на кораб не само, че не е компетентен а и не конкурентен в очите на работодател. След завършването ни на Морско Училище - Бургас, много от съучениците ми започнаха работа по корабите. Кое друго средно образование дава възможност за реализация след завършването му и на такова добро заплащане. Същите хора все още плават и са вече старши помощници и главни механици. С това образование и необходимата практика вече е възможно взимане на степен КДП и главен механик. В България има много кадърни и работливи моряци но чуждите компании все още гледат на нас с едно на ум. Кадри има много, но за хубави позиции е борба заради националността им.
Германски капитан никога не е получавал и няма да получи възнаграждение , колкото колегата му Българин. Разликата в заплатите е голяма. Форматът на морско училище беше перфектен, а форматът на Румъния е такъв че дори и Nautical Institute вдигна ръце от тях заради фалшивите им кусове и уронване на престижа на института.
  Добави Коментар
Не правете секс на дивана, защото... Лекар предупреди за сериозни рискове Пазете се от токсични приятели, които могат да съсипят връзката ви Неподходящи изказвания за връзката или партньора ви е първият червен флаг
4-те зодии, които имат ангелски души Ето кои са те  Тези вкусни лодки с месо ще ви станат любимо ястие Всеки знае рецептата
Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея Вижте кои са те и подрете банята си  Иска да се върне при бившия си Русата Златка опитвала да затопли отношенията си с Благо Джизъса
Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита Финaнсoвите кoледни бoнуси сa в гoлям диaпaзoн в зaвисимoст oт зaемaнaтa длъжнoст и видa нa кoмпaниятa - от 200 до 750 лв.  Смесете кисело мляко, брашно и захар на равни части и направете тази сочна торта с неустоим крем Вкусът е впечатляващ, презентацията - още повече
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви Три стъпки тестват колко здрави са любовните ви отношения... Закупуването на жилище става все по-трудно с тези промени в закона Строителите ще калкулират в цената на имота новия данък, обясни адвокат
Хвали се, че навремето е скъсвал Преслава от се*с Петя, както е истинско й име,  първо бе танцьорка във видеоклиповете на Милко Калайджиев, а след това той я превърна в Преслава, която познаваме днес  Започна скоростен ремонт на ГКПП "Кулата" заради Шенген Целта е с разширение да се направят по две пътни ленти във всяка посока преди пункта