Брюксел категорично против износа на стари дизели за Източна Европа
Германските производители на автомобили и правителството постигнаха компромисно споразумение за намаляване на замърсяването на въздуха от дизеловите автомобили през миналата седмица, след като екологичните групи спечелиха победа през февруари, която задължи градовете да забранят по-старите возила.
Правителството поиска от производителите на автомобили да предложат на собствениците си стимули и технически обновления. Не всички автомобилни производители се ангажираха с реконструкциите, тъй като тези мерки ще струват милиарди евро.
Повечето казаха, че решението трябва да бъде да се насърчат собствениците на автомобили да търгуват с по-старите си дизелови модели за по-чисти превозни средства - което би довело до увеличаване на продажбите, макар и с намалени цени.
"Износът би означавал да се пренесе проблемът с качеството на въздуха от запад на изток", каза Бенковска пред вестник "Тайгеспигел". "Планът на германското правителство може да засили проблема", смята еврокомисарят.
Германското министерство на околната среда заяви, че ще се опита да преодолее съпротивата на автомобилните производители към скъпите нови филтриращи системи за отработени газове
Миналата година България внесе над 100 000 коли втора употреба от страни от ЕС, повече от една трета от които са със силно замърсяващи дизелови двигатели, пише Euronews.
Законодателите на ЕС миналия месец подкрепиха целите за намаляване на емисиите на въглероден двуокис от автомобили и микробуси с 45% до 2030 г. - амбициозни цели, които не са популярни сред националните правителства. Добави Коментар