Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Стари коли, а няма и пари за пътища… и се избиваме! Има ли решение?

Ключови думи:

Вътрешният министър Младен Маринов разкри няколко причини за войната на пътя, която води до стотици жертви годишно.

"Единият проблем e чисто финансов, тъй като за изграждане на пътищата са необходими много средства. Другият проблем са превозните средства, по-голямата част от които са стари и неотговарящи на условията. Третият много важен проблем е поведението на водачите, на които по някакъв начин им се внушава, че всичко друго е виновно, но не и самите те и това трябва да се промени", каза той пред "Монитор".


Според него ще има по-добър контрол, ако Законът за движение по пътищата се раздели на три - за движението, за пътните превозни средства и за водачите.

Попитан къде бърка България в организацията на движението по пътищата, Маринов коментира, че МВР се опитва да отговори на този въпрос, привличайки други институции.

"Наистина има проблеми с пътната безопасност и ние правим всичко възможно да влияем на този проблем. Той касае общата работа на много институции и може би има проблем в координацията", каза още Маринов и посочи, че хората трябва да разберат, че съдбата е в техните ръце, защото според статистика в 96% от случаите катастрофите са по вина на водачите.

"Основната ни дейност е да засилим контрола. Част от техническите средства вече са закупени и дават своя принос. Следващата стъпка е да изградим единен център за обработка на нарушенията, което ще повиши с 50% ефективността на тези средства", каза още министърът.

На въпрос дали има ефект от увеличаването на глобите по пътя, той отговори, че само по себе си то е добро, но трябва да е в комплекс от действия.

"Ако глобата е висока, но няма гаранция, че тя ще бъде платена, няма смисъл от нея. Трябва да има неотменност на наказания - т.е. ако някой е нарушил, той трябва със сигурност да си поеме отговорността", каза Маринов.

Попитан дали е "за" или "против" идеята за видеорегистратори във всяка кола, Маринов отговори, че я подкрепя.

"Така ще се избегнат много конфликти с останали участници в движението и ще помогне на нас като органи, които обслужват местопроизшествия. Мисля, че това ще действа дисциплиниращо на шофьорите, но законодателят ще реши", коментира той.


2
Коментара по темата
2.
шофьор
08.10.2018 09:56:17
Когато дебила изпреварва в завой без видимост,няма никакво значени каква му е колата и колко е хубав пътя. Докато ни е такъв манталитета и на всеки 10км да има патрулка пак ще се трепят ! Да се признават записите от видеорегистраторите и да се налагат яки глоби и отнемане на книжката за фрапиращи нарушения без да се налага снимащия да ходи да дава обяснения в КАТ !
1.
ftichaka
08.10.2018 09:36:36
Има решение - да ! Да се избият всички некадърници в парламента и тия близо до тях !
  Добави Коментар
Струва 170 бона Някои котета са само за богаташи Сложи край на любовна приказка 27-годишната Синди е сама
Не отиде на погребението на бившата си жена Дейвид Хаселхоф може би не се разбира с близки на Памела Бах Разплака се, защото... Трябваше да снима неприятна за нея сцена
Направи скандално признание Чаровна дама си има приятели с екстри  Медведев се подигра със Зеленски и Фон дер Лайен Твърди, че европейските елити "избират смъртта"
PR експерт: Тандемът Борисов-Пеевски ще реши колко дълго да ни управлява кабинета „Желязков” Трябва да изминем пътя към еврозоната, за да затворим тази врата към големия съветски брат, който ни чака оттатък Черно море, каза Диана Дамянова Твърди, че е била опипвана от... Полицайка
Прави сензационен ход? Роналдо се завръща в Реал? Неочаквано високи температури в... Англия
Почина млад футболист Трагедия до България Неприятна случка с Гришо Димитров е любимец на много фенове по света, но има и недоброжелатели