Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

200 камери следят за скоростта на пътя... А всъщност ни трябват 400!

Ключови думи: камера, скорост, автомобил, кат,

Преди дни Министерството на транспорта съобщи, че започва обществени обсъждания за въвеждането на възможни мерки, които да подобрят пътната безопасност в страната. Това обяви ресорният министър Росен Желязков по време на конференция на тема "Да работим заедно, за да направим пътищата си по-сигурни".

"Ние сме изправени пред тъжна статистика, която освен цифри, касае и хиляди човешки съдби. Опазването на живота и здравето на всички участници в пътното движение е основен приоритет на правителството", поясни транспортният министър. Желязков изтъкна, че само съвместните координирани усилия на държавните институции и обществото могат да доведат до конкретни резултати в борбата срещу пътния травматизъм.

Преди 10 години експерти от Министерството на вътрешните работи  са командировани във Франция, за да проучат техния модел за пътна безопасност, успял за кратко време да намали броя на катастрофите и на жертвите, пише "Дарик".

До 2002 г. Франция има тежки проблеми с автомобилните злополуки. Властите обаче започват мащабна общонационална кампания срещу пътната инцидентност, в която са включени всички държавни институции. Създаден е фонд за купуването на близо 3000 камери за денонощно видеонаблюдение. Променят се законите, въвеждат се строги мерки срещу водачите нарушители, глобите се завишават драстично. И в резултат на всички приложени мерки е спасен животът на хиляди хора, а Франция изпада от списъка на страните с висок риск от катастрофи.

Затова българските експерти търсят помощ в желанието си да взаимстват френския модел. Чуждите власти са отзивчиви - искат информация за дължината на пътната мрежа у нас, броя на населението и на автомобилите, транзитния поток, критичните отсечки и т.н. Анализирайки данните, те препоръчват по нашите пътища да бъдат монтирани 400 стационарни камери, които да следят за шофьори нарушители.

10 години по-късно "Пътна полиция” у нас разполага с едва половината техника за контрол на скоростта - около 200 стационарни, мобилни и триноги камери за цялата пътна мрежа. От 2008 г. досега обаче бяха изградени нови пътища и отсечки на магистралите. Т.е. ако французите направят анализ на ситуацията днес, вероятно ще се окаже, че нуждата от камери по критичните пътни отсечки е още по-голяма, пресмятат от Съюза на българските автомобилисти (СБА).

200 системи за контрол на скоростта са приблизително по 29 уреда на един милион души население. Според Държавната комисия по безопасност на движението през 2016 г. те са били дори още по-малко - 20 камери на 1 млн. жители, докато в Швеция например (към същия период) наситеността с камери е 6,5 пъти повече, т.е. по 130 камери на милион души. Подобна е разликата и с други европейски страни - Франция, Испания и др.

А статистиката е стряскаща: миналата година България е на второ място в Европейския съюз (ЕС) по загинали при пътни инциденти - 95 души на един милион души. Швеция е с най-малко - 25 души на 1 млн. жители.

Разбира се, камерите не могат да са "лекарство” срещу многото пътни злополуки и високата смъртност. Но те са единственият начин за контрол на скоростта автомобилите, поясняват от СБА.

И в момента дискусиите около Закона за движение по пътищата (ЗДвП) са на дневен ред. Сред темите обаче не попада необходимостта от изграждане на мрежа от технически средства и системи за контрол. А освен закупуването на техника, не по-малко важно е да се намери работещ механизъм за събиране на глобите от нарушителите.

Сред последните предложения сега е камерите на КАТ ще започнат да снимат за превишена скорост без никакъв толеранс за шофьорите. Глобата за всеки, който премине с повече от 3 км/ч над ограничението покрай радар, ще бъде 20 лева.

Превишаването на скоростта е сериозна причина за трагедиите по пътищата и в другите страни от Европейския съюз. Според оценката на международни експерти всяко четвърто пътно транспортно произшествие е свързано именно със скоростта. Те изчисляват, че, ако се ограничат тези нарушения, биха се спасили 10 000 живота в страните от общността.


2
Коментара по темата
2.
Селянина с колелото
07.10.2018 12:26:42
Фотографи - хубаво, а контрол, реален контрол на пътя кога и кой ще осъщесвява?
1.
p
07.10.2018 09:59:30
като се направят пътища както трябва и се поддържат както трябва, няма да се трепят хора заради дупки по пътя и да се тръби че видиш ли карали НЕСЪОБРАЗЕНО. Е трябва и някои шофьори да се научат как се изпреварва, престроява, мигача какво е, какво означава технически здрав автомобил и т.н.
  Добави Коментар
Рецептата за тези солени тригуни е на свекърва ми и си я пазя като зеницата на окото Рецептата за тези солени тригуни е на свекърва ми и си я пазя като зеницата на окото Жестока трагедия! 22-годишен шофьор се заби в стълб, загина 14-годишната й спътничка Шофьорът е в изключително тежко състояние
Мед с виагра залива пазара Веществото съдържа смес от мед и лекарство, подобно на виаграта, и се продава на черния пазар в някои нощни магазини за по няколко евро Доц. Атанас Мангъров каза какво да правим, за да се предпазим от грипа Началната остра фаза е около 4-5 дни, но някой път продължава до 7-8 дни
Рецепта за домашен шоколад за 20 минути, с който децата ще бъдат във възторг Много лесно се приготвя Българската полиция e "блокирала спасяването" на трима мигранти, които по-късно замръзнаха до смърт NNK и CRB призоваха за "независимо, официално разследване"
Бизнесът определя кибератаките като основен проблем през тази година Най-значително придвижване нагоре в класацията бележи изменението на климата Концерти, пътуващо кино, театрални постановки и стендъп комедия - какво да очакваме в Царево Силен тласък на културните събития в общината през есенно-зимния период
Конспирации, нали? Пентагонът планирал терористични атаки в САЩ, за да оправдае нахлуване в Куба В документа се изброяват много идеи за това как да се разпали ненависта на американците Техническа неизправност в инсталацията може да е причината за взрива в Банкя В къщата е имало висока концентрация на газ, каза Николай Николов
Грипът настъпва: Броят на областите в грипна епидемия достигна 11 До края на седмицата в България ще бъдат достигнати върховите стойности ISW: Военни блогъри бият тревога, че Русия остава без офицери Въпреки това обаче наскоро руските сили напреднаха и край Борова, Покровск и Курахово