Новият вътрешен министър гневен на джигитите: По всякакъв начин се внушава, че нещо друго им е виновно, но не и те самите
Вече бившият министър Валентин Радев заяви в началото на седмицата, че лично премиерът Бойко Борисов настоявал за прекратяване на поръчката още по негово време. Изказването на Маринов идва и на фона на доклад на Световната банка, според който МВР може да съкрати около 1500 души администрация и да намали броя на областните си дирекции от 28 на 7, като това щяло да икономиса около 47 милиона лева годишно. Според Маринов обаче системата работела от дълги години в несигурност, а съкращения не можели да се правят, без да се модернизират първо процесите в администрацията.
„Системата работи дълги години в абсолютна несигурност за бъдещето. Служителите работят всеки ден и не знаят следващите пет години дали ще са на работа, или не. Аз смятам, че в момента администрацията е сведена до минимума, който е необходим за функциониране на тази система. За да намалиш рязко администрацията, ти трябва да обновиш процесите, които текат в това министерство, съответно трябват пари за компютри, за принтери, за софтуери, които да изключат работата на човек и тя да се замени от дадена програма. Затова трябват пари. Ако ние съкратим под минимума администрация, това означава да започне да куца обслужването на гражданите, административните услуги“, заяви министър Маринов.
По думите му част от административните услуги не трябва да се извършват от МВР, за да се освободи ресурс да се изпълнява чисто полицейска дейност.
„Нека да укрепим системата и да дадем по-дълъг хоризонт за възможност и за развитие и израстване на кариерата на полицаите и да търсим финансиране за техните основни нужди да бъдат те полезни на обществото“, допълни той.
Ще има по-добър контрол, ако Законът за движение по пътищата се раздели на три – за движението, за пътните превозни средства и за водачите, каза още министърът.
Попитан къде бърка България в организацията на движението по пътищата, Маринов коментира, че МВР се опитва да отговори на този въпрос, привличайки други институции.
„Наистина има проблеми с пътната безопасност и ние правим всичко възможно да влияем на този проблем. Той касае общата работа на много институции и може би има проблем в координацията. Единият проблем e чисто финансов, тъй като за изграждане на пътищата са необходими много средства. Другият проблем са превозните средства, по-голямата част от които са стари и неотговарящи на условията. Третият много важен проблем е поведението на водачите - по някакъв начин им се внушава, че всичко друго е виновно, но не и самите те и това трябва да се промени“, каза още Маринов и посочи, че хората трябва да разберат, че съдбата е в техните ръце, защото според статистика в 96% от случаите катастрофите са по вина на водачите.
„Основната ни дейност е да засилим контрола. Част от техническите средства вече са закупени и дават своя принос. Следващата стъпка е да изградим единен център за обработка на нарушенията, което ще повиши с 50% ефективността на тези средства“, каза още министърът.
На въпрос дали има ефект от увеличаването на глобите по пътя, той отговори, че само по себе си то е добро, но трябва да е в комплекс от действия.
„Ако глобата е висока, но няма гаранция, че тя ще бъде платена, няма смисъл от нея. Трябва да има неотменност на наказания – т.е. ако някой е нарушил правилата, той трябва със сигурност да си поеме отговорността“, каза Маринов. Той посочи, че се работи в посока разделяне на закона за движение по пътищата на три – за самото движение по пътищата, за пътните превозни средства и за водачите.
„Така ще се разделят по-добре отговорностите за контрола, за да може да има ясни институции, които да стоят зад тези отговорности. Идеята е да освободим ресурса на МВР да върши точно тази работа, за която се изискат полицейски правомощия, а именно контрол на пътя, контрол на водачите и т.н.“, коментира вътрешният министър.
Попитан дали е за или против идеята за видео регистратори във всяка кола, Маринов отговори, че я подкрепя. „Така ще се избегнат много конфликти с останали участници в движението и ще помогне на нас като органи, които обслужват местопроизшествия. Мисля, че това ще действа дисциплиниращо на шофьорите, но законодателят ще реши“, коментира той.
6
Коментара по темата
6.
истината
08.10.2018 02:58:40
Дори и малките деца знаят че солените глоби ще решат проблема на секундата. МВР нарочно не вдигат глобите, за да може да има нарушители, които да плащат и пълнят касичката, а с тези пари да плащат на хилядите хрантутници в МВР. При глоба 10000 лв за превишена скорост и отнемане на свидетелството за 10 год, няма да има нито един нарушител в България, а не да дават 5 милиона за засичащи камери, 2 милиона за радари и още десетки милиони за заплати на служители, които не вършат нищо.
Същото важи и за законите в Съда, няма големи наказния за да си плащат престъпниците, не влизат в затвора защото навън ще извършат престъпление и пак ще плащат и така да се хранят хиляди служители в съдебната система. А това че народа го трепят автоджигити и престъпници, на никой не му пука.
Същото важи и за законите в Съда, няма големи наказния за да си плащат престъпниците, не влизат в затвора защото навън ще извършат престъпление и пак ще плащат и така да се хранят хиляди служители в съдебната система. А това че народа го трепят автоджигити и престъпници, на никой не му пука.
5.
...
06.10.2018 17:00:40
преди 10 години правеха проверки ако надуеш басовете на колата и спреш на улицата. сега никой не ги бара за нищо. а този само ще говори и нищо няма да направи
4.
селомотористи
06.10.2018 16:58:25
мотористите искали да сме толерантни към тях, а ни късат нервите с истеричния шум! улиците не са писти, защо властите не им го набият в главите! трябваше да ги побъркат от проверки и глоби това лято,! обаче "полицаите" само си правеха кръгчета из градинките и уличките
3.
agent 007
06.10.2018 15:36:56
Защо ще премахвате златния талон.Той е въведен да поощрява и се дава на добрите и отговорни водачи на МПС-та.
Правите точно обратното- вместо да разширите тази програма за коректните шофьори вие ги мачкате! ?????
Правите точно обратното- вместо да разширите тази програма за коректните шофьори вие ги мачкате! ?????
2.
K
06.10.2018 15:01:39
Ако има пътища като хората направени и обезопасени няма да е проблем тея дето се нлъскат да се трошат сами. Но уви, пътища няма, масово карст тфошки разпадащи се в движение, псевдо затъмнен тунинг на стопове и фарове водещи да не ги виждат останалите шофьори, неадекватно изпреварващи.... Така че скоростта сама по себеси не е фактор специално за извънградско шпфиране.
1.
мислещ
06.10.2018 13:42:43
Естествено ! На българчето все някой друг му е виновен,и правилата винаги трябва да важат само за другите !