Нов парадокс: Велоалея ли е все пак асфалтът на тротоара по бургаската ул. „Ген. Гурко” (СНИМКИ)
Както Флагман.БГ писа в края на лятото, през 2014 г., в изказване на зам.-кмета по бюджет и финанси Красимир Стойчев, става ясно, че въпросната велоалея е счетена като „грешка” и всъщност не е ексклузивна за колоездачи, а има препоръчителен характер.
Велоалеите в Морската градина и на ул. „Гурко“ остават на доизживяване, за да не къртят асфалта
Велоалеята край морето в Бургас не била велоалея от 4 години, общински съветник търси решение
Парадоксът тук е, че по нея, на всяко кръстовище, все още стоят знаци Г14, дефинирани от Закона за движение по пътищата като „Задължителен път само за велосипедисти”.
Бездънна юридическа яма: Кой е с предимство на велоалеите - колоездачите или пешеходците?
Очевидно е, че въпросната велоаеля не е функционална в сегашния си вид. На места тя заема почти 2/3 от тротоара, а в най-тесните участъци на пешеходната зона, място за пешеходци на практика няма, тъй като то е заето от легалния бизнес, който е наел в района търговски обекти.Тя е също толкова конфликтна, колкото тази, която се намира точно до плажа в Морската градина и ежедневно по нея нервите на пешеходци и велосипедисти са изпънати до краен предел.
Заличете велоалеите на Бургас и задайте следващата тема за дебат, идат избори
Въпросът обаче остава – защо, след като велоалеята е „грешка” на администрацията, там продължава да има знаци Г14, които свидетелстват за това, че тя все още е активна.
Важна дефиниция: Велоалеите или велосипедните трасета са обособена със съответните знаци и маркировка част от напречния профил на улиците, предназначена за движение на велосипеди, като при това тя се явява задължителна за велосипедистите. Движението, престоят и паркирането на автомобили по велоалеите са забранени. Велоалеите са физически отделени от останалите елементи на уличната мрежа, а придвижването по тях може да е организирано, независимо от автомобилното или пешеходното движение.
Според това определение излиза, че въпросната алея на ул. „Гурко” е някакъв недоизмислен микс между споделена зона за пешеходци и колоездачи, и ексклузивен маршрут за велосипедисти. Вторите обаче, на всяко кръстовище, трябва да се превръщат в пешеходци, за да могат да пресекат зебрите.
Допълнително според горната дефиниция, велоалеите трябва да са „физически отделени от останалите елементи на уличната мрежа”. Тази на ул. „Гурко” е върху тротоара и пречи на пешеходците. Пресича няколко улици, сред които ул. „Оборище”, „Цар Симеон I” и „Славянска”, кръстовищата, на които са изключително натоварени ежедневно.
Велоалея ли е в крайна сметка асфалтът по централната бургаска улица? Ако е, то това значи ли, че пешеходец не трябва да стъпва на нея, колоездачите са с предимство и при евентуален инцидент, виновен ще бъде пешеходецът? Ако не е, то тогава поне знаците трябва да бъдат премахнати.
22
Коментара по темата
22.
до 18 Metin Haki
02.10.2018 21:53:35
резан ли си бе манаф!? научи да пишеш на български, цървул прост! ти ще караш колело без седалка
21.
*********
02.10.2018 21:50:51
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
20.
Духчо
01.10.2018 12:02:13
Да ви имам и проблемите,във Възраждане не остана едно дърво и кучето ми няма къде кракът да си вдигне горкото,няма тротоари няма нито една градинка няма нищо,вие за велоалеята пищите. Отидете в Амстердам да видите какво е да ви бутат с колела по тротоари и тогава ще видите,че тукашните са слънце. Оставете ги хората да си карат колела бе,голям проблем направихте. Като видите някои просто се дръпнете една крачка наляво или надясно и готово.
19.
Гарантирано от ГЕРБ
01.10.2018 09:34:42
Велоалея ли е асфалтът на тротоара или не няма значение, Крадците от ГЕРБ си вземат милионите, а ние блеем като животни и плащаме!
18.
Metin Haki
01.10.2018 02:28:29
Ahh kuchee ako si kupq kolelo shte ti idvam bezplatno na gosti
17.
Жоан
30.09.2018 23:40:02
Ж. Т. веднага да пише Докладна по случая.
16.
КОКО И СОФКА
30.09.2018 21:21:12
Така е когато в общината е пълно с геги, които не са от Бургас и подхлъзват кмета с безумни проекти, надземни подземни улици, местят гари, велоалеи, паважни улици, измислени фонтани, транзитни тролеи направо от Кара баир на плажа ако може, канализация никаква, сега ще видим и с дупката какво ще изсе...............т
15.
Гега
30.09.2018 21:13:34
То е хубаво да има велоалеи ама да не крадат от тротоара
14.
Закони само за някои
30.09.2018 21:01:06
Аз лично почти на всяко кръстовище слизам от колелото и го бутам до другата страна. Проблемът е че са усвоени/откраднати едни пари да се направи тази гротеска. И сега вместо да се оправи за да има велоалеи, ще се заграби, къде пак от същите общинари, къде от "леганият бизнес". Тротоар пак няма да има, велоалеи също, то вече свикнахме на байганьовщината, онези на това разчитат.
13.
Ников
30.09.2018 20:08:29
Едно нещо да направят като в цивилизования свят и всички ориенталски талибани скачат да го унищожат. Тюфлеци движещи се само ссъс смрадливи и раздрънкани коли.
12.
Пешеходец
30.09.2018 20:04:47
На улица Сан Стефано е още по зле,велоалеите са заели целия тротоар,пешеходците трябва да вървят по улицата,особено майките с колички!
Махнете ги тези велоалеи!
Махнете ги тези велоалеи!
11.
Проектант до архитект
30.09.2018 20:00:14
Проектите и чертежите на велоалеите в Бургас са правени от софийска фирма.А за ръководител на
"Интегриран градски транспорт"е избрана археоложка,понеже в намерени нови карти се твърди,че някъде по маршрутите на велоалеите в Бургас е заровено златото на Вълчан войвода.За такива тънки и специфични неща си трябва археолог.Те затова и новите спирки излязоха скъпи,над 50 бона,заради разкопките за златото.
"Интегриран градски транспорт"е избрана археоложка,понеже в намерени нови карти се твърди,че някъде по маршрутите на велоалеите в Бургас е заровено златото на Вълчан войвода.За такива тънки и специфични неща си трябва археолог.Те затова и новите спирки излязоха скъпи,над 50 бона,заради разкопките за златото.
10.
Хеса меса
30.09.2018 19:26:39
Ще те возя на рамката да не вървиш пеша,само,че велосипеда ми е дамски и ще ти хареса.
9.
Археолог
30.09.2018 19:12:44
Т.н. велоалеи са част от проекта "Интегриран градски транспорт". Ръководител на проекта е археоложката Руска Бояджиева. Поради успешния проект видната специалистка по транспорт в момента е зам. кмет. Може да и благодарите личнооо.
8.
Гери
30.09.2018 19:01:02
Този който е проектирал велоалеите май е същия некомпетентен "специалист", който проектира велоалеите и във Варна, там пък велоалеите спират пред подлези, където трябва да носиш велосипеда си надолу и нагоре, това го няма в нито една европейска държава. В Германия има 45 милиона велосипеда, такива идиотски решения на велоалеи не съм виждала.
7.
Поню с бавареца
30.09.2018 18:51:37
Наскоро ми се наложи да мина по тази велоалея и като видях колко пешеходци има по нея слязох на шосето и си карах между колите поне е по спокойно
6.
Иван
30.09.2018 18:10:59
Сини зони Зелени Зони Пари бол.
5.
пешеходка-всеки ден вървя по тази улица и морската
30.09.2018 18:10:43
Какъв парадокс,това си е стара работа ,както още през 2014г. е констатирано ,че тези две велоалеи са голяма грешка.И за да се стопира всичко това ,трябва да се сложат табели и ясно да е написано че тези алеи вече отново са само за ПЕШЕХОДЦИ!!!!И всички спекулации и драсканици ще спрат,щом нямат пари да ги заличат ,това е начина.Дано по-бързо и скоро стане това ,за да се успокоят и пешеходците ,и велосипедистите ,сега и двете съсловия са на нож,заради недомислиците на бургаските общинари!!!
4.
Pf
30.09.2018 18:07:45
Ае направо да обявяват Бургас за незаконен град, пък жителите за емигранти. Голяма война с тез велоалеи, пътища и пешеходни зони. Не стига че сме най-селския град, ами и самочувствие все едно Париж... На тази алея съм удрял пешеходец, а в същото време съм получавал закани, като карам на пътя до нея. Ако някой ден се науча да летя, ме е страх, че някой гларус ще дойде да ми мутрее, че му нарушавам въздушното пространство.
3.
Ф
30.09.2018 17:54:20
Всичко е л@йна и ще стаеа по зле общинатс няма пари да поддържа сътворенията на чичо Митя освен да вдигне данъците още веднъж а ние да си натискаме парцалите проблема вече е навсякъде "сини зони", " велоалей" и т.н...... Нищо никъде не си личи но паяка върви и вдига колите всеки ден
2.
Тъпо е
30.09.2018 17:50:49
Ай стига с тез велоалеи,писна ни,повръщам
1.
Asas
30.09.2018 17:49:42
Пулицър !
Не направо нобелова награда !
Не направо космическа награда .
А ти кой си къде си ?
Не направо нобелова награда !
Не направо космическа награда .
А ти кой си къде си ?