„Контакти в сянка” или как фейсбук се добира до телефонния ви номер без вашето знание
В контекста на 50-те милиона засегнати потребители, профилите на които бяха компрометирани от хакери вчера, идва и новата информация. Група академици от университета в Принстън и Североизточния университет, както и репортери от Гизмодо, са използвали тестове в реалния свят, за да демонстрират точно как последната тактика на Фейсбук работи. Разкритията са шокиращи, но не неочаквани.
Най-голямата социална мрежа използва два метода да се добере до телефонния ви номер, за да бъдете таргетирани за персонални реклами – въпросната 2FA и т.нар. „контакти в сянка”
Двуфакторната защита на профила не е проблем
Първо – когато потребител на Фейсбук даде телефонния си номер на компанията с цел профилът му да бъде по-защитен или да получава известия за съмнителна активност или дори хакване, този телефонен номер се превръща в поле за изява на рекламни агенции (редно е да се спомене, че това не е първият път, в който компанията е използвла 2FA за подобни цели)
Това не би трябвало да е причина да спрете двуфакторната защита. Проблемът е, че компанията разполага с тази информация и работи с личните ви данни по начини, които вие не очаквате или не желаете.
И докато Фейсбук и други големи компании не се научат да са прозрачни с потребителите си, голяма част от тях ще са принудени да „си траят” против желанието им и да гледат реклами, таргетирани към тях чрез на практика „откраднатата” лична информация.
Контакти в сянка
Оказва се, че Фейсбук взима информацията за контактите ви и от приятелите ви.
„Ако потребител А сподели контактите си с Фейсбук, включително и досега неизвестен за компанията телефонен номер на потребителя Б, рекламните агенции могат да таргетират „Б” директно по телефона му, само месец по-късно. И това се нарича „контакти в сянка”, пише Кеш Хил от Гизмодо.
Това значи, че дори и да не сте дали директно телефонния си номер на Фейсбук, рекламните агенции ще могат да го свържат с профила ви, базирано само на контактите на вашите приятели.
Което е по-лошо – това никъде не описано и потребителите на социалната мрежа са в пълно неведение. Описание на тази практика не може да се намери никъде в секцията „Контакти и информация” на профила ви. Дори потребителите в Европа, които според новият Общ регламент относно защитата на данните (GDPR) би трябвало да имат пълно „право на знание” каква информация дадена компания има за тях, нямат достъп до въпросната информация.
И докато Фейсбук се опитва да спаси всячески репутацията си след скандала с Кеймбридж Аналитика, би трябвало да фокусира парите и вниманието си там, откъде се храни – потребителите. Премахването на двуфакторната защита в сегашния й вид и контактите в сянка би било един добър старт.
Превод: Георги РУСЧЕВ
4
Коментара по темата
4.
до 2
30.09.2018 18:47:00
Още на времето при строителсвото на USпосолсвото наКозяк 16,тогавашния министьр от НДСВ юпи Николаи Василев СВЬРЗВА целия Е-трафик на Бьлгария с мега мощните сьрвари на САЩ посолсвото,така янките имат ДОСТЬП до пьлен обем информация за случващото се в мрежата имат достьп до лични дани е-поща на стотици хиледи и НАИ-интересното за тях фирмени деиност и финансова активност на фирми и лица
3.
Изчислили са
30.09.2018 10:44:23
С няколко думи:
Фейсбук ще спечелят повече мъни,
отколкото ще загубят от глоби
Фейсбук ще спечелят повече мъни,
отколкото ще загубят от глоби
2.
конкурс за простотия
30.09.2018 10:41:17
до 1 българите не да ти виновни. Ходи питай медиите защо наложиха фейсбук като обратна връзка. Питай ги защо вземат грантове, даже и БНТ от USAID и америка за българия. Питай защо никой не инвестира в създаването на собствена национална социална мрежа, а се продава цялата информация на американците, дори в нарушение на европейските правила. Българина не може да се налага над медиите за съжаление, ало можеше отдавна да е разкарал новините на турски. Не вменявай вина, а се сещай че хич не сме свободни.
1.
оффф...
30.09.2018 09:51:43
Реално, от Facebook СА прозрачни! Всичко това е описано в правилата за ползване и всеки, който ги прочете ще знае, че ако иска да ползва Фейсбук трябва да сподели определени данни.
Проблемът е че българите по традиция не четат, а първи се прецакват и после се оплакват
Проблемът е че българите по традиция не четат, а първи се прецакват и после се оплакват