Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Пътищата ще се проектират според интензивността на трафика за 30 години напред

Ключови думи:
Пътищата трябва да се проектират според интензивността на трафика за период от 30 години. Това предвижда новата Наредба за проектиране на пътища, която вече е обнародвана в „Държавен вестник“, пише на сайта на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

Изисквания за отводняване

С наредбата се въвеждат завишени изисквания за отводняване на пътното платно. Целта е да се избегне събирането на вода и създаването на условия за „аквапланинг“. В участъците с по-сложно движение ще се поставя осветление с цел осигуряване на по-голяма видимост и безопасност. Изискването се отнася за пътните възли на автомагистралите и скоростните пътища, както и за пътните възли и кръстовищата на първокласните пътища.

Решението за прилагане на тази мярка ще се взима след технико-икономическа обосновка.

Наредбата ще бъде задължителна при проектирането на нова инфраструктура, както и при основен ремонт или реконструкция на съществуващата мрежа.

Скоростта ще зависи от терена

Дава се по-голяма свобода при определяне на проектна скорост за всеки клас път в зависимост от транспортните функции и особеностите на терена. Ако автомагистралата минава през равнина, проектната скорост е 140 км/ч, при хълмист терен – 130 км/ч, а при планински – 120 км/ч.

При тежки теренни условия автомагистралите могат да се проектират с проектна скорост от 100 км/ч, а скоростните пътища с проектна скорост 90 км/ч. За първокласните пътища е посочена максимална допустима проектна скорост от 100 км/ч. (Проектната скорост е различна от максимално допустимата скорост на движение, определена в Закона за движение по пътищата, но не може да я надвишава).

Зони за безопасност

Наредбата предвижда край магистралите и пътищата да бъдат създадени зони за безопасност. Целта е при излизане на моторното превозно средство от пътното платно да се избегнат тежките последици за шофьора и пътниците от удар в стълбове, стени, сгради и други препятствия, или последствията за трети лица, които се намират на крайпътните паркинги, площадките за отдих, пешеходните площи и др.

Обхватът на зоната ще се определя в зависимост от класа на пътя и допустимата максимална скорост на движение за автомобилите. Край магистралите тя трябва да е с ширина 16 м при допустима максимална скорост от 140 км, за скоростните пътища – 13 м при допустима максимална скорост 120 км/ч. При първокласните, второкласните и третокласните пътища са предвидени 8 метра. Ширината може да е и по-малка, ако в даден участък са въведени местни ограничения на скоростта.

В наредбата са категоризирани и опасностите. С най-голям риск за пътуващите в моторните превозни средства са стълбовете, дърветата, шумозащитните и подпорните стени, бетонните елементи и други. Опасност от тежки травми крият също реките и окопите с дълбочина по-голяма от 1 метър. Наредбата предвижда в зоната за безопасност да се избягва проектирането на рискови елементи и съоръжения. А ако това е невъзможно, те трябва да бъдат обезопасени съгласно стандартите.

Задължителна екология

Въвеждат се редица нови екологични изисквания при проектирането на пътища. Предвижда се изграждането на съоръжения от т. нар. „зелена“ инфраструктура -  това са „зелени“ мостове, тунели и виадукти, които осигуряват безпрепятствено преминаване на животните по традиционните им маршрути. В момента също се изграждат тунели за мечки, язовци, костенурки или други животни, предимно по проектите с европейско финансиране. Но мярката досега не е била изрично залегнала в наредба.

За първи път се определят и обхватът, съдържанието и етапите на всеки пътен проект.

Според очакваните резултати наредбата ще позволи строителството на модерна и безопасна пътна инфраструктура и ще допринесе за намаляване броя на пътно-транспортни произшествия, коментират от МРРБ.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Напрежение на ГКПП Рудозем-Ксанти, жители от Рудозем излязоха на протест Въпреки факта, че България се присъедини към Шенгенската зона на 1 януари 2025 г., пропускателният пункт остава затворен от гръцка страна, тъй като предстои окончателно официално разрешение Известен певец издъхна след концерт Изпълнителят припаднал на сцената, лекарите не успели да го спасят
Какъв късмет - час преди финала с Джокович Меншик попълнил формуляр за отказване Той обаче не успял да го даде на съдията, който отишъл да хапне за обяд Какви боклуци дават на децата ни в училищата и детските градини Има абсурдно изготвени менюта, абсолютно несъобразени с нуждите на децата, казва специалист
Държавата наднича в портфейла ти: 180 домакинства в Бургас под лупа Избрани са на случаен принцип До 10 години изкуственият интелект ще замени лекарите и учителите, убеден е Бил Гейтс Гейтс сподели визията си за бъдещето на ИИ и човечеството във "Вечерното шоу на Джими Фалън", заявявайки, че скоро хората няма да са необходими „за повечето неща“
Поискаха отстраняването му от Капките Тоя се държи толкова непрофесионално и просташки, гневни са фенове на предаването Наказание в детска градина: Дете да чисти тоалетна с голи ръце Случаят е от Пловдив и се проверява
САЩ поискаха от Европа да забрани програмите за многообразие Френски компании са получили писма, с които ги призовават да спрат да назначават по пол, раса или религия Петна от мазут в морето край Варна в дигна на крак институциите От Областната администрация заявиха, че се очаква да се извърши проверка и кой е отговорен
С 30% са се увеличили пенсиите за инвалидност за година Това сочат данните на НОИ Учителка в детска градина накара дете да чисти тоалетна с голи ръце? Какво се случва в Пловдив?