Съдия Стойков след 8-годишната присъда за убийството на Никол: Децата ни растат в агресивна среда, губят морални ценности
Състав на Бургаския окръжен съд, ръководен от Стефан Стойков и Даниел Марков, постанови току-що 8-годишна присъда на Иван Иванов за зверското убийство на 11-годишната Никол Йончева, извършено на 20-ти август м.г. в асансьор на блок 108 в жк „Меден рудник“. (ВИЖ НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ)
Присъдата е постановена с пълно единодушие на съдебния състав. Престъплението е доказано на 100 %, като Иван много добре е съзнавал, че тя се е мъчила, докато умира. Експертите са категорични, че убиецът е бил вменяем по време на зверското престъпление. Неговата умствена изостаналост не е в тежка форма, а дори е близка до нормалното. Коефициентът му на интелигентност е бил 82, разкри съдия Стойков.
Бургаският магистрат уточни, че при тогава 15-годишния Иван е липсвала „спирачката в душата“. Той възприемал зверското деяние едва ли не като нещо нормално. Причината, че бургазлията бил отхвърлен от 11-годишната Никол, се оказала достатъчна за Иван да „боцне“, както той самият се изразява, момиченцето с 20-сантиметрово острие в сънната артерия.
„Тъжно и страшно е, че в България деца убиват деца. Не съм аз човекът, който да дава съвети, но считам, че това не се дължи единствено на конкретната ситуация, че отказала да го целуне. На мен ми се струва, че начинът, по който е разсъждавал, е резултат на изкривената представа на обществото за това как трябва да се развиват децата ни. Не може те да са облъчвани денонощно от някакви агресивни филми, електронни игри. Подрастващите живеят в среда на агресия. Аз мисля, че това е една от причините да посегне на момиченцето, плюс неговите лични мотиви. У него я няма тази ценностна база, свързана с най-важното нещо - живота. Така е възпитан. Искал да я накаже! Спирачката в душата му я няма. Реагирал е много агресивно. Виждате – бият се по дискотеки, в училищата, дори момичета с момичета. Жестоко е!“, обясни съдия Стойков.
Бургаските магистрати постановиха още, че Иван трябва да плати и 150 хил. лв. кръвнина на майката на момичето - Мими Ставрева. Както и малко над 7000 лв. разноски по делото.
Самата Мими Ставрева дойде днес в съда, подкрепяна от свои близки. Бургазлийката също обясни, че не се съмнява във вината на убиеца.
„Всичко е доказано. Мотивът е бил, че нещо го е издразнило. Поне така твърди той. Но Никол е срамежливо и възпитано дете, не мога да си обясня какво толкова е направила, че да провокира подобна реакция“, каза Мими Ставрева в кулоарите на съда.
Там бяха и родителите на Иван, които явно все още не могат да повярват какво е направил собственият им син и продължават да защитават тезата за неговата невинност.
Решението на Бургаския окръжен съд може да бъде обжалвано в 15-дневен срок.
Припомняме, че тъй като е непълнолетен, по закон убиецът можеше да получи от 5 до 10 години затвор. Иван обаче отърва максимума, тъй като съдът не намери достатъчно доказателства, че тежкото престъпление е извършено с особена жестокост.
Вижте мотивите на съдия Стойков за присъдата:
18
Коментара по темата
18.
до 17
20.09.2018 20:17:52
а бе папук не разбра ли че закона е такъв
17.
dido83
20.09.2018 19:16:09
8 години....т.е ще лежи 4 год., вече 1 е лежал...след 3 години убиеца излиза...ебаси съда....това е много добър стимул за убийците,'
16.
Тотко
20.09.2018 18:52:48
На възрастта на убитото момиче, не ме пускаха да пресичам сам, а тя обикаля града с непознат. Божа работа, но за мен родителите изиграват голямата роля.
15.
кофти
20.09.2018 16:28:16
Остината пак е някъде по средата.
Разбира се, че и родителите имат вина.
Те са ходили на работа и бе са упражнявсли достатъпен контрол.
Но все пак е трябвало да има контрол и от институциите.
Държавата я бяма никъде в подкрепата
на семейства с такива деца. Найката даже и детегледачка не може да стане на детето си,
за да получава нещо за препитание
Разбира се, че и родителите имат вина.
Те са ходили на работа и бе са упражнявсли достатъпен контрол.
Но все пак е трябвало да има контрол и от институциите.
Държавата я бяма никъде в подкрепата
на семейства с такива деца. Найката даже и детегледачка не може да стане на детето си,
за да получава нещо за препитание
14.
до 12 добре а ма
20.09.2018 14:52:46
Ako някои професор от СУ с IQ 140 бльсне и убие човек с кола а друг примерно неграмотен ром с 4 клас и IQ 70 при индентична ситуация бльсне с кола и убие значи ли че рома ще се измькне от наказателна отговорност а тоя с iq 140 ще тьрка нара 2 -3 години
13.
Наблюдател
20.09.2018 14:15:50
В случая институциите не са виновни. След като Иван си е чатил във фейсбука свободно посещавал е нормално училище значи нищо му няма. Вината е на родителите че не упражняват никакъв контрол над децата си В момента децата "порасват"много бързо.
12.
до 8 не си НАЯСНО???????????
20.09.2018 13:30:12
КАКВО ОЗНАЧАВА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ И КАКВА Е ВРЪЗКАТА С ПОЗИЦИЯТА НА ИНДИВИДА В СОЦИАЛНАТА СРЕДА.ИНТЕЛИГЕНТНОСТТА Е САМО ПРЕДПОСТАВКА НО НЕ ОЗНАЧАВА ЧЕ НАЙ ИНТЕЛИГЕНТНИТЕ СА НАЙ ДОБРИ В ДАДЕНА СПЕЦИФИЧНА СФЕРА.
11.
Дред...
20.09.2018 13:14:04
Съдя Стойков го познавам дал е максимума ако закона позволяваше щеше да е до живот !
10.
!!!
20.09.2018 13:13:47
Нека му поръчат нов тест с независими наблюдатели. Да не се окаже, че и 70т няма да хване
9.
Любопитно
20.09.2018 12:25:26
Значи за 15 годишен на границата с умствена изостаналост се дава присъда естествено и колкото да ми дадат все ще са малко на фона това детенцете което напуснало този свят по този начин.Питам само какво стана с Кирил Принца защо там за този брутален разстрел на горвача си вече почти нищо не се тръби и този е на свобода!?!?!Ако този Иван беше дете на някое богато и влиятелно семейство нямаше да прекара и един час в затвора такава е фактологията тук в БГ.
8.
м даа
20.09.2018 12:23:13
Джордж БУШ-младши бивш президент на САЩ IQ 85
Наи-интелегентния бьлгарин член на Менса Бьлгария младо 20 и няколко годишно момче портиер в х-л Интрнационал Казино -Златни Пясьци с IQ 165
Наи-интелегентния бьлгарин член на Менса Бьлгария младо 20 и няколко годишно момче портиер в х-л Интрнационал Казино -Златни Пясьци с IQ 165
7.
до 4 и 5
20.09.2018 12:16:44
Социалните си бъркат в носа цял ден и цъкат пасианси. Винаги са след събитията. Трябвало е да отделят момчето в специализирано заведение явно и да го следят по-отблизо. Да не би да искаш да кажеш, че институциите нямат вина?
И не закръгляй резултата на "гранично 90"
8т разлика, които добавяш към 82т, за да стане 90 не са малко. Представи си какво ще стане ако ги извадиш от 82т ...
Докато има хора като вас в системата, които се прибират и си спят спокойно, а навън е пълно с такива деца няма да има оправия...
И не закръгляй резултата на "гранично 90"
8т разлика, които добавяш към 82т, за да стане 90 не са малко. Представи си какво ще стане ако ги извадиш от 82т ...
Докато има хора като вас в системата, които се прибират и си спят спокойно, а навън е пълно с такива деца няма да има оправия...
6.
до 5
20.09.2018 12:01:44
И 100 години да му бяха дали ,детето няма да се върне!Жалко !
5.
До 3
20.09.2018 11:56:14
В случая той попада в т.нар "граничен вариант на нормата" с IQ до 90, когато става въпрос за стойности под 70 се говори за умствена изостаналост. Ето защо му е призната и пълна вменяемост, макар с уговорката, че някой аспекти от поведението са по-различни от нормалните. За мен това дори е ниска присъда, едва ли ще излежи повече от 5-6 години и ще го пуснат.
4.
до 3
20.09.2018 11:51:42
Интелигентния знаеш ли с какво се занимават социални грижи?
Ако не знаеш да ти обясня.Занимават се с такива деца-деца в риск .Не си толкова интелигентен ,за колкото се мислиш.Един родител винаги трябва да знае къде ходи детето му ,с какви деца се среща ,дрогирва ли се ,пуши ли и.т.н. .Ако родителят не може да се справи с възпитанието на детето си или ако интелекта му не му позволява да го направи си има институции ,които ще се погрижат да му осигорят добра среда.
Ако не знаеш да ти обясня.Занимават се с такива деца-деца в риск .Не си толкова интелигентен ,за колкото се мислиш.Един родител винаги трябва да знае къде ходи детето му ,с какви деца се среща ,дрогирва ли се ,пуши ли и.т.н. .Ако родителят не може да се справи с възпитанието на детето си или ако интелекта му не му позволява да го направи си има институции ,които ще се погрижат да му осигорят добра среда.
3.
Пак си измиха ръцете
20.09.2018 11:44:23
При среден коефициент на интелигентност 100 и висок 130-140 можем да заключим, че коефициент 82 е много нисък.
Тук освен момчето вина трябва да се търси и от институциите, които не са погрижили
Тук освен момчето вина трябва да се търси и от институциите, които не са погрижили
2.
Любопитно
20.09.2018 11:40:04
А кои органи позволяват да растат в такава среда и кои органи не си изпълняват задълженията ?
1.
И ко само 7 години
20.09.2018 11:39:02
Мисля , че е време да сменим съдиите