Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Държавата секва огромна далавера с "данъчните" автомобили

Ключови думи:
Държавата обмисля да вдигне данъка на лекотоварните автомобили до 3,5 тона рязко от догодина. У нас е масова практика луксозни леки автомобили да се регистрират като товарни, за да се пестят данъци, пише в. "Сега". Финансовото министерство предлага сериозна промяна в определянето на налога им, който в момента е от 10 до 30 лв. за всеки започнат тон товароносимост. Вместо това се предвижда товарните автомобили, които притежават категория N1, да се облагат по същия начин както леките коли, т.е. данъкът да зависи от мощността и годината на производство.

По данни на МВР към средата на април 2018 г. са били регистрирани 308 260 товарни автомобила с маса до 3.5 т от 3550 марки и модели. От тях над 2000 модела имат аналог, регистриран и облаган като лек автомобил.

С новото си предложение финансовото министерство иска да пресече установената практика да се купуват "данъчни" автомобили. Това са леки коли, на които се признава категория N1. Това позволява да бъдат регистрирани у нас като товарни и да плащат значително по-нисък годишен данък. Разликата в облагането с техни аналози, регистрирани като обикновени леки коли, може да достигне до 100 пъти в зависимост от мощността на двигателя и годината на производство, аргументират се от финансовото министерство.

Примерите понякога са фрапиращи. Дължимият данък на автомобил с мощност 140 к.с. достига 400 лв., докато при регистрацията му като товарен налогът пада под 10 лв., тъй като товароносимостта е под 1 тон.

Още по-драстична е разликата при по-луксозните и по-мощни коли.

Модата на N1, с който се пестят данъци, се наложи след кризата от 2008 - 2009 г., когато продажбите на някои модели силно дръпнаха нагоре не само заради отстъпките, давани от търговците, но и заради данъчните облекчения, тъй като може да се ползват като средство за бизнес. Освен по-нисък местен данък фирмите можеха да ползват данъчен кредит, а поддръжката на колата се признава за разход. За да отговорят на специфичния пазар у нас, производителите един през друг започнаха да пускат леки коли със сертификат за товарни, които се продават у нас напълно законно. Така те са достъпни не само за фирми, а и за обикновените граждани.

Разви се и своеобразен бизнес, при който леки автомобили без сертификат от производителя биваха преоборудвани, като се премахваха или добавяха седалки или преграждения. Стигна се до абсурда да се сваля един от предпазните колани на задната седалка, за да се намалят местата с едно.

Финансовото министерство планира от догодина да промени формулата за изчисляване на данъка върху моторните превозни средства, като включи и екологичен коефициент. Той ще облекчава данъка за собствениците на коли с екостандарт Евро 4 и нагоре и ще го утежнява за тези с по-ниска екокатегория. Очаква се налогът за старите автомобили над 15 години значително да се повиши, а за новите, които отговорят на най-високите екостандарти, ще падне независимо от мощността им.

Притежаването на Eвро 3 или катализатор вече няма да носи данъчна преференция нито за леките, нито за тежкотоварните автомобили и автобусите, гласят новите текстове в Закона за местните данъци и такси.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Слънцето вече го няма, чакайте го през януари! Полярната нощ настъпи в Тромсьо, а как ли се чувстват хората там? Гаджето на Гого проговори По време на последния лайф бе намекнато за любовни трепети между Ванеса и бизнесмена
Трагедия! Внезапно почина знакова личност И известен почитател на "сините" Не изхвърляйте сока от киселите краставички Има много живот в него
Съдът разреши издаване на Европейска заповед за арест на Стоян Мавродиев Според него има голяма вероятност подсъдимият да се укрие Алея на народните будители е създадена в несебърското училище Идеята е на преподавателите от образователното заведение
40% от участниците във Vivacom Техническа Академия остават на постоянна работа или платен стаж в компанията Студентите ще имат възможност да посетят наземната сателитна станция Плана – най-голямата на Балканите Ипотечните кредити растат въпреки мерките на БНБ Ръстът на заемите през октомври е по-голям от тези през предните месеци4 
Мама ме научи: Вече не купувам масло. Свинската мас винаги е в хладилника ми Вижте как да си я приготвите вкъщи Хотелиери с групови дела срещу Booking Платформата ги лишава от право да продават на желани от тях цени
Намереният мъртъв в Огоста Весимир Илиянов е бил убит На този етап няма повече информация около хода на разследването Тати носи, мама меси: БГ младежите най-мързеливи в ЕС Официално само 6,5 на сто от учещите се хващат да бачкат