Ще се окаже ли септември по-успешен за българските хотелиери?
Очакванията са през септември пътувания да предприемат около 150 000 българи, 30 000 от които в Гърция. Допълнителна възможност за почивка дадоха и почивните дни около официалните празници - 6 септември, както и тези в края на месеца – около Деня на Независимостта.
В битката за всеки турист хотелиерите вече пуснаха атрактивни оферти за края на сезона. Намаленията в родните курорти започват от 30% и достигат до 50% в края на месеца. Дори и в по-големите курорти вече могат да се намерят свободни легла на втора и трета линия.
Най-ниската цена за квартира край брега ще спадне до 7 лева, а къща по Беломорието най-евтино ще се намира за 47 лева. В градските хотели край морето нощувките ще поевтинеят с до 60%. До края на септември вече са пълни и хотелите в повечето планинските и спа курорти.
Очакванията са през септември по гръцките плажове да има към 160 хиляди българи, а в турските курорти да почиват 110 хиляди българи. Цените на почивката в Гърция също тръгват надолу, но с по-бавни темпове – с до около 30%. В Турция морето поевтинява с 30-35%, но едва през последните десет дни на септември.
Още отстъпки се очакват и през октомври. Следващото лято обаче почивките ще поскъпнат, прогнозират туроператорите. Въпреки очакванията за по-евтино море в турските курорти заради по-евтината лира туроператорите запазват цените. Първо, защото продават пакетите в долари и в евро. Второ, защото повечето резервации са направени много преди срива на валутата на съседите.
При отмяна на пътуване с ферибот превозвачът е длъжен незабавно да осигури на потърпевшите алтернативен превоз, ако това е възможно, до крайната точка на пътуването, обясняват правни експерти. Преди дни стотици българи бяха блокирани по гръцките острови заради стачка на фериботните служители в южната съседка.
Ако няма възможност за самолетен или автобусен превоз, превозвачът е длъжен да организира до три нощувки. Ако почивката е част от туристически пакет, организаторът е длъжен да възстанови сумите, като потърси отговорност от превозвача за проваленото пътуване.
Всеки потребител има право в двумесечен срок да подаде жалба до съответния превозвач или организатор на пътуването, която се разглежда в срок до един месец и до два месеца казусът трябва да бъде решен с евентуално изплащане на обезщетение.
4
Коментара по темата
4.
:-)
10.09.2018 12:06:50
Тези, които има да перат пари, може и септември да е успешен. И октомври, и ноември... Другата седмица децата започват училище. Какви милиони почиващи се сънуват?
3.
Дядо Гинчо
10.09.2018 11:55:23
Ще, ще, бабо Гицке
2.
аналитика
08.09.2018 21:04:29
От Юни ли -Да .
1.
Кратък отговор
08.09.2018 19:34:19
НЕ