Нанков към Али за Айтоския проход: Сигурен съм, че задавате този въпрос за последен път
Ключови думи:
Айтоски проход, Севим Али, Николай Нанков, парламент, парламентарен контрол, Руен, Айтос, Дъскотна, Провадия, Билка, Добромир
Реалистично е ремонтът на Айтоския проход да започне през пролетта на 2019 г. Това стана ясно от отговор на регионалния министър в оставка Николай Нанков след въпрос на депутата Севим Али на последния парламентарен контрол.
В началото на юли Агенция „Пътна инфраструктура“ обяви търг за ремонт на 33,5 км от пътя.
Бургаският народен представител от ДПС Али припомни, че за втори път в рамките на една година задава въпрос за ремонта на участъка „по настояване на жителите и ръководството на Община Руен“.
Става въпрос за републикански път „III-208 – Провадия – Дъскотна – Айтос“, обслужващ както Бургаска, така и Варненска област. Според Али пътят е в много лошо експлоатационно състояние, с мрежовидни пукнатини и деформации и многобройни пропаднали участъци от настилката.
“Пътят е с много интензивно движение поради факта, че същият участък се явява главна артерия, обслужваща пътникопотока от граждани и работници на община Руен и община Айтос, явяващи се като основен обслужващ и строителен персонал на хотели, почивни станции, увеселителни заведения по Черноморието“, изтъкна Севим Али във въпроса си до министър Нанков.
Депутатът попита има ли предвидени средства за извършване на основна рехабилитация на участъка от км 51+130 до км 82+650, който е в границите на община Руен, както и конкретно за основен ремонт на 100-годишен скален тунел на 56-ия километър.
Регионалният министър в оставка отсече: “Аз съм не просто убеден, а сигурен, че това ще е последният път, не че нямате това право, в който задавате въпрос, тъй като в продължение на предходния отговор ще доразвия какво е предприела и направила Агенция „Пътна инфраструктура“, освен че е осигурила финансов ресурс, което е най-важно“.
В средата на миналата година участъкът от 51-и до 82-и километър бил включен в приоритетния списък по Оперативна програма „Региони в растеж 2014 – 2020 г.“.
Към онзи момент финансовият ресурс бил изчерпан, но след обществените поръчки за други обекти били спестени средства.
Нанков добави: „Освободи се финансов ресурс и съответно за участъка, който Вие коментирате, от изключително важния път – връзката между северна и южна България в източната й част.“
АПИ щяла да кандидатства за финансиране за най-тежкия участък от Провадийския проход, който бил 33,5 км.
Проектът бил разделен на два лота, включен бил и опасният скален тунел.
„С цел оптимизиране на процесите и най-вече навременност на ремонта агенцията е подготвила тръжната документация за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител на строително-монтажните работи на двата участъка. Поръчката е обявена на 6 юли 2018 г. Срокът за подаване на оферти е 10 септември“, добави министър Нанков.
След това съответната комисия щяла да класира кандидатите.
Прогнозната стойност на 33-км участък е за малко над 18 млн. лева. Паралелно била подготвена документация и за избор на строителен надзор.
Имало изготвен и технически проект, което щяло да позволи бързо стартиране на строително-монтажните работи (СМР) след сключване на договорите с избраните изпълнители.
„Дай Боже, да няма жалби. Ако има жалби, ще се отложи, убеден съм, с няколко месеца“, коментира още Николай Нанков.
Той добави, че тази година имало само „палиативни ремонти“ в участъка на стойност малко над 50 000 лв.
Предстоящият голям ремонт щял да е с европейски средства, но и с национално съфинансиране.
В заключение Николай Нанков каза: „Ако трябва да сме реалисти, 2019 г. пролетта съответно след приключване на зимната поддръжка на участъка, ще стартират и реалните строително-ремонтни дейности, за да може изключително важният, аз също минавам много често по този път, пътувайки си за Варна, участък от републиканската пътна мрежа да бъде наистина приведен в нормално... състояние.“
Севим Али припомни, че въпросът му е бил заведен в деловодството на парламента на 1 юни, а отговорът на министъра е дошъл след повече от три месеца. Все пак той благодари от името на жителите на общините Айтос и Руен.
„Удовлетворени сме от отговора, тъй като руенци, които най-често ползват тази пътна отсечка, са коректни данъкоплатци спрямо държавата и те очакват същото отношение от държавата спрямо тях. Надяваме се обаче и комуникацията, за която и Вие казахте, че е влошена между институциите и между министерствата, тази комуникация да бъде подобрена, най-вече комуникацията между възложител, изпълнител и надзорник на проекта, за да се осъществи един хубав ремонт, който отговаря на всички изисквания и стандарти, които са заложени в проекта“, каза още Севим Али.
Депутатът изглежда имаше предвид думи на министъра след подадената оставка, повод за която стана катастрофата с автобус край Своге, причинила смъртта на 17 души.
Али отново изрази надежда за ремонт на 100-годишния скален тунел, който бил с дължина 16 метра и се намирал между селата Билка и Добромир.
Там постоянно имало сигнали за падащи камъни.
16
Коментара по темата
16.
До ком.11
08.09.2018 23:37:10
Йл,приятел ми ти не си опитвал рязания х..й,затова така силно квичиш Още утре да ти го натресе отзаде един с рязаната си карабина и да ти олекне и повече да не ревеш така
15.
време е....
08.09.2018 09:06:39
Прокуратурата и най-вече прокурор Милена Стойчева ,да спрът да се правят ,че не забелязват какво прави една скандално известна личност с бляскава кариера в света на имотните измами в комбина с някои много влиятелни В.Е.
14.
Себастиан Льоб
08.09.2018 06:52:44
Този път го ремонтира Емел Етем през 2007. На места дали има 1 см нов асфалт. Дурхан къде спа тогава?
13.
Meco
07.09.2018 18:57:28
Kesin bir kuzu yiyelim waa
12.
mehmed meco
07.09.2018 18:11:31
MERI6E NA AGNE6KO VA!
11.
Йл
07.09.2018 14:39:53
Малииий, нема ли кой да смени снимката, че има един ококорен караконджул на нея. Одеве детето дойде да ме викне за обяд, виде снимката и като писна, още не можем да го успокоим. То бива, бива, ама чак толкоз дзер не бива. Комунисти,резаци,мангалите,
Нищо не можеш да им направиш.
Нищо не можеш да им направиш.
10.
nedevbs
07.09.2018 09:55:15
Точно така Нанков, а като дойде пролетта на 2019 год., отложи ремонта с още две години.През това време нека се трепят.Измъкна се и се спаси за Своге и сега, ако стане нещо пак се спасиш.Ти си най-гадния мишок и с тези си качества винаги ще спасяваш кожата си.
9.
Али ефенди
07.09.2018 09:13:33
Чака с нетърпение ремонта за да вземе поръчката и да открадне милиони
8.
Иван
06.09.2018 22:34:44
Давай Севиме Руен е зад теб те понеже не искат депутат
7.
Георги попов
06.09.2018 21:19:32
Всички да знаят.ангел панов исаев от с.рудник е измамник.уж стройтел.пазете се
6.
Севим Али
06.09.2018 19:29:22
И моя "дядо"лидер на ДПС Айтос Ружди Хасан е агент от Държавна Сигурност(доносник)
5.
Рязани Бургии
06.09.2018 19:02:53
Марш на Тютюна
4.
Леле
06.09.2018 19:00:23
Оправете го по лесно да слизат резаците от балкана
3.
Мемет до 3
06.09.2018 18:54:52
Няма да пиша за тях хак да ти е
2.
Дурхан
06.09.2018 18:44:18
И аз да пикая на депесето
1.
Несрин Узун
06.09.2018 18:19:59
Не на русчиите мафиоти комунисти доносници от дпс