Инж. Владимир Жиянски: Пет са причините за трагедията край Своге (ВИДЕО)
Пет са причините за трагедията край Своге. Това каза пред камерата на Нова телевизия пътният експерт инж. Владимир Жиянски, който като проектант е работил по виадуктите на "Витиня".
"Забелязах, че условията за пътна безопасност в тази отсечка не са спазени. Бетонното съоръжение е изяло голяма част от пътното платно. Това нещо би могло да се реши с две стоманобетонови греди. Това е и една от основните причини за катастрофата. Втората причина е липсата на отводнителни съоръжения по пътното платно”, коментира експертът.
Той изтъкна и трета причина за инцидента, която се вижда с просто око. По думите му е редно асфалтовата настилка да има т.нар. набита фракция, която повишава сцеплението при всякакви атмосферни условия.
"Във всички опасни участъци в България трябва да има такова нещо”, допълни той. Особено внимание трябва да се обърне на мостовите съоръжения и виадуктите по магистралите.
„Четвъртата причина е, че поставената мантинела не върши никаква работа. В такива опасни участъци е редно да се сложат големи стоманобетонови блокове, които се наричат „Ню Джърси” и масово се прилагат в Западна Европа и в нашите съседки. За съжаление у нас все още няма задължението да бъдат поставени такива предпазни съоръжения. Ако ги имаше, автобусът нямаше да пропадне”, обясни инж. Владимир Жиянски.
Като пета причина той изтъкна субективния фактор.
"Не е нормално на шест месеца да се проверява техническото състояние на автобуса, а да не се провеждат курсове за шофьорите. В дадения случай шофьорът на автобуса е попаднал в нестандартна ситуация и при условие, че не е обучен, това е и крайният резултат”, добави Жиянски.
По думите му заради това са нужни регулярни курсове за шофьорите.
"При полагането на асфалт трябва да се съобразяваме с натоварените условия по българките пътища. Инцидентът не би се случил, ако се бяха положили други технологии, които вече съществуват. Полимерите повишават качествата на асфалтовата смес”, каза пък експертът в производството на асфалтови смеси Иван Стателов.
11
Коментара по темата
11.
ННН
30.08.2018 14:08:10
извинявам се за няколкото коментара, но не ми ги приемаше веднага и правех опити да ги кача! сега видях като влязох, че са качени 5 пъти. още веднъж се извинявам!
10.
ННН до инжинера проектант - "специалист"
30.08.2018 14:03:55
Основната причина за трагедията е движението от водача на автобуса със скорост несъобразена с конкретните условия на конкретното място! проблеми с пътя най общо има, но те не са възникнали същия ден а са от ремонта на пътя и от няколко години! От свидетелите става ясно, че водача е местен, с достатъчно стаж и опит и е минавал през това проблемно място многократно, от което следва че е познавал пътя и проблемите там! това е основното! съчетано с отвлеченото внимание в конкретния момент, по свидетелски показания, се стига до трагичния резултат.
9.
ННН до инжинера проектант - "специалист"
30.08.2018 14:02:09
Основната причина за трагедията е движението от водача на автобуса със скорост несъобразена с конкретните условия на конкретното място! проблеми с пътя най общо има, но те не са възникнали същия ден а са от ремонта на пътя и от няколко години! От свидетелите става ясно, че водача е местен, с достатъчно стаж и опит и е минавал през това проблемно място многократно, от което следва че е познавал пътя и проблемите там! това е основното! съчетано с отвлеченото внимание в конкретния момент, по свидетелски показания, се стига до трагичния резултат. Всичко друго са адвокатски увъртания! Още повече, че водача съзнавайки вината си в първия момент след инцидента, сам е казал, че е виновен!!?ПП- не изключвам разбира се отговорността на всички длъжностни лица, които не са си свършили съвестно и компетентно работата и отговорността, която трябва да понесат!!
8.
робот
30.08.2018 10:55:55
Абе обясни БДС-то нарушено ли е (закони, членове, параграфи, алинеи..)
7.
1
30.08.2018 10:53:31
Тоя пътен експерт къде беше до сега? То като се обърне каруцата пътища много. Ей тука у нас само след трагедии 300 експерти изкачат, а през останалото време сливи ли имат в устата
6.
ННН до инжинера проектант - "специалист"
30.08.2018 10:41:34
Основната причина за трагедията е движението от водача на автобуса със скорост несъобразена с конкретните условия на конкретното място! проблеми с пътя най общо има, но те не са възникнали същия ден а са от ремонта на пътя и от няколко години! От свидетелите става ясно, че водача е местен, с достатъчно стаж и опит и е минавал през това проблемно място многократно, от което следва че е познавал пътя и проблемите там! това е основното! съчетано с отвлеченото внимание в конкретния момент, по свидетелски показания, се стига до трагичния резултат. Всичко друго са адвокатски увъртания! Още повече, че водача съзнавайки вината си в първия момент след инцидента, сам е казал, че е виновен!!?ПП- не изключвам разбира се отговорността на всички длъжностни лица, които не са си свършили съвестно и компетентно работата и отговорността, която трябва да понесат!!
5.
ННН до инжинера проектант - "специалист"
30.08.2018 10:30:30
Основната причина за трагедията е движението от водача на автобуса със скорост несъобразена с конкретните условия на конкретното място! проблеми с пътя най общо има, но те не са възникнали същия ден а са от ремонта на пътя и от няколко години! От свидетелите става ясно, че водача е местен, с достатъчно стаж и опит и е минавал през това проблемно място многократно, от което следва че е познавал пътя и проблемите там! това е основното! съчетано с отвлеченото внимание в конкретния момент, по свидетелски показания, се стига до трагичния резултат. Всичко друго са адвокатски увъртания! Още повече, че водача съзнавайки вината си в първия момент след инцидента, сам е казал, че е виновен!!?ПП- не изключвам разбира се отговорността на всички длъжностни лица, които не са си свършили съвестно и компетентно работата и отговорността, която трябва да понесат!!
4.
ННН до инжинера проектант - "специалист"
30.08.2018 10:27:34
Основната причина за трагедията е движението от водача на автобуса със скорост несъобразена с конкретните условия на конкретното място! проблеми с пътя най общо има, но те не са възникнали същия ден а са от ремонта на пътя и от няколко години! От свидетелите става ясно, че водача е местен, с достатъчно стаж и опит и е минавал през това проблемно място многократно, от което следва че е познавал пътя и проблемите там! това е основното! съчетано с отвлеченото внимание в конкретния момент, по свидетелски показания, се стига до трагичния резултат. Всичко друго са адвокатски увъртания! Още повече, че водача съзнавайки вината си в първия момент след инцидента, сам е казал, че е виновен!!?ПП- не изключвам разбира се отговорността на всички длъжностни лица, които не са си свършили съвестно и компетентно работата и отговорността, която трябва да понесат!!
3.
ННН до инжинера проектант - "специалист"
30.08.2018 10:27:02
Основната причина за трагедията е движението от водача на автобуса със скорост несъобразена с конкретните условия на конкретното място! проблеми с пътя най общо има, но те не са възникнали същия ден а са от ремонта на пътя и от няколко години! От свидетелите става ясно, че водача е местен, с достатъчно стаж и опит и е минавал през това проблемно място многократно, от което следва че е познавал пътя и проблемите там! това е основното! съчетано с отвлеченото внимание в конкретния момент, по свидетелски показания, се стига до трагичния резултат. Всичко друго са адвокатски увъртания! Още повече, че водача съзнавайки вината си в първия момент след инцидента, сам е казал, че е виновен!!?ПП- не изключвам разбира се отговорността на всички длъжностни лица, които не са си свършили съвестно и компетентно работата и отговорността, която трябва да понесат!!
2.
ННН до инжинера проектант - "специалист"
30.08.2018 10:26:31
Основната причина за трагедията е движението от водача на автобуса със скорост несъобразена с конкретните условия на конкретното място! проблеми с пътя най общо има, но те не са възникнали същия ден а са от ремонта на пътя и от няколко години! От свидетелите става ясно, че водача е местен, с достатъчно стаж и опит и е минавал през това проблемно място многократно, от което следва че е познавал пътя и проблемите там! това е основното! съчетано с отвлеченото внимание в конкретния момент, по свидетелски показания, се стига до трагичния резултат. Всичко друго са адвокатски увъртания! Още повече, че водача съзнавайки вината си в първия момент след инцидента, сам е казал, че е виновен!!?ПП- не изключвам разбира се отговорността на всички длъжностни лица, които не са си свършили съвестно и компетентно работата и отговорността, която трябва да понесат!!
1.
вярно
30.08.2018 10:07:21
Но няма да останат пари за корупция