Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Инж. Владимир Жиянски: Пет са причините за трагедията край Своге (ВИДЕО)

В такива опасни участъци е редно да се сложат големи стоманобетонови блокове, които се наричат „Ню Джърси”, каза инж. Жиянски
Ключови думи: катастрофа, трагедия, Своге, Иван Стателов, Владимир Жиянски,

Пет са причините за трагедията край Своге. Това каза пред камерата на Нова телевизия пътният експерт инж. Владимир Жиянски, който като проектант е работил по виадуктите на "Витиня".
"Забелязах, че условията за пътна безопасност в тази отсечка не са спазени. Бетонното съоръжение е изяло голяма част от пътното платно. Това нещо би могло да се реши с две стоманобетонови греди. Това е и една от основните причини за катастрофата. Втората причина е липсата на отводнителни съоръжения по пътното платно”, коментира експертът.
Той изтъкна и трета причина за инцидента, която се вижда с просто око. По думите му е редно асфалтовата настилка да има т.нар. набита фракция, която повишава сцеплението при всякакви атмосферни условия.
"Във всички опасни участъци в България трябва да има такова нещо”, допълни той. Особено внимание трябва да се обърне на мостовите съоръжения и виадуктите по магистралите.
„Четвъртата причина е, че поставената мантинела не върши никаква работа. В такива опасни участъци е редно да се сложат големи стоманобетонови блокове, които се наричат „Ню Джърси” и масово се прилагат в Западна Европа и в нашите съседки. За съжаление у нас все още няма задължението да бъдат поставени такива предпазни съоръжения. Ако ги имаше, автобусът нямаше да пропадне”, обясни инж. Владимир Жиянски.
Като пета причина той изтъкна субективния фактор.
"Не е нормално на шест месеца да се проверява техническото състояние на автобуса, а да не се провеждат курсове за шофьорите. В дадения случай шофьорът на автобуса е попаднал в нестандартна ситуация и при условие, че не е обучен, това е и крайният резултат”, добави Жиянски.
По думите му заради това са нужни регулярни курсове за шофьорите.
"При полагането на асфалт трябва да се съобразяваме с натоварените условия по българките пътища. Инцидентът не би се случил, ако се бяха положили други технологии, които вече съществуват. Полимерите повишават качествата на асфалтовата смес”, каза пък експертът в производството на асфалтови смеси Иван Стателов.

11
Коментара по темата
11.
ННН
30.08.2018 14:08:10
извинявам се за няколкото коментара, но не ми ги приемаше веднага и правех опити да ги кача! сега видях като влязох, че са качени 5 пъти. още веднъж се извинявам!
10.
ННН до инжинера проектант - "специалист"
30.08.2018 14:03:55
Основната причина за трагедията е движението от водача на автобуса със скорост несъобразена с конкретните условия на конкретното място! проблеми с пътя най общо има, но те не са възникнали същия ден а са от ремонта на пътя и от няколко години! От свидетелите става ясно, че водача е местен, с достатъчно стаж и опит и е минавал през това проблемно място многократно, от което следва че е познавал пътя и проблемите там! това е основното! съчетано с отвлеченото внимание в конкретния момент, по свидетелски показания, се стига до трагичния резултат.
9.
ННН до инжинера проектант - "специалист"
30.08.2018 14:02:09
Основната причина за трагедията е движението от водача на автобуса със скорост несъобразена с конкретните условия на конкретното място! проблеми с пътя най общо има, но те не са възникнали същия ден а са от ремонта на пътя и от няколко години! От свидетелите става ясно, че водача е местен, с достатъчно стаж и опит и е минавал през това проблемно място многократно, от което следва че е познавал пътя и проблемите там! това е основното! съчетано с отвлеченото внимание в конкретния момент, по свидетелски показания, се стига до трагичния резултат. Всичко друго са адвокатски увъртания! Още повече, че водача съзнавайки вината си в първия момент след инцидента, сам е казал, че е виновен!!?ПП- не изключвам разбира се отговорността на всички длъжностни лица, които не са си свършили съвестно и компетентно работата и отговорността, която трябва да понесат!!
8.
робот
30.08.2018 10:55:55
Абе обясни БДС-то нарушено ли е (закони, членове, параграфи, алинеи..)
7.
1
30.08.2018 10:53:31
Тоя пътен експерт къде беше до сега? То като се обърне каруцата пътища много. Ей тука у нас само след трагедии 300 експерти изкачат, а през останалото време сливи ли имат в устата
6.
ННН до инжинера проектант - "специалист"
30.08.2018 10:41:34
Основната причина за трагедията е движението от водача на автобуса със скорост несъобразена с конкретните условия на конкретното място! проблеми с пътя най общо има, но те не са възникнали същия ден а са от ремонта на пътя и от няколко години! От свидетелите става ясно, че водача е местен, с достатъчно стаж и опит и е минавал през това проблемно място многократно, от което следва че е познавал пътя и проблемите там! това е основното! съчетано с отвлеченото внимание в конкретния момент, по свидетелски показания, се стига до трагичния резултат. Всичко друго са адвокатски увъртания! Още повече, че водача съзнавайки вината си в първия момент след инцидента, сам е казал, че е виновен!!?ПП- не изключвам разбира се отговорността на всички длъжностни лица, които не са си свършили съвестно и компетентно работата и отговорността, която трябва да понесат!!
5.
ННН до инжинера проектант - "специалист"
30.08.2018 10:30:30
Основната причина за трагедията е движението от водача на автобуса със скорост несъобразена с конкретните условия на конкретното място! проблеми с пътя най общо има, но те не са възникнали същия ден а са от ремонта на пътя и от няколко години! От свидетелите става ясно, че водача е местен, с достатъчно стаж и опит и е минавал през това проблемно място многократно, от което следва че е познавал пътя и проблемите там! това е основното! съчетано с отвлеченото внимание в конкретния момент, по свидетелски показания, се стига до трагичния резултат. Всичко друго са адвокатски увъртания! Още повече, че водача съзнавайки вината си в първия момент след инцидента, сам е казал, че е виновен!!?ПП- не изключвам разбира се отговорността на всички длъжностни лица, които не са си свършили съвестно и компетентно работата и отговорността, която трябва да понесат!!
4.
ННН до инжинера проектант - "специалист"
30.08.2018 10:27:34
Основната причина за трагедията е движението от водача на автобуса със скорост несъобразена с конкретните условия на конкретното място! проблеми с пътя най общо има, но те не са възникнали същия ден а са от ремонта на пътя и от няколко години! От свидетелите става ясно, че водача е местен, с достатъчно стаж и опит и е минавал през това проблемно място многократно, от което следва че е познавал пътя и проблемите там! това е основното! съчетано с отвлеченото внимание в конкретния момент, по свидетелски показания, се стига до трагичния резултат. Всичко друго са адвокатски увъртания! Още повече, че водача съзнавайки вината си в първия момент след инцидента, сам е казал, че е виновен!!?ПП- не изключвам разбира се отговорността на всички длъжностни лица, които не са си свършили съвестно и компетентно работата и отговорността, която трябва да понесат!!
3.
ННН до инжинера проектант - "специалист"
30.08.2018 10:27:02
Основната причина за трагедията е движението от водача на автобуса със скорост несъобразена с конкретните условия на конкретното място! проблеми с пътя най общо има, но те не са възникнали същия ден а са от ремонта на пътя и от няколко години! От свидетелите става ясно, че водача е местен, с достатъчно стаж и опит и е минавал през това проблемно място многократно, от което следва че е познавал пътя и проблемите там! това е основното! съчетано с отвлеченото внимание в конкретния момент, по свидетелски показания, се стига до трагичния резултат. Всичко друго са адвокатски увъртания! Още повече, че водача съзнавайки вината си в първия момент след инцидента, сам е казал, че е виновен!!?ПП- не изключвам разбира се отговорността на всички длъжностни лица, които не са си свършили съвестно и компетентно работата и отговорността, която трябва да понесат!!
2.
ННН до инжинера проектант - "специалист"
30.08.2018 10:26:31
Основната причина за трагедията е движението от водача на автобуса със скорост несъобразена с конкретните условия на конкретното място! проблеми с пътя най общо има, но те не са възникнали същия ден а са от ремонта на пътя и от няколко години! От свидетелите става ясно, че водача е местен, с достатъчно стаж и опит и е минавал през това проблемно място многократно, от което следва че е познавал пътя и проблемите там! това е основното! съчетано с отвлеченото внимание в конкретния момент, по свидетелски показания, се стига до трагичния резултат. Всичко друго са адвокатски увъртания! Още повече, че водача съзнавайки вината си в първия момент след инцидента, сам е казал, че е виновен!!?ПП- не изключвам разбира се отговорността на всички длъжностни лица, които не са си свършили съвестно и компетентно работата и отговорността, която трябва да понесат!!
1.
вярно
30.08.2018 10:07:21
Но няма да останат пари за корупция
  Добави Коментар
Доналд Тръмп с удар по ЛГБТ, обеща да спре „транссексуалния делириум“ Ще сложа край на сексуалното осакатяване на деца и ще изключа транссексуалните от армията и от училищата, закани се той ЦРУ се меси във войната в Украйна Очаква се обаче Бърнс да се оттегли от поста шеф на ЦРУ след встъпването в длъжност на новоизбрания американски президент Доналд Тръмп
Принцеса Кейт става кралица скоро Тайни знаци я издадоха Украйна заменя пехотата с ултрамодерна техника Володимир Дегтярев съобщава за нападение на украинските отбранителни сили срещу позициите на руските войски край Липци, разположено северно от Харков
Белгия се готви за война Брюксел издаде насоки към населението си за войни и бедствия Не правете секс на дивана, защото... Лекар предупреди за сериозни рискове
Пазете се от токсични приятели, които могат да съсипят връзката ви Неподходящи изказвания за връзката или партньора ви е първият червен флаг 4-те зодии, които имат ангелски души Ето кои са те 
Тези вкусни лодки с месо ще ви станат любимо ястие Всеки знае рецептата Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея Вижте кои са те и подрете банята си 
Иска да се върне при бившия си Русата Златка опитвала да затопли отношенията си с Благо Джизъса Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита Финaнсoвите кoледни бoнуси сa в гoлям диaпaзoн в зaвисимoст oт зaемaнaтa длъжнoст и видa нa кoмпaниятa - от 200 до 750 лв.