Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Инж. Владимир Жиянски: Пет са причините за трагедията край Своге (ВИДЕО)

В такива опасни участъци е редно да се сложат големи стоманобетонови блокове, които се наричат „Ню Джърси”, каза инж. Жиянски
Ключови думи: катастрофа, трагедия, Своге, Иван Стателов, Владимир Жиянски,

Пет са причините за трагедията край Своге. Това каза пред камерата на Нова телевизия пътният експерт инж. Владимир Жиянски, който като проектант е работил по виадуктите на "Витиня".
"Забелязах, че условията за пътна безопасност в тази отсечка не са спазени. Бетонното съоръжение е изяло голяма част от пътното платно. Това нещо би могло да се реши с две стоманобетонови греди. Това е и една от основните причини за катастрофата. Втората причина е липсата на отводнителни съоръжения по пътното платно”, коментира експертът.
Той изтъкна и трета причина за инцидента, която се вижда с просто око. По думите му е редно асфалтовата настилка да има т.нар. набита фракция, която повишава сцеплението при всякакви атмосферни условия.
"Във всички опасни участъци в България трябва да има такова нещо”, допълни той. Особено внимание трябва да се обърне на мостовите съоръжения и виадуктите по магистралите.
„Четвъртата причина е, че поставената мантинела не върши никаква работа. В такива опасни участъци е редно да се сложат големи стоманобетонови блокове, които се наричат „Ню Джърси” и масово се прилагат в Западна Европа и в нашите съседки. За съжаление у нас все още няма задължението да бъдат поставени такива предпазни съоръжения. Ако ги имаше, автобусът нямаше да пропадне”, обясни инж. Владимир Жиянски.
Като пета причина той изтъкна субективния фактор.
"Не е нормално на шест месеца да се проверява техническото състояние на автобуса, а да не се провеждат курсове за шофьорите. В дадения случай шофьорът на автобуса е попаднал в нестандартна ситуация и при условие, че не е обучен, това е и крайният резултат”, добави Жиянски.
По думите му заради това са нужни регулярни курсове за шофьорите.
"При полагането на асфалт трябва да се съобразяваме с натоварените условия по българките пътища. Инцидентът не би се случил, ако се бяха положили други технологии, които вече съществуват. Полимерите повишават качествата на асфалтовата смес”, каза пък експертът в производството на асфалтови смеси Иван Стателов.

11
Коментара по темата
11.
ННН
30.08.2018 14:08:10
извинявам се за няколкото коментара, но не ми ги приемаше веднага и правех опити да ги кача! сега видях като влязох, че са качени 5 пъти. още веднъж се извинявам!
10.
ННН до инжинера проектант - "специалист"
30.08.2018 14:03:55
Основната причина за трагедията е движението от водача на автобуса със скорост несъобразена с конкретните условия на конкретното място! проблеми с пътя най общо има, но те не са възникнали същия ден а са от ремонта на пътя и от няколко години! От свидетелите става ясно, че водача е местен, с достатъчно стаж и опит и е минавал през това проблемно място многократно, от което следва че е познавал пътя и проблемите там! това е основното! съчетано с отвлеченото внимание в конкретния момент, по свидетелски показания, се стига до трагичния резултат.
9.
ННН до инжинера проектант - "специалист"
30.08.2018 14:02:09
Основната причина за трагедията е движението от водача на автобуса със скорост несъобразена с конкретните условия на конкретното място! проблеми с пътя най общо има, но те не са възникнали същия ден а са от ремонта на пътя и от няколко години! От свидетелите става ясно, че водача е местен, с достатъчно стаж и опит и е минавал през това проблемно място многократно, от което следва че е познавал пътя и проблемите там! това е основното! съчетано с отвлеченото внимание в конкретния момент, по свидетелски показания, се стига до трагичния резултат. Всичко друго са адвокатски увъртания! Още повече, че водача съзнавайки вината си в първия момент след инцидента, сам е казал, че е виновен!!?ПП- не изключвам разбира се отговорността на всички длъжностни лица, които не са си свършили съвестно и компетентно работата и отговорността, която трябва да понесат!!
8.
робот
30.08.2018 10:55:55
Абе обясни БДС-то нарушено ли е (закони, членове, параграфи, алинеи..)
7.
1
30.08.2018 10:53:31
Тоя пътен експерт къде беше до сега? То като се обърне каруцата пътища много. Ей тука у нас само след трагедии 300 експерти изкачат, а през останалото време сливи ли имат в устата
6.
ННН до инжинера проектант - "специалист"
30.08.2018 10:41:34
Основната причина за трагедията е движението от водача на автобуса със скорост несъобразена с конкретните условия на конкретното място! проблеми с пътя най общо има, но те не са възникнали същия ден а са от ремонта на пътя и от няколко години! От свидетелите става ясно, че водача е местен, с достатъчно стаж и опит и е минавал през това проблемно място многократно, от което следва че е познавал пътя и проблемите там! това е основното! съчетано с отвлеченото внимание в конкретния момент, по свидетелски показания, се стига до трагичния резултат. Всичко друго са адвокатски увъртания! Още повече, че водача съзнавайки вината си в първия момент след инцидента, сам е казал, че е виновен!!?ПП- не изключвам разбира се отговорността на всички длъжностни лица, които не са си свършили съвестно и компетентно работата и отговорността, която трябва да понесат!!
5.
ННН до инжинера проектант - "специалист"
30.08.2018 10:30:30
Основната причина за трагедията е движението от водача на автобуса със скорост несъобразена с конкретните условия на конкретното място! проблеми с пътя най общо има, но те не са възникнали същия ден а са от ремонта на пътя и от няколко години! От свидетелите става ясно, че водача е местен, с достатъчно стаж и опит и е минавал през това проблемно място многократно, от което следва че е познавал пътя и проблемите там! това е основното! съчетано с отвлеченото внимание в конкретния момент, по свидетелски показания, се стига до трагичния резултат. Всичко друго са адвокатски увъртания! Още повече, че водача съзнавайки вината си в първия момент след инцидента, сам е казал, че е виновен!!?ПП- не изключвам разбира се отговорността на всички длъжностни лица, които не са си свършили съвестно и компетентно работата и отговорността, която трябва да понесат!!
4.
ННН до инжинера проектант - "специалист"
30.08.2018 10:27:34
Основната причина за трагедията е движението от водача на автобуса със скорост несъобразена с конкретните условия на конкретното място! проблеми с пътя най общо има, но те не са възникнали същия ден а са от ремонта на пътя и от няколко години! От свидетелите става ясно, че водача е местен, с достатъчно стаж и опит и е минавал през това проблемно място многократно, от което следва че е познавал пътя и проблемите там! това е основното! съчетано с отвлеченото внимание в конкретния момент, по свидетелски показания, се стига до трагичния резултат. Всичко друго са адвокатски увъртания! Още повече, че водача съзнавайки вината си в първия момент след инцидента, сам е казал, че е виновен!!?ПП- не изключвам разбира се отговорността на всички длъжностни лица, които не са си свършили съвестно и компетентно работата и отговорността, която трябва да понесат!!
3.
ННН до инжинера проектант - "специалист"
30.08.2018 10:27:02
Основната причина за трагедията е движението от водача на автобуса със скорост несъобразена с конкретните условия на конкретното място! проблеми с пътя най общо има, но те не са възникнали същия ден а са от ремонта на пътя и от няколко години! От свидетелите става ясно, че водача е местен, с достатъчно стаж и опит и е минавал през това проблемно място многократно, от което следва че е познавал пътя и проблемите там! това е основното! съчетано с отвлеченото внимание в конкретния момент, по свидетелски показания, се стига до трагичния резултат. Всичко друго са адвокатски увъртания! Още повече, че водача съзнавайки вината си в първия момент след инцидента, сам е казал, че е виновен!!?ПП- не изключвам разбира се отговорността на всички длъжностни лица, които не са си свършили съвестно и компетентно работата и отговорността, която трябва да понесат!!
2.
ННН до инжинера проектант - "специалист"
30.08.2018 10:26:31
Основната причина за трагедията е движението от водача на автобуса със скорост несъобразена с конкретните условия на конкретното място! проблеми с пътя най общо има, но те не са възникнали същия ден а са от ремонта на пътя и от няколко години! От свидетелите става ясно, че водача е местен, с достатъчно стаж и опит и е минавал през това проблемно място многократно, от което следва че е познавал пътя и проблемите там! това е основното! съчетано с отвлеченото внимание в конкретния момент, по свидетелски показания, се стига до трагичния резултат. Всичко друго са адвокатски увъртания! Още повече, че водача съзнавайки вината си в първия момент след инцидента, сам е казал, че е виновен!!?ПП- не изключвам разбира се отговорността на всички длъжностни лица, които не са си свършили съвестно и компетентно работата и отговорността, която трябва да понесат!!
1.
вярно
30.08.2018 10:07:21
Но няма да останат пари за корупция
  Добави Коментар
Любимите животни, които носят късмет в игрите Предложение за събота Отправете се към остров "Света Анастасия"
Изрод направи бебе на 11-годишната си дъщеря, обвини я, че сама си е виновна Извергът не само не признава вината си, но дори представя абсурдно оправдание – че момичето само било „вкарало сперматозоид в себе си“ Истината за тяхната връзка 40-годишният бизнесмен остана шокиран при вида на младото момиче, с което до скоро е имал интимни отношения
След три брака и два развода – Джейда Дювенджи пак мечтае за сватба В твоето лице открих истинската любов. Ако решиш да продължим заедно като семейство, няма да откажа“, написа Дювенджи в социалните мрежи, обръщайки се към своя любим Тази българка стана популярна от турските сериали, а сега е на път да покори света Гюлсим Али триумфира в Париж – носи тоалети на топ дизайнерка
Опита се да прелъсти звезда от турско кино Тя е страхотна жена, но аз съм необвързан само по документи. Обичам годеницата си и нямам намерение да я предавам с авантюри, споделил Улусой Мартениците стават все по-популярни в Турция Цената на една мартеничка за ръка в турската столица Анкара варира между 10 и 25 турски лири
Демонтират паметника на Христо Ботев във Враца Бронзова статуя ще бъде разделена на три части Тревожни данни: До 2050 г. болестта на Паркинсон ще засегне 25 милиона души И при двата пола се наблюдава възрастово зависимо нарастване на разпространението, което достига своя връх между 85 и 89 години
Енергийният министър Жечо Станков: Зеленият водород е в центъра на енергийната трансформация Чрез плановете за преход на въглищните региони правителството ще подкрепя финансово центрове за върхови технологии като този, каза още министър Станков Командир на „Ахмат“ каза какво се случва в Курска област По думите на генерал-лейтенант Апти Алаудинов остават да бъдат освободени пет селища