Опасни рейсове, трамваи, тролеи... Къде са аварийните чукове?
Активистите разпространиха снимки от автобусите и трамваите в столицата, показващи липсата или блокиране на задължителното аварийно оборудване в случай на възникване на извънредни ситуации.
В превозните средства липсват базовите системи, които улесняват евакуацията на пътниците в случаи на катастрофи. В много автобуси няма нито един авариен чук за разбиване на стъклото, а повечето аварийни кранове за отваряне на вратите липсват, или пък са запечатани, пише Днес.бг
"Имаме съмнение, че липсата на чукове и аварийни кранове е в резултат на вътрешно разпореждане към служителите в гаражите те да бъдат премахнати, за да не се крадат", коментират от активистите.
Те допълват, че проблемът е особено забележим в колите на общинското дружество Столичен Автотранспорт.
"Наблюдаваме пълна липса на задължителните елементи за пътна безопасност даже и в по-новите модели автобуси, които в София са доставени с фабрично вградени такива", отбелязват от "Спаси София".
Още по-фрапиращ е случаят с ръчките за аварийно отваряне на вратите в пристигналите преди по-малко от година зелени трамваи от Швейцария.
Системите за отваряне на вратите при извънредни ситуация бяха напълно работещи, когато трамваите пристигнаха в София, но служители на Столичен Електротранспорт са решили да ги блокират като ги запечатат.
От "Спаси София" призовават зам.-кмета по транспорта, Евгени Крусев, както и останалите компетентни институции да извършат незабавна проверка и да установят дали блокирането на аварийните системи в трамваите е направено по нареждане на ръководството на дружеството или е самоинициатива на работещите в депото.
От "Спаси София" поставят и въпроса как превозните средства на градския транспорт на София минават техническите прегледи, като не отговарят на изискванията и наредбите, постановени от Министерството на транспорта и изискващи всяко средство да е оборудвано с аварийни чукчета и кранове за отваряне на вратите.
"Цените на дребно за подобни аварийни чукове са около един долар. Затова питаме г-жа Фандъкова дали животът на столичани е толкова евтин и какво прави ЦГМ с милионите, които получава от увеличената цена на билета и платеното паркиране, щом не може да гарантира минимална безопасност в превозните средства на градския транспорт?", питат от организацията.
Добави Коментар