Как за 10 години в социалните мрежи се превърнахме в роботи, комуникиращи с емотикони и селфита
Истината е, че живеем в свят, в който взаимоотношение между хората се базира на емотикони, а през предните камери на телефоните се „изстрелва“ поредното селфи, или поредната маска, която слагаме, за да покажем колко добре се чувстваме.
Ето и кратка визуална разбивка, доставена от Visual Capitalist
Да погледнем по отблизо
Империята Фейсбук:
Сам по себе си Фейсбук е мастодонт в социалните мрежи, но като добавим другите платформи, които Марк Зукърбърг държи, можем да обрисуваме една ясна картинка за това кой държи социалните мрежи през 2018 г.
По време на ръста си в края на първото десетилетие на 21 век, Фейсбук се затвърди като първата истински глобална социална мрежа, достигайки до 1 млрд. активни месечни потребители и на практика популяризирайки идеята за подобна свързаност през интернет. В наши дни Фейсбук изглежда достига пик на посещаемостта.
Т.нар. „Първа страница на интернета“ е порастнала много.
Разговорния message board, създаден през 2005г. в момента се оценява на 1.8 млрд.$ и размисля да обяви първично публично предлагане на акциите си в близкото бъдеще. И докато компанията все пак прави пари от интернет реклами, предложение само за членове – Reddit Gold, помага да внесе капитал в него директно от обществото.
Когато хора искат да кажат нещо публично, когато политическа фиура иска да направи изявление или да стартира дебат – в повечето случаи тук Туитър взима ключова роля. Туийтове на световни лидери и шефове на корпорации имат сериозни последици за добро или лошо.
За съжаление обаче, с голямата отговорност идват и големи критики. Компанията бе изправена пред големи спорове за фалшиви новини, кибер насилие и т.н., като в момента се опитва всячески да достигне прогнозираните нива на ръст през 2013 г.
Превод: Георги РУСЧЕВ
Добави Коментар