Експерти: 211 моста трябва да бъдат ремонтирани в България
„Трагедията с моста в Генуа е ужасна, коментира инж. Веселин Димитров. Един мост се проектира, за да е в техническа изправност в продължение на 100 години, поясни той.
„Важно е строителството, важно е и поддръжката на един мост“, каза от своя страна и инж. Ясен Ишев. „Мостът е живо съоръжение, той се движи – той диша, извършва различни видове движения“, добави той.
„За съжаление нашите съоръжения въобще не са поддържани, от както са строени. Едва през 2013 г. започна ремонтът на някои от тях. В момента се ремонтират три виадукта“, съобщи инж. Ишев.
Експертите успокоиха, че въпреки всичко няма риск и у нас да се случи подобна трагедия, като тази в Генуа. Макар бавно и късно, ремонтите са започнали, констатираха експертите.
"Нашите съоръжения въобще не са поддържани. Започнаха да се ремонтират чак през 2013. До 2017 бяха ремонтирани 17 съоръжения. Днес се ремонтират 3. Института по пътищата е направил обследвания на всички съоръжения по "Тракия" и "Хемус". Докладите са предоставени на Аагенция "Пътна инфраструктура" и в момента има съставена работна група, която ще направи анализ, и ще предложи на управителния съвет на АПИ тези съоръжения да бъдат включени в ремонта, който тече в момента", каза инженер Веселин Димитров.
Той добави, че старите съоръжения са строени по старата нормативна база. Те сега се ремонтират, но проектите, които се изготвят, са съобразени с новата. Най-важното е съоръженията да бъдат осигурени срещи земетръс, каза на свой ред инженер Ясен Ишев.
Добави Коментар