Мним служител на EVN се опита да измами омбудсмана Тодор Стамболиев, вижте новата нагла схема
Ключови думи:
evn, флагман, бургас, тодор стамболиев, флагман, обществен посредник, евн, измама, алоизмама
Алоизмамниците стават все по-изобретателни. Измислиха нова схема, с която не само възрастни хора, но и по-будни граждани могат да попаднат в нея. За малко жертва на новата измама щял да стане омбудсманът на Бургас Тодор Стамболиев. Той бил потърсен по телефона от мним служител на EVN, който го уверявал, че е извършена кражба на ел. енергия от електромера му. Това съобщава общественият посредник в писмо до медиите, с което информира за полученото телефонно обаждане, както и последващата реакция от страна на електроразпределителното дружество.
„Това било кражба от съседите, от дружеството, било престъпление по НК и т.н. Недочаках края на разговора, затворих телефона, защото разбрах, че става въпрос за някаква телефонна измама“, разказа общественият посредник.
Стамболиев алармирал електроразпределителното дружество. Оказало се, че е зачестил броят на клиентите, които се оплакват от телефонен терор:
EVN България информира за постъпил сигнал от клиент, че е получил телефонно обаждане от неизвестно лице, представило се за сътрудник на EVN България. Обаждането е било от скрит телефонен номер. Неизвестното лице е поискало от клиента номер на електромер с цел отстраняване на възникнала повреда. При последващо обаждане мнимият служител информира клиента, че при извършване на техническите дейности близък роднина на клиента е попаднал под напрежение и съответно той трябва да заплати сума за спешното му лечение.
С цел да защити клиентите си дружеството уточнява, че при телефонен разговор с клиенти сътрудниците на дружеството не използват скрити телефонни номера, както и че винаги се представят с име и фамилия. Всеки клиент може да извърши проверка за съответния сътрудник по име, фамилия и телефонен номер в денонощния телефонен център на дружеството на тел. 0700 1 7777. При всяко съмнение да сигнализират отново на същия номер.
Събиране на дължими суми за консумирана енергия или за технически услуги никога не се извършва в брой и на място от техници или отчетници на дружеството, допълват от EVN.
От електроразпределителното дружество се включват в проект на МВР в борбата срещу алоизмамниците. На всяка хартиена фактура и касов бон компанията ще отпечатва послание, което да привлича вниманието на битовите клиенти и да изостри тяхната бдителност, в случай че станат опит за телефонна измама, независимо по какъв повод и начин. Добави Коментар