Ретро Бургазъ: Когато пътищата в региона бяха най-лошите в страната
През 1938 година обаче регионът е бил един от най-изостаналите в това отношение. При подготовката на рубриката "Ретро Бургазъ" попаднахме на интересен материал от 27 юли 1938 година от "Бургазки Фаръ", отразяващ посещението на изп.директор на благоустройството, структура съответстваща на настоящата Агенция "Пътна инфарструктура".
В интервюто се говори за строителството на пътищата в Бургаска област, на железницата и прокарването на релсови линии до Поморие и Средец. И докато линията бе прокарана до Поморие, то до Средец това не се е случило 80 години по-късно. В Поморие все още съществува жп гарата, но линията бе спряна в началото на 90-те години.
Препечатваме материала на Бургазки Фаръ от 1938 година:
Новите ж.п. линии в бургаска област
Какво ни каза директорът на благоустройството. Строежът на пътищата. Липсата на работници
Възползвахме се от пребиваването в Бургас на директора на благоустройството и изпълнителен директор на строителната дирекция инж. Д. Каракостов, който заедно с началника на временната трудова повинност г-н полк. Халачев и началникът на отделението за проучване на нови ж.п линии г-н инж. Митов, бе по обиколка из областта.
След приключване на обиколката си, г-н директорът бе любезен да ни даде необходими осветления.
Първия въпрос, който му зададох бе как вървят работите по благоустрояването на пътните съобщения в Бургаска област, която все още се намира на последно място в това отношение.
Усмихвайки се г-н директорът отговори:
-В скоро време вие вестникарите ще престанете да пишете, че пътищата в Бургаска област са най-лошите. Темпото, с което вървят днес работите по направата на пътищата в нашата област говори, че тук до едно непродължително време ще бъдат благоустроени всички съобщителни артерии. Усилията на съответните служби, подпомогнати с достатъчно парични средства от държавата се увенчават все повече с успех.
По настоящем в областта функционират към 50 предприятия, главно по направата на пътища, мостове и други съоръжения. Средствата за тези предприятия са напълно осигурени.
Желанието на министерството е да се разшири още повече работата по благоустрояването на пътищата в страната, но за голямо съжаление, докато се говореше за безработица, днес не можем да намерим достатъчно работна ръка и много от предприятията забавят своя ход. Съобщете, че се търсят най-вече майстори зидари за мостове и постройки.
-Какви са впечатленията ви от обиколката, г-н директоре?
-Трасето за линията Шумен – Карнобат е вече напълно готово и през идната седмица ще започне поставянето на релсите, което ще започне от Карнобат. Работите по строежа на линията на Бургас – Поморие вървят също усилено. Надявам се, че до края на годината тази линия ще бъде довършена и вероятно в началото на новата година ще започне експлоатирането ѝ.
-Какво става с проекта за свързване Бургас – Средец с нормална линия?
-Тази година ще се правят проучвания на плажа, след което ще се пристъпи към подготвянето на необходимите планове. Надявам се, че догодина ще се пристъпи към постройката на тази линия.
-Ще бъде ли удовлетворено искането на бургаското областно инженерство за постройка на собствено здание, в което да се централизират всички служби, подведомствени на инженерството?
-Искането на инженерството е уважено и за първия етап от работите са отпуснати 460 000 лв., а през идущата година ще бъдат отпуснати още 1 000 000 лв.
12
Коментара по темата
12.
Хммм
07.08.2018 12:17:25
По-лоши и разбити пътища, както е сега, НИКОГА не е имало!!!
11.
До Флагман
07.08.2018 10:22:49
Екип,благодарим за решаването на случая с дупката на кръстовището прДо офиса ви.Подготвил съм цял списък с трапове,моля за помощ.:)
10.
fakundo montoq
07.08.2018 09:36:50
Ев@х ва и драскачите , Вие на автомобил возили ли сте изобщо ?
9.
Тракопол
06.08.2018 22:58:29
Пътят за Созопол май-наистина е по-хубав от магистрала "Тракия"
8.
Не
06.08.2018 21:47:56
Или първокласен защото все едно са правени от първокласници?
7.
...
06.08.2018 21:45:49
Пътя до Созопол първокласен Хахаха
6.
ВЕФИОК
06.08.2018 20:59:44
В ретробургазъ дали имате снимка на чевен Бенчо? Аааааа, забравих, той е от ретро-странджата.
5.
До Флегман
06.08.2018 20:28:22
Бе вие до Слънчака това лято ходилили сте? Или в Бевърли Хилса на Бургас, ма не до къщата на Маркович? Ми идете, счупете някоя и друга кола, пък тогава пишете тези глупости за хбавите пътища в бураШко.
4.
Пенчо
06.08.2018 20:24:39
Ама Бенчо е мазен,нали?
3.
region
06.08.2018 20:24:30
Явно за Вас регионът е централната част на града, защото останалите пътища не са се променили особено, а някои фи има само на карта. Що се отнася до АМ Тракия, регионалната отсечка(до Карнобат)построена преди повече от 15г. Се нуждае от рехабилитация.
2.
МагиСрала
06.08.2018 20:20:02
Пътищата и сега са зле.
На всеки 1000 км има по 1 км горе-долу добре направен път. Останалите 999 км са дроб.
Магистрала Тракия е поне 2/3 зле. Дупки, вдлъбнатини и т.н. А уж е "магистрала слънце". За вътрешна мрежа или градски междублокови отсечки да не говорим.
На всеки 1000 км има по 1 км горе-долу добре направен път. Останалите 999 км са дроб.
Магистрала Тракия е поне 2/3 зле. Дупки, вдлъбнатини и т.н. А уж е "магистрала слънце". За вътрешна мрежа или градски междублокови отсечки да не говорим.
1.
Маняк
06.08.2018 20:15:13
въй не