Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Китайците се отказаха от летище Пловдив!

Ключови думи:
Концесионирането на летище Пловдив от китайци няма да се състои, пише Трафикнюз. Това стана ясно, след като от китайския партньор в обединението, спечелило концесията на летище Пловдив - HNA Airport Group, са съобщили официално новината на техния представител Асен Василев. Той коментира, че китайската компания няма да успее да приключи с вътрешните си одобрения на бъдещата сделка.

Срокът за подписване на договора с българската държава изтичаше утре. Веднъж той вече беше удължен с един месец по китайска молба с решение на Министерския съвет в средата на юни, припомня Капитал. С провала на концесията на летище Пловдив китайските инвеститори за пореден път доказаха това, което всички знаят за тях - те просто не се случват, поне не и в България.

На 3 юли по време на ваканция в Прованс в Югоизточна Франция при трагичен инцидент загина съпредседателя и основател на китайския конгломерат Уанг Джен. Това беше предшествано от големи финансови проблеми на конгломерата по света и освобождаването от активи.

Колегите от Трафикнюз твърдят, че ако консорциумът се откаже, или изпусне крайният срок за подписването на документите, от Министерството на транспорта ще предложат концесията на втория класиран участник в процедурата – обединението между транспортния гигант ПИМК, Тракия икономическа зона и КЦМ.

Офертата на пловдивското обединение предвиждаше 120 хил. лв. фиксирано концесионно възнаграждение и плаващо от 6% от приходите. Идеята на местните компании беше да се изгради карго терминал, като след това да се намери специализирана фирма, която да го оперира. По отношение на пътниците, надеждите бяха в следващите 10 години те да достигнат 1 млн., а при достигане на максималния капацитет на настоящия пътнически терминал да се построи още един.

Китайската оферта спечели надпреварата за 35-годишната концесия с доста по-грандиозни обещания. Успоредно с обявяването на избора на правителството за концесионер на летище Пловдив обаче започнаха да излизат наяве и проблемите на китайския конгломерат. Той започна да се освобождава от собственост, от една страна, за да спази разпоредбите на китайското правителство за ограничаване на чуждите инвестиции. А от друга, за да намали огромните си задължения, резултат от голямата й експанзия през последните няколко години.

HNA Group Co. започна да разпродава активи в Ню Йорк, Сидни, Лондон. За да намали дълга си, продаде международни активи на стойност 15 млрд. долара, включително и дела си в Hilton. Освен това компанията отказа оферта за придобиването на австралийски логистичен бизнес за 280 млн. долара.

НОВИЯТ СТОПАНИН

В пъти над 35 милиона евро инвестиции, разкриване на десетки работни мести, изграждането на няколко карго терминала, ежедневни пътнически полети до цяла Европа. Това са само част от инвестиционните намерения на пловдивския консорциум, който най-вероятно ще управлява Летище Пловдив. В обединението участват компании и сдружения, които в последното десетилетие са основен двигател на икономическия растеж на Пловдив и региона. Едва ли Тракия икономическа зона (ТИЗ) и ПИМК имат нужда от представяне. През годините те са привлекли над 1.5 млрд. инвестиции, разкрили са хиляди работни места и са синоним на прогрес.

Летище Пловдив е регионално летище, което обслужва целия Южен Централен регион на България с население над 2 милиона души на разстояние на час и половина по шосе. Летището се намира на 12 км югоизточно от град Пловдив - втория по големина град и културна столица на страната.

Капацитетът на летището в момента позволява пътникопоток от 1 милион души на година. За съжаление, през последните години през аеропорта минават едва около 100 000 пътници.
3
Коментара по темата
3.
GCHQ Chetelham
19.07.2018 23:11:50
1во собственика го убиха френските служби DGSE както много други африкански диктатори ис-вата им естествено милиардите остават в Френски банки и офшорките в Люксембург /под контрол Ротшилд и сие/и 2ро Летището в Пловдив е под контрола на Israel Aerospace Industries/IAI/ и мениджмьн на Рокфелер груп маскиран с китаиски купувачи
2.
БАЙ ОСМАН
19.07.2018 21:56:58
ИЛИ НЯКОЙ ИМ Е НАМЕКНАЛ ЗА ПРОЦЕНТ....
1.
Свилен
19.07.2018 20:41:09
Не е вярно че не се случват. Цели градове са построили хората. Просто лошо стана че умря собственика на компанията.
  Добави Коментар
Загинал, бягайки от хотелската си стая Балконът бил неговия изход Разследващ журналист твърди, че Ружа Игнатова е жива, крие се в Русия Много хора, свързани с Кремъл, също са ползвали услугите на криптокралицата
Аржентински страсти в Дом на НХК Квартет „Либертанго“ и „Сбогом, Буенос Айрес“ в незабравима вечер Експерт: Изпращаме годината в несигурна за бизнеса обстановка
19-годишен се вряза с колата си в ограда на къща По чудо няма загинали  Има ли изход от парламентарната криза? БСП инициира разговори с пет групи Срещат се с депутати с ПП-ДБ, „Възраждане“, АСП, ИТН и МЕЧ
Ще бъде ли издадена Европейска заповед за арест на Стоян Мавродиев? Софийски градски съд заседава Късмет за Стрелеца, пари и любов за Скорпиона  Хороскоп за деня – 26 ноември 2024, вторник
Шокиращо: Твърдят, че първата съпруга на Димо Алексиев го зарязала заради... Алексиев има тежки проблеми с алкохола и... дрогата? Предизвикан е на бой Любовната драма за Беба може да влезе в клетката за ММА, ако зависи от Велин...
"Взриви" телевизията Димо Алексиев произнесе присъда в Игрите, деликатна подробност е, че в момента той е зад решетките Вярно ли е, че хората във връзки всъщност са по-щастливи от необвързаните? Ето какво казват експертите