Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Увеличават екотаксите за стари коли

Ключови думи:
Падат екотаксите за нови автомобили. Собствениците им ще плащат с 10% по-малко от досегашната сума. За коли над 5 години обаче налогът се увеличава с 12-13%.

Според промените новите собственици на коли до 5 години ще плащат същите такси, както и досега. Според кабинета таксата се увеличава заради повишените разходи за рециклиране. С по-скъпата такса за старите коли трябвало да се стимулира и покупката на повече нови. „Това е демонстрация, че работим в тази посока да се стимулират”, заяви министърът на околната среда Нено Димов.

Според вносителите на коли обаче мярката е лобистка. Твърдят, че е за сметка на потребителите, но по сметките на фирмите, които рециклират. „Това е продуктова такса и събирането на парите отиват в частни организации”, коментира пред NOVA Цветелина Цанева от Асоциацията на вносителите на автомобили.

„Тези пари отиват в частни фирми. Според нас е инсинуация, че рециклират превозни средства”, каза Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи. „В частни организации миналата година са отишли 67 млн. лв. от събирането на тези такси, а в държавата са влезли около 3 млн. лева”, допълни Цанева.

От Българската асоциация по рециклиране обясниха, че разходите за рециклиране са много големи и затова е тази екотакса, която да покрие разликата. От там дават за пример, че изкупуването и разкомплектоването на един стар автомобил с рециклиране на вредните отпадъци (масло, спирачна течност, гуми) струва на фирмата 600 лева общо, а желязото в една около е за около 1 тон, което е 200 лева.

Екотаксата покривала именно тази разлика. Министърът признава, че голямата част от средствата отиват именно в частните организации, без да коментира конкретните цифри. „Натоварването за леките коли е символично. Основният фокус е върху големите, които досега не бяха обхванати”, заяви Нено Димов.

Търговците твърдят, че ако държавата иска да стимулира купуването на нови коли, трябвало да помисли за данъците. Превозвачи и вносители на коли плашат с протест. Дали и кога ще има - ще стане ясно следващата седмица.
4
Коментара по темата
4.
ии как
12.07.2018 11:34:09
и как ще стимулират хората да купуват нови коли с 500лв заплата се пита в задачата? чакам Бойко да отговори и пресметне как ще стане това упражнение? ПИТАМ !!!
3.
гражданин
12.07.2018 11:17:48
За тия скрапери дето ги вкарват на кило в България трябва да има екотакса 1000лв + 20лв за всяка конска сила над 100 ! Аман от таралясници по улиците !
2.
баба Куна
12.07.2018 09:51:26
Правичката думаш баба ,тявъ джендъря ни умориха от глад .
1.
Jimmywolf
12.07.2018 09:48:43
Гладни са малоумните геЙберасти, освен от такси, данъци и глоби от друго не могат да се изхранват.
  Добави Коментар
Сложи край на любовна приказка 27-годишната Синди е сама Не отиде на погребението на бившата си жена Дейвид Хаселхоф може би не се разбира с близки на Памела Бах
Разплака се, защото... Трябваше да снима неприятна за нея сцена Направи скандално признание Чаровна дама си има приятели с екстри 
Медведев се подигра със Зеленски и Фон дер Лайен Твърди, че европейските елити "избират смъртта" PR експерт: Тандемът Борисов-Пеевски ще реши колко дълго да ни управлява кабинета „Желязков” Трябва да изминем пътя към еврозоната, за да затворим тази врата към големия съветски брат, който ни чака оттатък Черно море, каза Диана Дамянова
Твърди, че е била опипвана от... Полицайка Прави сензационен ход? Роналдо се завръща в Реал?
Неочаквано високи температури в... Англия Почина млад футболист Трагедия до България
Неприятна случка с Гришо Димитров е любимец на много фенове по света, но има и недоброжелатели Лек трус в България Край Пловдив