Бум на кражбите на катализатори в бургаските ж.к.”Изгрев” и ж.к.”Славейков”, ето какви са причините
Катализаторът представлява конвертор, който е разположен в изпускателната система на всички съвременни автомобили. Неговата цел е да превърне вредните за околната среда отработени газове в безвредни вещества като въглероден диоксид, азот и водни пари, обясниха за Флагман.бг автоексперти.
Причината, катализаторите да бъдат апетитна примамка за крадците е фактът, че част от материалите от които са изработени са цветни метали - сребро, родий и платина, и струват доста скъпо ако бъдат продадени в сервизи, които нелегално ги изкупуват или предадени в пунктове за метални отпадъци. По закон те нямат право да ги приемат, но го правят.
Друга причина за кражбите e eвентуалната поправка в закона с която се предвижда от есента катализаторите да станат задължителни за всички моторни превозни средства, а по последни данни, повече от половината от автомобилите на над 15 г. у нас, нямат катализиращи устройства и ще трябва да се снабдят с такива за да не бъдат спрени от движение.
Проблемът обаче е, че цената на ново катализиращо устройство често може да се окаже почти равна на цената на самия автомобил, което поставя в затруднено положение собственицитена по-стари автомобили.
„Все повече хора идват в последно време. Най-много катализатори режат от новите автомобили, тъй като не са запушени и могат да се ползват. Свалят основно от дизеловите, защото са по-големи и имат повече материал, продават ги заради него. По-рядко идват бензинови. Режат ги с диамантено въже, става много бързо. Доколкото знам от клиенти, цената е около 500 лв. за катализатор втора употреба. Трудно се намират и обикновено поставяме гърне на мястото на катализатора“, сподели Драгомир Асенов – служител в сервиз за ремонт и подмяна на автомобилни гърнета.
Флагман.бг припомня, че в началото на годината имаше бурни дебати за това, трябва ли катализиращите устройства да бъдат задължителен консуматив за автомобилите, за да изпълним европейските стандарти за допустимите стойности на изгорели газове и дали липсата на такива ще се окаже пречка при преминаването за задължителния годишен технически преглед.
Все пак от Министерството на околната среда и водите загатнаха, че най-вероятно задължителното изискване за наличие на катализиращо устройство ще бъде само за новорегистрираните автомобили.
26
Коментара по темата
26.
Мацка
01.07.2018 23:31:44
Мерси, готин!
25.
до 21
01.07.2018 19:15:01
Нищо не ти пречи да се ч....ш ,особено акъла.Наслука!
24.
Стойчо
01.07.2018 19:06:56
Вземе те си вазелин , или нещо друго за смазвне. .....ще Ви трябва....
23.
Стойчо
01.07.2018 19:04:23
Елате бе Бр.Миладинови бл.91 има 20 коли за сваляне на катализатора.....елате бе ....
22.
Fighter
01.07.2018 18:53:00
Хората с по-стари автомобили си ги махат, защото се запушват. Без катализатор мощността се вдига, но не знам дали няма да окаже влияние при прегледа, особено за дизелите. При всички положения по-добре да си го махнеш сам и да вземеш някой лев, отколкото да ти го откраднат.
21.
Мацка
01.07.2018 18:41:16
Защо да не чука? Има пичове, които това ги устройва. Дето ще се харчат за презервативи.
А и в порното мога да пробвам, идея е. Ще бъда в категорията bbw milf.
А и в порното мога да пробвам, идея е. Ще бъда в категорията bbw milf.
20.
*********
01.07.2018 18:31:59
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
19.
dsadas
01.07.2018 18:25:17
правят ти безплатно тунинг за какво ти е ремус и спортен филтър, турбо... става 300 коня само с едно рязане да ги и*а и рязаните мангали да ги и*а
18.
Опарен
01.07.2018 18:22:45
Ами простотия българска. Това го няма в никоя бяла държава. Лошото е че няма как да ги хванат. Хората не подават сигнал в РПУ-тата защото няма смисъл. Надявайте се да не ви нарочат колата и тва е..
17.
Ne SA NAQDAHA
01.07.2018 18:11:59
Tezi na dizelovite koli sa po-tejki i imat pove4e metali v tqh....te sa predpo4itani...i zenata im se opredelq ot Svetovnata borsa na metali..po skoro zenata na platinata...kogato sko4i togava po4va pak turseneto..ama takiva zeni ot 500lv.=NQMA maximum da stigne 80-100Evra.daje i tova ne moje6 da vzeme6,az na starata mi kola predi blizo 2 godini go spazarih v edin serviz za gurneta...postaviha mi novo(gurne)...6toto be6e prognilo zqloto i padna na edin legnal polizai i doplatih 15-20lv.ina4e struva6e malko nad 100lv-
16.
Никсън
01.07.2018 17:24:21
Преди няколко дни доста изгоряха в Изгрев. Страшен рев се чува като запалиш сутрин колата и я няма половината тръба.
15.
Стейн
01.07.2018 16:39:17
До жените: Думата е Катализатор не Анализатор
За второто обява в ало.бг
За второто обява в ало.бг
14.
Р.
01.07.2018 16:33:26
ок
13.
до 12
01.07.2018 16:32:22
Пиши се в някой порно сайт ,обаче не споделяй ,че не можеш да имаш деца ,защото никой не ч...а ялови.
12.
Мацка
01.07.2018 16:28:18
Да... Няма ли някой да ме вземе вече...
11.
Бокса
01.07.2018 16:27:24
Веси, ела коте! Ще ти проверим катализатора, а и другите неща!
10.
до 5
01.07.2018 16:24:59
Така е жена без мъж и к..с може само да ака .И деца като няма тъпа работа.
9.
Бичето
01.07.2018 16:08:41
Катализатора се подмен на всеки 100 к километри
Но понеже тука е бг се кара до гроб или се реже и заваря права траба
Но понеже тука е бг се кара до гроб или се реже и заваря права траба
8.
Весела
01.07.2018 15:34:27
От 2 г. имам кола а не знам дали имам такова нещо.Много интересно ще се позаинтересувам. Ако имам дано да не ми го откраднат.
7.
gradski
01.07.2018 14:55:57
Нормално, нали няма кой да ги хване... Те милиционерите имат по-важна работа. Примерно да хванат тинейджър с една цигарка и да го обявят за голям успех..
6.
Мотоексперт
01.07.2018 14:48:56
Моят го откраднаха отдавна от буса. Нямах проблем на прегледа ама не знам по нататък, ако приемат нещо за газовете незнам какво ще правя...
5.
Мацка
01.07.2018 14:35:38
Аз редовно съм с тапа в дупето и си акам както трябва! Е, то не е точно тапа, но смисълът е същият!
4.
Име
01.07.2018 13:52:37
Катализатора има някакъв живот, който зависи от няколко фактора като например качество на горивото и прочее. Въпроса е, че след като си изпее песента започва да вреди на автомобила. Все едно да ти се ака и да имаш тапа в дупето. И махането му е неизбежно. Пълно е с хора, които ще потвърдят позитивната промяна у автомобила след като се премахне. Тук обаче идва въпроса с вредните емисии. Всички знаем, че при преминаването на ГТП това е последното нещо за което се следи, но ако затегнат положението какво следва? Знаете ли колко струва един нов катализатор за един 10 годишен бюджетен автомобил? Близо 1/3 от стойността му. Да не говорим и за тези коли за които спомена и агента в първия коментар. Така, че приятели въпроса с ограничаването на вредни емисии стои някъде там в обозримото далечно бъдеще, а до тогава ще си дишаме мръсотията и ще боледуваме. Жалко, но факт.
3.
Експерт
01.07.2018 13:23:46
До 1. Става въпрос за автомобилите които заводски си имат катализатори. Никой не ти говори за Лади. Моята е 98-ми набор и си има заводско катализатор и се надявам да не ми го отрежат някой ден.
2.
Автото
01.07.2018 13:10:48
Да крадат ги в последно време продават ги. Има групи наркомачета, обикалят комплексите и ги свалят. Каквото да е не е приятно да се качиш в колата сутрин и да останеш приятно изненадан...
1.
agent 007
01.07.2018 13:04:03
не катализаторите са задължителни , количеството изхвърлени отровни газове .Катализатора е само едно от средствата за ограничаване на вредните емисии.
Ако МПС-то ти е центровано правилно и без катализатор ще е в нормите за емисии според модела по годината на производство евро 0,1,2,3,4,5,6
Ако двигателя и горивната система на МПС-то не работят правилно ,тогава и с катализатор пак ще има повече вредни емисии!
Така ,че е най-важна е правилната и центрована работа горивната система на двигателя !
И престанете да манипулирате хората - още от преди поне над 10 години Пунктовете за ГТП мерят с газанализатор тези количества вредни емисии според Евростандарта по регистрация на МПС-то съответно-Евро-0,1,2,3,4,5,6 според годината на производство!
Никой не може да задължи Лада произведена при стандарт Евро 0 -преди 1990 г да слага катализатор или Опел призведен през 1998г по стандарт Евро 2 да слага катализатор по стандарт Евро-6 защото това е Недопустима конструктивна промяна в конструкцията на МПС-то по закон!
Така ,че спрете с тези фалшиви новини
Ако МПС-то ти е центровано правилно и без катализатор ще е в нормите за емисии според модела по годината на производство евро 0,1,2,3,4,5,6
Ако двигателя и горивната система на МПС-то не работят правилно ,тогава и с катализатор пак ще има повече вредни емисии!
Така ,че е най-важна е правилната и центрована работа горивната система на двигателя !
И престанете да манипулирате хората - още от преди поне над 10 години Пунктовете за ГТП мерят с газанализатор тези количества вредни емисии според Евростандарта по регистрация на МПС-то съответно-Евро-0,1,2,3,4,5,6 според годината на производство!
Никой не може да задължи Лада произведена при стандарт Евро 0 -преди 1990 г да слага катализатор или Опел призведен през 1998г по стандарт Евро 2 да слага катализатор по стандарт Евро-6 защото това е Недопустима конструктивна промяна в конструкцията на МПС-то по закон!
Така ,че спрете с тези фалшиви новини