С влак до летището в Бургас, ето маршрута на градската железница
Флагман.бг нееднократно е писал по темата. Както съобщихме проектът бе размразен и Бургас е близо до това да има градска железница, осигурено е и финансиране от 55 млн.лева(ВИЖ ТУК)
Ако въпросът за нуждата от подобна инвестиция е меко казано спорен, реалната работа по проекта е съвсем истинска. През 2015 година беше изготвен идеен проект, като проектант е "Трансгео" ООД.
Според проекта линията тръгва от жп гара Бургас, върви 2 км до гара Владимир Павлов, и оттам потегля по съществуващата товарна линия към Поморие. След 4.8 км спира на "Солниците. След "Солниците" до км 7.506 се запазва старото трасе на линията.
Оттук (преди пътен възел за Каблешково) жп линията се отделя от съществуващата, преминава под Републиканския първокласен път I-9 и по ново трасе поема към летище Бургас и кв. Сарафово.
Дължината на новия участък от железопътната връзка е 3.2 км. Така общата дължина на трасето е 13 км. Стартирането на обществената поръчка за проектиране тогава беше мотивирано с нуждата от "удобен и бърз превоз на пътници между жп гара Бургас и летище Бургас".
В интервю за infrastructure.bg инж. Илия Илиев, управител на проектантите от "Трансгео" ООД, обяснява положителното въздействие при реализирането на проекта:"Към настоящия момент не съществува комбиниран транспорт, който да обслужва нуждите на пътниците между жп гара Бургас и летище Бургас. Изграждането на железопътна връзка между града и летището ще осигури по-добра координация между отделните видове транспорт и ниво на обслужване, отговарящи на изискванията за съвременно придвижване."
Инж.Илиев допълва, че като проектант е срещнал пълна подкрепа от страна на общинската администрация и ръководство на Бургас.
"Чрез изграждането на железопътната връзка ще се осигури алтернативна линия за градски и крайградски обществен транспорт, която в съчетание с автобусния и тролейбусния транспорт ще създаде повече удобства на жителите и гостите на град Бургас.", казва още инж.Илиев.
Вече стана ясно, че проектът е включен за финансиране в новата ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014 – 2020” (ВИЖТЕ ТУК). Добрата новина е, че има варианти трасето да бъде продължено до Слънчев бряг.
От НКЖИ уточниха, че линията ще бъде електирифицирана, заради изисквания за екосъобразност. Идеята на този проект и всички инициативи на НКЖИ за жп връзка с летищата е да се осигурява равнопоставен достъп на гражданите до различни видове транспорт.
Поради сравнително късите разстояния, мотриси ще се движат на 30 минути и всеки гражданин ще може да планира пътя до летището.
60
Коментара по темата
60.
емигрант
28.10.2019 08:33:35
Различни мнения , скептично ако щете . Но аз лично подкрепям тази идея. И защо ?
1. трафика на хора особено през лятото ще се насочи към тази връзка , не само до летището , а до Лазур , Зорница .Сарафово , южния плаж .
2. Пътуваики хората ако щете и през зимата е уютно , топло.
3. След старт на тази отсечка ако е функционално , може да се помисли удължен ие Поморие. Несебър ,
4. Линията покраи морето все още не е изградена функционално , така както е на запад- а имаме добри възможности - една
краибрежна в съчетание със заведения , малки
хотелчета или къщи за туристи , дискотеки , зони за отдих, спорт .
1. трафика на хора особено през лятото ще се насочи към тази връзка , не само до летището , а до Лазур , Зорница .Сарафово , южния плаж .
2. Пътуваики хората ако щете и през зимата е уютно , топло.
3. След старт на тази отсечка ако е функционално , може да се помисли удължен ие Поморие. Несебър ,
4. Линията покраи морето все още не е изградена функционално , така както е на запад- а имаме добри възможности - една
краибрежна в съчетание със заведения , малки
хотелчета или къщи за туристи , дискотеки , зони за отдих, спорт .
59.
Помориец
03.02.2019 19:15:03
Крайно време е да се пусне директен влак от Поморие до София!
58.
Камен
17.01.2019 19:55:25
Влак може и в момента да се движи с дизелов локомотив в Бургас с повече спирки, сп.новата болница ,преди стадиона ,на плажа слизаш от влака направо на пясъка с бутилка биричка
57.
Ана
27.06.2018 09:34:37
Съгласна съм с номер 123. Преминаването от "Лазур" към плажа при хотел "Парк' става много трудно. Ако не пасарелка , то поне да има светофар.И по ефтино ще е за общината.
56.
Ана
27.06.2018 09:34:37
Съгласна съм с номер 123. Преминаването от "Лазур" към плажа при хотел "Парк' става много трудно. Ако не пасарелка , то поне да има светофар.И по ефтино ще е за общината.
55.
Новата транспортна схема
26.06.2018 23:32:29
До летището трябва да може да се ходи и д кораб! Нека се изгради пътнически пристанище в Сарафово.
54.
..
26.06.2018 20:16:56
Електорална нагласа
Местни избори Бургас:
Димитър Николов Герб 87%
Евгений Мосинов бсп- 3%
Бачийски- 4%
Герб forever Boiko i Nikolov forever
Местни избори Бургас:
Димитър Николов Герб 87%
Евгений Мосинов бсп- 3%
Бачийски- 4%
Герб forever Boiko i Nikolov forever
53.
?
26.06.2018 18:12:39
това е поредената евро-Схема.Дават се милиони кредити милиони за сметка на гражданите !
Това си е схема Лихварски тип
Това си е схема Лихварски тип
52.
до 37
26.06.2018 18:07:34
Абе чобанин има си метро ,което ходи до летището в София ! Не щеш ли да пуснат и параход да ходи до летището !
51.
ян4ев я.
26.06.2018 16:45:00
А с метрото до малко търново кво стана,сампо голи /обещания
50.
Sin
26.06.2018 16:37:06
А в последния вагон сладко дреме чичо слон.
Той знае вече всичко : колко ще струва, кой ще финансира, как ще се строи, колко ще струва билета дотам и пр.
Той знае вече всичко : колко ще струва, кой ще финансира, как ще се строи, колко ще струва билета дотам и пр.
49.
Хахах
26.06.2018 15:56:57
Пак поредното източване на народна пара! На кой му е нужен влак от летището до гарата при положение, че трафикът от летището е основно през лятото!!! По-добре да се пусне автобусна линия от летището до гарата, но да е на по-висока цена, да има възможност да се качва багаж и линията да е с максимум 3-4 спирки на възлови места и на всеки 15 мин
48.
жп
26.06.2018 15:20:42
ВЛАКЪТ ТРЪГВА ТРАКА-ТРАК, ТРАКАТ КОЛЕЛАТА ЧАК. ТУ-ТУ-ТУ- ТРАКА-ТРАК ЕХ ЧЕ БЪРЗА ТОЗИ ВЛАК..
.
.
47.
123
26.06.2018 13:10:49
а 2-та пешеходните надлези на хотел Парк - от към Лазур и от към плажа ???-ще има ли ?
46.
Стоян
26.06.2018 12:05:32
НАЙ СМИСЛЕНИЯТ КОМЕНТАР Е 12! ВСЕ ОЩЕ ИМАЛО ХОРА КОИТО ДА СЪОБРАЗЯВАТ!!! БРАВО! ИНАЧЕ ИДЕЯТА Е ДОБРА САМО АКО СЕ ПРОДЪЛЖИ ЛИНИЯТА ДО СЛ. БРЯГ! С ОГЛЕД НА АГОНИЗИРАЩОТО БДЖ ТОВА Е ВЕРОЯТНО КОЛКОТО НЯКОЙ ДЕН БЪЛГАРИЯ ДА ПРАТИ ЧОВЕК НА ЛУНАТА!
45.
$$$$$$$
25.06.2018 23:15:29
Хитро измислено ама НЕ еза туристите ЖП линията ЩЕ обслужва товарно-разтоварни деиности орьжеини пратки от Арсенал Казнльк за пристанище и летище Сарафово посока Джеда С.Арабия
44.
До 39
25.06.2018 10:54:58
И като е електрическо, на въздушна възглавница ли е бе глупак? Нямало да тресе!? А, сетих се. Сигурно е на гумени колела.
43.
koko
25.06.2018 10:13:26
общината може да задели и някой милион за преброяването на комарите които са на път да изчезнат от чистият герберски въздух в бургас
42.
miko
25.06.2018 09:39:03
Честито на печелившите от "небостъргача" на карата!
41.
Бургас
25.06.2018 09:21:34
Пешев, Бургас е един ограбен и селски град. Един турист попаднал случайно с никога не би дошъл втори път просто защото няма какво да види. Изсипани милиони и потресаваща сивота и грозотия..предстои някой да връща тези милиони, сигурно ти Пешев?
40.
Аз
25.06.2018 08:03:25
Смятам , че това е много смислено и хубаво! Трябва също така да се свърже и с Поморие и по- натаък и с несебър! Не е необходимо да откриваме топлата вода - вижте как е в Испания. Така ще намалеят и автобусите по извънградските линии. Ще се стига бързо до Бургас , както от летището , така и от околните населени честа. Имаме даденост- съществуващ мрежа! Сега тя е занемарена и обрасла. Прекрасно ще е да се ползва и така ще намалеят лошите имисии от автобуси , на незнайни години! / визирам автобусите ,които са целогодишни и са дадени на концесии/
39.
До 38
25.06.2018 07:52:37
Ето дами и господа , поредният ниско образован олиго*рен , който даже не си направи труда да прочета (най-вероятно , не може да чете) , че влакчето е ЕЛЕКТРИЧЕСКО!!!
38.
Таз няма да я бъде
25.06.2018 07:24:58
И ще минава покрай новия 'небостъргач' на Караненов? Забравете. Знаете ли как се тресеше цялата сграда като минаваха влакчетата от мина Черно Море?
37.
Анонимен
25.06.2018 06:36:18
Това което се прави ще е добре и в другите два града да се изгради в най скоро време в Варна и Пловдив и влак от централната гара София към летище София също няма да е зле
36.
Динко и Перата швестери HD до 0 боже
25.06.2018 06:26:02
О неразумни изруде, поради що се срамиш да се наречвш Гербараст
35.
О боже
25.06.2018 06:22:40
С извинение , но вие сте е*ати простия народ! Този проект е най-хубавият за Бургас , ако се случи!!! Само че влакчето трябва да е Бургас - Сл.Бряг.Знаете ли колко милиона туристи има ? Представяте ли си 1 ден да си разнообразят почивката и да дойдат в Бургас да си харчат парите ? Знаете ли как ще живне малкия и среден бизнес? Такъв влак има по цялата френска ривиера , стига до всяко свлце и градче и минава точно покрай морето!
Но НЕ, за вас олигофрен*те трябва да има теотоари , безмислени стадиони и прочие!! Заслужавата си мизерията!!!
Но НЕ, за вас олигофрен*те трябва да има теотоари , безмислени стадиони и прочие!! Заслужавата си мизерията!!!
34.
Bingo
25.06.2018 02:26:06
Поредния цифромански и безмислен проект на ГРОБарите. Ако съфинансирането от общината е 20% това са повече от 10 млн. с които трябва да се бръкнем, после що нямало пари за тротоари и улици, ами точно заради такива проекти. 40 млн. платихме за Градския транспорт и отгоре на това ни вдигнаха цената на билетчето. При положение че автобуса стига за 20 мин. до Сарафово кой ще се качи на влак който пътува 3 пъти по бавно.
33.
*********
25.06.2018 01:02:17
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
32.
*********
25.06.2018 01:01:08
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
31.
Петър
25.06.2018 00:36:19
Не разбрахме кой вече е финансирал проекта?!
30.
Читател
24.06.2018 23:24:39
Е не, тая сума е просто поразителна. Не съм експерт, но ако не се разясни пред бургазлии защо е толкова много, съм против. Иначе самата идея е хубава и перспективна. Единствено искам да знам защо е толкова много. И знам, че Ганьо веднага ще скочи "6toto 6te si palnqt djobovete be palqk" - спокойно. Иксам някой образован и вещ по темата да се изкаже. Да де, знам, че всички сте вещи. Говоря за оторизиран вещ.
29.
До Стан
24.06.2018 23:23:03
И кой ти каза, че са 30 млн.лева. Я виж има обществена поръчка, документите са публични, проведена е процедура и избран изпълнител. За твоя информация сумата е малко над 4 млн.лева.
28.
Мдааа
24.06.2018 23:01:19
Ще е супер и през зимата да се ходи с влакчето до Сарафово, вместо с автобус
27.
Стан
24.06.2018 23:00:21
Знаете ли , че 21 милиона струваше пътя от Поморие до Ахелой четирилентов , а 200 метра главна улица Богориди струва 30 милиона :)
26.
Така де
24.06.2018 22:59:41
Идеята е много добра , но намирисва на 30 милионна кражба!!! Да се използва 90% изградено трасе и да струва 5 милиона на километър, си е направо пладнешки грабеж!!!!
25.
Вълков и Зафирката
24.06.2018 22:11:12
важното е че има дупедати да хрантутите в Софията
24.
ото
24.06.2018 22:10:11
Вземете да оправите улиците, нещастници. Повечето вътрешни улички и тротоари са дроб сърма. Боклуци навсякъде. Лифт да направят, олигофрени само останаха в тая тъпа община
23.
чичи кмета
24.06.2018 22:07:55
като знам една вело алея до село Сарафаво(няма тротоари в селото) я правят 12 год. значи влакчето ще тръгне към 2038г.
22.
agent 007
24.06.2018 22:04:04
Абе умници- как влака ще пресича ул.Одрин-до захарната фабрика Победа -ще пускате бариерата ли ???
и ще спирате огромния трафик ????
Там няма надлез- всеки бургазлия знае разбитите линии на Победа и бариерата ???
Поредната недомислица
и ще спирате огромния трафик ????
Там няма надлез- всеки бургазлия знае разбитите линии на Победа и бариерата ???
Поредната недомислица
21.
КМЛ
24.06.2018 21:51:18
Пътникопотокът е от Меден Рудник към Ветрен през централнат градска част - и ако ще се харчат пари поне да бъдат от полза !
20.
гастро езофагеална рефлуксна болест(ГЕРБ)
24.06.2018 21:42:58
спрете безумието 15ката да седи на задръстването на паркинга на летище Бургас. Иначе мноооого ще има за усвояване от ГРОБ и обръчите
19.
Стоян
24.06.2018 21:40:29
Това което е усвоено в Бургас е не повече от 20 процента от това което е взето като пари.доста поколения след нас ще изплащат тези пари.коментара на 'бургазлия'е много точен.явно има и други които са наясно как стои въпроса с уж безплатния обяд за град Бургас.кмета николов е централната пералня на партия ГЕРБ.начина по който изглежда Бургас не може да нахрани хилядите на 600 лв заплата.
18.
20%
24.06.2018 21:21:04
Виждам, че 80% са "за", приема се. Да усвояваме!
17.
Бургазлия
24.06.2018 21:08:59
Това е супер идея и дано да се осъществи. Впоследствие ще се удължи до Слънчев бряг. Това е нормално в развитите страни. Лошото е, че голяма част от хората не разсъждават в предимствата, ами започват да плюят. Хора, излезте от ограниченото си мислене.
16.
riq
24.06.2018 20:35:28
bravo 4udesno,odobrqvame io6te kak ima gradaziqi grija za horata
15.
Hmm
24.06.2018 20:23:31
Предвид факта, че летището започва да функционира и зимата вече с по-адекватни западно европейски полети, идеята е добра. Тъпченето в 15 ката ще се избегне,както и миризливите таксита.
14.
*********
24.06.2018 20:17:21
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
13.
До 9
24.06.2018 20:15:08
Ти си малоумен и злобен кретен.......най-вероятно комплексиран тъпанар.
12.
висок
24.06.2018 20:13:06
Някой представя ли си какво е всеки 30 минути да пускат бариера на Елкабел, а и на стадион Нефтохимик!!!
11.
As
24.06.2018 20:11:40
Поредния Гробаджийски идиотизъм.....има още пари за крадене явно....
10.
висок
24.06.2018 20:10:49
Пътникопотока от Сарафово е към Слънчака!!!! и е 3 месеца. Кой ще субсидира това нещо??? Да, далаверата е да с строи и да се откраднат 20-30 млн!!! После?
9.
плюс
24.06.2018 20:04:51
Най-големият плюс е че намалеят такситата
8.
Киро
24.06.2018 19:58:23
Ей прости селяни. За какво да ги избиват. Те са евро безвъзмездно финансиране. Радвайте се бе тъпанари.Така се върви напред. Проста маса ей!
7.
пешев
24.06.2018 19:52:43
САМО ЩЕ ЗАДАМ СЛЕДНИЯ ВЪПРОС- АКО НА ВЛАСТ НЕ БЕШЕ ГЕРБ И ДИМИТЪР НИКОЛОВ,ДАЛИ НЯКОГА ЩЯХМЕ ДА ВИДИМ БУРГАС ИЗГЛЕЖДАЩ ПО ТОЗИ НАЧИН,ДАЛИ ВСЕКИ КОЙТО ПОСЕТИ БУРГАС ЩЕШЕ ДА ОСТАВА ОЧАРОВАН ОТ КРАСОТАТА И РЕДА.
6.
PTO
24.06.2018 19:48:47
Защо не монорелсова железница.
Да започва от Меден рудник.
С тенденция до Слънчев бряг.
Да се мисли в далечна перспектива.
Да започва от Меден рудник.
С тенденция до Слънчев бряг.
Да се мисли в далечна перспектива.
5.
мислещ
24.06.2018 19:24:07
идеята е супер. Не кога ще ги избият , това ли е наи важното. Туристите от градът могат да ходят на старият плаж , да автобуси , таксита ще намалеят ако е нормална връзката и време на предвижване.ако тази линия в бъдеще достигне до Несебър ще е супер . вСЕ ПАК ЛИНИЯТА ОТ БУРГАС ПО МОРЕ СЛЕДВА ДА СЕ ФОРМИРА КАТО ТУРИСТИЧЕСКА ЗОНА СЪС ВСИЧКИТЕ МУ ДЕТАИЛИ- хотели, ресторанти , дискотеки и пр.
4.
ВЕФИОК
24.06.2018 19:22:24
Не е лошо като идея! Може да се помисли и за влак-стрела до Ямбол, за да могат бързо бековете да стигат до морьето. Аааа, забравих, те карат премиум втора ръка баварци, така че влакът стрела отпада. Друг вариант е совалка до Сливен. Едно малко космодрумче в Меден Рудник. Чалънджър и Колумбия са тотална щета, ама Атлантис, Индевър и Дискавъри могат да ги купят от американското правителство изгодно (българинът обича да се вози във изгодна втора употреба), а Европа очевидно изгаря от желания да финансира подобни "бизнес проекти".
3.
Силен
24.06.2018 19:13:04
Джъмбо джет от Меден Рудник до Сарафово
2.
Prosecutor
24.06.2018 19:11:22
Абе вие не сте нормални. Кога ще ги избирате тези 55 милиона ? Няма такъв пътникопоток до летището. Спрете да крадете. Инвестирайте тези 55 милиона в нови производтсва!
1.
Бичето
24.06.2018 19:10:14
Метро през Чукарка до Карнобат