Джамбазки: Превозвачите да блокират Брюксел, за да не им откраднат френските селяци бизнеса! (ВИДЕО)
Ключови думи:
Джамбазки, превозвачи, Макрон, фалити, Йордан Арабаджиев, Ангел Траков, Андрей Новаков,
Крайно време е да се съберете българските превозвачи, да докарате камионите в Брюксел, защото там пред Европейската комисия и пред парламента всеки френски селяк се бие за всеки цент за домат. Ние обаче говорим за 150 000 човека, които изкарват 17% от нашия БВП. Това каза в „Тази сутрин“ по бТВ евродепутатът Ангел Джамбазки.
Трябва да им покажем, че превозвачите ни не са хора втора ръка, че няма да позволим да откраднат бизнеса им и да направят работниците гастербайтери и мигранти, подчерта той.
Битката за българските превозвачи влиза в нова фаза. Френските лобисти нямат намерение да се съобразяват с нашите аргументи и по никакъв начин не може да се говори за пробив, обясни изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.
„Много е важна позицията на държавата ни и на бранша. Трябва да сме обединени, защото нещата зависят от политическото решение“, добави председателят на УС на съюза Ангел Траков.
„Това, което стана в Комисията по транспорт в Европейския парламент, бе успех за всички българи, които работехме по темата. В пленарната зала никой не е гласувал конкретни текстове, които сме приели. Беше отложено гласуването и се създаде възможност да внесем още промени за плана „Макрон“, заяви евродепутатът Андрей Новаков.
Джамбазки обаче изтъкна, че след финалното гласуване в Страсбург, което ще е след две седмици, трябва отново да се внесат предложенията и да се съберат по 76 подписа от евродепутати. „Гласуването при уверенията на всичките ни партньори, че те ще се съобразят с българския бизнес, ясно показва лобизма и кражбата на бизнес. Това е лицемерие и двоен стандарт“, коментира той.
„Ако ще говорим за подбиване на пазара, трябва тези, които имат хранителни вериги тук, да изплащат заплатите, които дават във Франция, или няма да работят в страната ни. Ако планът „Макрон“ бъде приет, ще се стигне до масови фалити“, предупреди той.
Защитата на българските превозвачи трябва да стане като кауза за всички наши евродепутати, каза пък Траков.
Ако текстовете минат във вида, който са предложили от Европейската комисия, това означава, че има много тежък лобизъм, добави Арабаджиев.
Има стотина хиляди камиона, които могат да бъдат закарани в Брюксел, за да покажат превозвачите на нашите конкуренти, че няма да им дадем да крадат и този български бизнес, каза още Джамбазки.