Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Патрик Вергелас от "Рено": Планираме през 2022 година да имаме коли, които се движат без водач

Ключови думи: рено, автомомни, коли
Патрик Вергелас е ръководител на звеното за мобилни услуги в "Рено"


Говорите за мобилност на бъдещето. Какво стои зад това понятие?
- Повече от 20 години съм в звеното на "Рено" за иновации, свързани с мобилността, които целят да улеснят живота на хората и да направят колите по-сигурни. Към днешна дата е ясно, че вървим към свят, в който 70% от населението на Земята ще живее в големите градове. Това налага да преосмислим стратегиите за придвижване в града. "Рено" работи в две посоки, свързани с тази това стратегия.

Първата е свързана с използването на споделени автомобили. В същото време работим и по технологии, които да разширят автономните възможности на автомобилите. Нашите планове са през 2022 година да имаме първите коли, които ще могат да се придвижват без намесата на водача.


Как виждате бъдещето на споделените автомобили. Вече имате и услуга, която предлага такива, нараства ли интересът към подобен тип транспорт?
- Нека започна с това, че това е начин да се подобри мобилността, като същевременно намалее броят на превозните средства в градовете и се облекчи трафикът.

С концептуалния автомобил "ИзиГоу" показваме нашето виждане за това как ще изглежда и какво ще предлага едно такова превозно средство. Според нас то ще е автономно, с електрическо задвижване, с големи врати и обширно вътрешно пространство.

В същото време то е достатъчно високо, за да влезеш прав в него, а по отношение на капацитета – местата ще са поне шест. Залагаме също на щедрото остъкляване, за да осигурим гледка към красотата на града.

Какви са основните предизвикателства пред автономните автомобили?
- Работим по всички варианти на мобилността. Основният ни стремеж е да улесним живота на хората, като им оставим повече време за приятните неща от живота. Типичен пример е концептът "Симбиоз", който може да се движи без намесата на водача през дълги периоди от време, например на магистрала.

В същото време работим и по т.нар. роботизирани превозни средства, които изобщо нямат нужда от водач и съответно в тях няма волан и педали. За момента виждаме тяхното място основно в градска среда.


Правите ли вече реални тестове на своите автомобили от бъдещето и къде?
- Започнахме да тестваме роботизирани автомобили на базата на "Рено Зое" в два района във Франция - в Руан и Париж Сакле.

Все още сме в началото и сме на фаза тестване на системите от нашите инженери. В средата на тази година ще започнем и тестове с реални ползватели.

Очаквате ли проблеми, когато на пътя ще има роботизирани автомобили, както и такива, карани от хора, с техните непредвидими реакции, грешни преценки...
- Все още сме на твърде ранни фаза в нашите проучвания, за да отговоря на този въпрос. При всички случаи обаче автономните автомобили ще са много по-безопасни и смятам, че в тях е бъдещето.


Как виждате въпроса с отговорността, когато навлязат автономните автомобили. При евентуален инцидент, образно казано, кой ще виновен - водачът, колата, производителят?
- По всички правни въпроси, свързани с автономните автомобили, работят няколко групи от специалисти. В тях има представители на държавите, местните власти, производителите и те се занимават с тези въпроси. Но пак повтарям, при всички случаи роботизираният автомобил ще е много по-сигурен от шофираните от хора, за които са типични непредвидимите реакции.
1
Коментара по темата
1.
Нок
16.06.2018 23:19:01
Добре, всичко в много голям кеф,но къде е радостта от шофирането.
  Добави Коментар
Компас за възстановяване на конкурентоспособността на ЕС и осигуряване на устойчив просперитет Европейската комисия представи първата важна инициатива в рамките на този мандат, която осигурява стратегическа и ясна рамка за бъдещата й работа Бременна е, но кой е бащата Изпълнителката Рут Колева показа бременно коремче, таткото обвит в мистерия
Ад в София, летището е закрито от дим! Апокалиптични СНИМКИ По информация на БЛИЦ за пореден път е запалено голямо количество автомобилни гуми Световноизвестна спортна верига изтегля от пазара опасен протеин с метални частици Партидата, предмет на изтеглянето, е продавана: от 07.11.2024 г. до 14.11.2024 г. и между 31 декември 2024 г. и 25 януари 2025 г.
МВР поиска и цивилни коли да дебнат и спират на пътя Премиерът разпореди АПИ, митниците и пътна полиция да излязат и да контролират трафика Почнала да се друса едва на 14 год. Мис Силикон Боряна Миткова иска да превърне историята си в кауза, за да помогне на други млади хора, които са на ръба
Тръмп шокира света с идеите си за Газа. Какво предвиждат те? САЩ да поемат контрола над ивицата Газа, палестинците да бъдат преселени в Египет и Йордания, а Саудитска Арабия да помага - такъв план начерта Тръмп В ДГ „Слънце“-Слънчев бряг децата учат и се забавляват, преобразени като приказни герои В успешното изпълнение на проявата се включиха и родителите с изработването на маски за децата
Изкуствен интелект разкри мрачното бъдеще, което ни чака до 2100 г., милиони ще умрат от... Планетата ни ще бъде съсипана от наводнения, мръсен въздух и екстремно време, твърдят учени Била по-богата от гаджето си и нямала проблем да го издържам Близки до двойката признават, че Светломиров не може да се похвали със стабилни доходи, камо ли дебел портфейл
Нумеролог посочи къде имате най-голяма сила и власт според датата ви на раждане Нумерологът Надежда Смирнова споделя тайни за местата на енергия въз основа на датата ви на раждане Водещи български онколози преглеждат айтозлии ежемесечно и напълно безплатно Целта на прегледите е да се открият заболявания в ранен етап, да се предотвратят последващи усложнения и да се повиши осведомеността сред населението