Скандал със спонсор на ГЕРБ - запазил името на камарата, която ще отговаря за лицензирането на превозвачите
Представители на превозвачи започнаха срещи с парламентарни групи, разтревожени от законопроект на ГЕРБ, „Обединени патриоти” (ОП) и „Воля”.
„Става въпрос за внесения закон за автомобилната камара, където ги принуждават всички да членуват. Според тях, а и според нас – абсолютно лобистки закон, който създава едно частно министерство на транспорта”, заяви лидерът на БСП Корнелия Нинова на брифинг заедно с превозвачите след срещата с тях.
Според Нинова, новата камара вече ще издава лицензите, а не Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация”, както било в момента.
След пакета „Макрон” отвън, сега и отвътре - правителството и депутати от управляващото мнозинство, удряли по превозвачите ни.
„Т.е. хем държавата абдикира от ангажиментите си, хем ги дава на едно частно лице, което, как да кажа, да управлява целия този бранш. В чий интерес – можем само да се досещаме. Затова ние настояваме веднага колегите от ГЕРБ и тези, които са го подписали, да изтеглят този закон, защото ни беше предоставено и едно доказателство, което е изключително смущаващо. За какво става дума? Тази камара все още не е създадена със закон, но едно лице, близко до властта, вече е запазило в Търговски регистър името, и то на свое собствено име го е запазило за регистрация, ще ви го дам, като представляващ на тази камара да бъде Миролюб Столарски. Вече е запазил името и той да е представляващ тази камара”, заяви Корнелия Нинова.
Коментар от страна на ГЕРБ направи депутатът Станислав Иванов, основен защитник на законопроекта.
Той призна: „Регистрирано е наистина. Аз проведох разговори, след като разбрах за този проблем, проведох разговори с въпросния господин, който е запазил наименованието, но искам да кажа нещо много важно. Същия ден той е прехвърлил на КРИБ и носител на наименованието в момента в България е КРИБ. В същия ден! Той е бил член на КРИБ, отишъл е, запазил го и го е прехвърлил в КРИБ в същия ден, когато го е запазил.”
Репортер изкоментира, че това не отменя факта, че една част от бранша вече е носител на правата върху името на бъдещата камара.
На това Станислав Иванов отговори: „Ами какъв е проблемът?! Една от най-големите организации в България е КРИБ, нали? След като са решили да го запазят, са го запазили. Аз не виждам някакъв проблем.”
Законът обаче все още не е приет. Репортер посочи, че името е запазено, когато все още е нямало законопроект.
„Не, значи, законопроектът съществува от четири години. Направени са четири кръгли маси, петата ще бъде днес”, отговори Станислав Иванов.
Преди това заедно с Корнелия Нинова говори и един от представителите на протестиращите превозвачи - Димитър Димитров, който се представи за изпълнителен директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България. По повод новия законопроект той каза: „Лицензирането става де факто от конкурент. Конкурент ще преценява дали друга фирма трябва да получи лиценз. Това е силно притеснително за нас. Много са нещата. Поемам ангажимент да ви предоставим становищата, които сме изготвили.”
Димитър Димитров заяви, че до края на деня ще имат срещи с парламентарните групи на „Воля” и ОП. Те настояват за срещи и с другите формации – ГЕРБ и ДПС.
Димитров предупреди, че готвят протести.
На срещата с БСП транспортните фирми заявили, че от тях се очаква да внасят членски внос от по 1000 лв. И понеже фирмите били 17 000, това означавало 17 млн. лв. чист приход за няколко лица.
„Представете си за каква арогантност става дума”, възмути се Корнелия Нинова.
Станислав Иванов от ГЕРБ отговори и на тези критики. Членският внос щял да се определя от членовете на новата автомобилна камара. Те щели да бъдат събрани в Арена Армеец, за да си приемат устав и правила.
Според Иванов, към законопроекта имало три критики, които били адресирани.
Едната била издаването на лицензите да не прави новата камара, а министърът.
„Тази камара ще издава единствено два документа – документа за финансова стабилност и документа за лоялност за… пригодността на фирмата да изпълнява тази професия”, обясни депутатът от ГЕРБ.
Друга критика била, че камарата не можело да обединява едновременно пътнически и товарни превозвачи. Затова според законопроекта тя била разделена в две направления.
Третата критика била свързана с членския внос. Това обаче щяло да бъде решение на новата камара и на превозвачите, членуващи в нея.
Направи впечатление, че Станислав Иванов бе дръпнат да не отговаря на повече въпроси, след като призна за странното поведение на Миролюб Столарски, което Иванов оправда.
Припомняме, че Столарски е собственик на фирмата „Карат С” и е спонсор на партия ГЕРБ. Той печели големи поръчки, свързани с градския транспорт в София.
По-късно след среща с протестиращите превозвачи „Обединените патриоти” обявиха, че може би настина има проблем със законопроекта и той трябва да бъде оттеглен. ОП щели да вземат решение другата седмица.
4
Коментара по темата
4.
Теодор
14.06.2018 10:33:28
Червени, сини, зелени да не се лъжем обществените поръчки винаги са до приближени хора и фирми на управляващите партиите, днешните управляващи не са по различни, но успяха да oсветлят голяма част от бизнеса и там недоволстват най-много, че като вадите пари от нещо трябва и да плащате, там боли най-много, че не става да се минава метър, като преди....
3.
Поет
13.06.2018 15:18:57
Баси крадливата ГЕРБава сган..., надминаха и черния седесарски Иван...
2.
gyvko
13.06.2018 14:53:58
Гербаджии- негодници!
Народът пропищя от вашите и на гуруто ви своеволия!
Народът пропищя от вашите и на гуруто ви своеволия!
1.
мрете ве
13.06.2018 14:20:15
Тази коалиция е по-помиярска и от тройната коалиция преди години . Да се задавете с пари да ви е.а майката алчна !