Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

По вода: От Бургас до Истанбул и разходка до родната Амазонка

Текат преговори скоро пътнически кораб да пори вълните между Бургас и Истанбул. От два месеца насам ръководството на пристанище Бургас работи по тази идея
Ключови думи: море, кораб, круиз, бургас, почивка, пристанище, флагман

Има идеи да се възродят крайбрежните круизи в Черно море - корабчета отново ще возят туристи до Балчик, Белослав и Албена, Камчия. В миналото това беше истински хит и за българските, и за чуждестранните летовници. Мнозина помнят вятъра в косите при прехода с кометите от Варна до Несебър.

13 корабчета на подводни криле пореха морето с 60 км/ч, а билетът струваше 4,20 лв /ВИЖ ТУК/. Автобусите вземаха с около левче по-малко, но острите завои по трасето накланяха везните в полза на морските крайбрежни круизи. Според стари морски вълци в средата на 70-те години годишно държавните тогава комети са возели над 600 000 души. Въпреки това експерти са категорични, че и в пиковите години този вид транспорт е бил губещ и се е издържал единствено благодарение на дотациите.

Отдавна ги няма и пътническите кораби, които до 70-те години поддържаха крайбрежното плаване по цялото Черноморие, а после пореха вълните до Одеса и Истанбул. “Варна”, “Несебър” и “Васил Коларов” са нарязани за старо желязо. Няма го и малкото корабче “Мичурин”, което през соца разхождаше летовници от несъществуващия днес мост на Рибарския плаж до нос Галата, където има китно диво плажче.

До 1987 г. оцеляват 6 от кометите, а през 1994 г. е спряна и последната. Опит да бъдат възродени морските връзки на подводни криле между Варна и Бургас през 2011 г. направи бургаска фирма. Комети тръгнаха от и до Варна за 55 лв., но бизнесът се оказа нерентабилен и линията затихна след два сезона.

От старата туристическа флотилия оцеля само бившето правителствено корабче “Атанас Димитров”, което е в състава на Българския морски квалификационен център, но не се експлоатира. “Този кораб не е мъчен, в него още има хляб и след ремонт може да се ползва”, смята Максим Петков, който е и председател на Националния съюз на превозвачите.

След 26 г. затишие гостите на Варна отново ще могат да пътуват по море до различни точки по Северното Черноморие. Консорциум, в който влизат няколко транспортни фирми, открива линия до Златни пясъци и Балчик. Ще я поддържа докараният миналата година от Истанбул кораб “Фентъзи”, който побира 149 пасажери, съобщи пред “Труд” неговият представител Максим Петков.

Цената на морската разходка до Златните ще е 10 лв., а до Балчик – 20 лв., като за организирани групи ще има и варианти за посещения на Албена и Двореца в Балчик с екскурзовод. Предстои графикът на кораба да бъде обявен, като при всеки курс ще бъдат пазени и места за пасажери, дошли до Морска гара в последния момент, гарантира Петков.

Втора линия ще свързва ежедневно Варна и Белослав. Тя ще бъде открита на 14 юни. Билетът за пътуване по езерото с корабчето на община Белослав “Белла” ще струва 10 лв. След като варненското кметство влезе във владение на отдаденото от държавата пристанище в кв. Аспарухово, “Белла” ще спира и там, а за деца от летните зелени училища и за организирани групи туристи ще предлагаме пакетни оферти с посещения на три музея, допълни Петков. Според него при успех на инициативата догодина тя може да се разшири с възраждане на крайбрежните линии от Северното към Южното Черноморие.

Текат преговори скоро пътнически кораб да пори вълните между Бургас и Истанбул. От два месеца насам ръководството на пристанище Бургас работи по тази идея. “Водим разговори с турското консулство”, потвърди изпълнителният директор на пристанището в Бургас Диян Димов.

Обсъждана е и възможността за облекчаване на визовия режим специално за туристи, които ще пресекат водната граница и ще се върнат обратно в рамките на 48 часа. Ако това стане към Бургас ще има голям интерес от страна на турските туристи, но и в обратна посока.

Към тази морска линия интерес със сигурност ще проявяват и туристи, дошли да почиват на българското море. В момента те имат допълнителни екстри – екскурзии до Несебър, Созопол и селски туризъм.

Според предварителните планове, корабът ще тръгва от Бургас късно вечерта и рано сутрин ще е в Истанбул. Шефът на пристанището Диян Димов смята, че линията трябва да се обслужва от неголям кораб, с около 200 места.

Морски експерти смятат, че и билетът може да стане по джоба на всеки, защото в Турция има държавна политика за дофинансиране с 45 долара на пътник и тази дотация може да се използва.

Една от най-обичаните и екзотични разходки за туристите е по река Камчия, известна като българската Амазонка.

Поне десет моторни лодки, вързани на пристана, предлагат това удоволствие за душата и очите всяко лято. Цената от 5 лева на човек не е мръднала от години. Разходката е 30 минути и започва от курортен комплекс Камчия до устието на реката в Черно море, следва завой и обратно към живописното рибарско селище.

Маршрутът е през обилно зелената лонгозна гора, обявена за природен резерват. От борда на лодката туристите могат да видят понякога сърни и елени, които уплашено се скриват от погледите им, или пък големи риби във водата.

Капитанът на лодката разказва всякакви лакардии за Камчия и гората на гостите си. Първите туристи за този сезон бяха израелци, които излязоха от казината заради разходката, както и руснаци.

Първият български пътнически кораб “Емона” в момента е приказен ресторант в едноименния язовир до Кърджали. Навремето той е превозвал пасажери в Черно море, а сега е туристическа атракция, включен е в стоте национални ресторанта на България.

Корабът бил пуснат на вода в Черно море през 1942 година (по настояване и лична идея на цар Борис III). Именно тогава е било поставено началото на пътническия морски транспорт у нас. “Емона” е дълъг 39 метра, широк е 7, водоизместването му е 217 тона. До 1979-а корабът осъществява регулярни курсове между Бургас и Царево. Идеята “Емона” да бъде докарана от Бургас била на кап. Георги Георгиев, първият българин, осъществил околосветско пътешествие с яхта, вписан в книгата на “Гинес”.
4
Коментара по темата
4.
Alito
10.06.2018 20:05:33
Няма такъв сайт. Само простотии и кьорфишеци, амазонки , океанариуми ,подземнн град и най добрия град по душа. Ай стига.
3.
Патриотът
10.06.2018 16:50:15
Родната Амазонка наричат река Велека, а не Камчия. Ограмотяването не е излишно.
2.
гмйгймгймгймжймжймгймгй
10.06.2018 12:57:09
ПАК ,, БЪЛГАРИ ,, ОТ МЕДЕН РУДНИК С БОХЧИ ДА ХОДЯТ НА КЪПЪЛЪ ЧАРШЪ. ..АМУДЖИ МА СЪМНЯВА ДА ПЛУВАТ В ОБРАТНА ПОСОКА. .....ОСВЕН ЦАРИГРАД ДА ПРАТИ НОВИ СИВИ ПЛОЧКИ ЗА БОГОРИДИ. ........ИЛИ. ..ТЕЛ ЗА ОГРАДАТА НА ШУМЕН КАБЕЛАРОВ. ...
1.
Бургас
10.06.2018 12:14:33
Да съм жив да го видя това ама надали :) пак някви фентъзита пишем тукаа
  Добави Коментар
Не правете секс на дивана, защото... Лекар предупреди за сериозни рискове Пазете се от токсични приятели, които могат да съсипят връзката ви Неподходящи изказвания за връзката или партньора ви е първият червен флаг
4-те зодии, които имат ангелски души Ето кои са те  Тези вкусни лодки с месо ще ви станат любимо ястие Всеки знае рецептата
Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея Вижте кои са те и подрете банята си  Иска да се върне при бившия си Русата Златка опитвала да затопли отношенията си с Благо Джизъса
Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита Финaнсoвите кoледни бoнуси сa в гoлям диaпaзoн в зaвисимoст oт зaемaнaтa длъжнoст и видa нa кoмпaниятa - от 200 до 750 лв.  Смесете кисело мляко, брашно и захар на равни части и направете тази сочна торта с неустоим крем Вкусът е впечатляващ, презентацията - още повече
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви Три стъпки тестват колко здрави са любовните ви отношения... Закупуването на жилище става все по-трудно с тези промени в закона Строителите ще калкулират в цената на имота новия данък, обясни адвокат
Хвали се, че навремето е скъсвал Преслава от се*с Петя, както е истинско й име,  първо бе танцьорка във видеоклиповете на Милко Калайджиев, а след това той я превърна в Преслава, която познаваме днес  Започна скоростен ремонт на ГКПП "Кулата" заради Шенген Целта е с разширение да се направят по две пътни ленти във всяка посока преди пункта