Общинският превозвач на Бургас приключва годината на печалба, но БСП и патриотите убедени, че е невъзможно
Най-разпален бе общинският съветник от Средна Европейска Класа, която е част от коалицията на Обединените патриоти - Константин Бачийски:
"БургасБус" години наред бе на печалба, а сега загубите са огромни. Няколко пъти искаха да теглят заеми, не разбирам как стигнаха до това икономическо състояние. Дават се много пари за заплати и поне за мен щатът на фирмата е силно раздут", каза той. Бачийски е спряган като потенциален кандидат за кмет догодина, поведението му е опозиционно през целия мандат, което го прави изключително ефективен за гражданите.
Общинският съветник от управляващото мнозинство на ГЕРБ и председател на Постоянната комисия по транспорт Диян Димов отговори на Бачийски, че от 10 дни не само той от трибуната, но и партийните централи сипят огън и жупел върху БургасБус без да се интересуват от резултатите на дружеството за първите четири месеца за настоящата година.
"107 нови автобуса! Те си имат цена, качество също. Услугата е на много високо ниво.Вижте другите градове и спрете спекулациите. БургасБус има добра бизнеспрограма. Аз и всички, които мислят трезво, сме горди, че имаме толкова качествена услуга за транспорт", добави Димов.
В дебатите срещу ръководството на общинската БургасБус се включиха и от групата на БСП, откъдето заявиха, че загуби има - факт са и са в резултат на необмислени решения. Конкретика обаче не се чу. Общинският лидер на БСП Живко Господинов впрочем първи поде атаката още преди две седмици със специална пресконференция.
"Загубите идват от наема, който дължи общинският превозвач на Община Бургас по договор", обясни кметът Димитър Николов, който изтъкна, че дружеството е на печалба за първите четири месеца за тази година.
„Община Бургас бе първата одобрена в страната по проекта за интегриран градски транспорт. Така ние поехме и от хубавото и от лошото - като първенци. Насоките бяха променени за останалите общини, но моделът за работа се вземаше от тези, които работеха по пилотните проекти, които бяха първите. След като ни бяха подписани договорите, в които нямаше как да се променят клаузи, се оказа, че 2 млн. лв. от наем, който дължи БургасБус на община Бургас, си остават в тежест на дружеството. Останалите общини, които вървяха след нас, имаха шанс да се измъкнат от това условие. Загубата идва от наема и многократно завишените амортизации, които се водят като пасиви", обясни градоначалникът.
В началото, при старта на проекта, не е било позволено Община Бургас да закупи автобусите. Именно поради тази причина се наложило те да бъдат предадени на БургасБус като дружеството да плаща наем. Удължената гаранция и амортизацията са причините за загубите, допълни заместник-кметът по бюджет и финанси Красимир Стойчев.
На сесията присъства и управителят на БургасБус ЕООД инж. Петко Драгнев. Драгнев отговори на всички въпроси, отправени от опозицията.
„Щатът не е раздут, в БургасБус 600 души работят като шофьори и кондуктори, без тях не можем да си вършим работата. В тролейбусното депо има 24-часово дежурство на механици, всички автобуси се измиват и почистват всеки ден - и вътрешно и външно. Имаме само 12 души в администрацията, условията в която не са подобрявани от години, но претенции нямаме. Към днешна дата нямаме просрочено задължение към никого. Загубата е факт, но се разплащаме с всички контрагенти без просрочие. Всички валидатори до края на този месец ще заработят и тогава започваме постепенното намаляване на персонала. Електронното таксуване доведе до сътресения в работата и до стрес на пътниците. В края на 2016 г. се въведе новата транспортна схема, а през цялата 2017 година имаше промени в движението - много чести, но наложителни, за да се хареса услугата напълно на бургазлии. Всичко това доведе до тази загуба”, посочи Драгнев и допълни, че въпреки проблемите, които са организационни, БургасБус е инвестирала в закупуване на нови транспортни средства – големи автобуси и малки автобуси. Успоредно имало ремонти на сграден фонд на дружеството.
През първите месеци на 2018-а финансовите резултати на дружеството се доближават до тези от миналата година, а за 2018-а общинският превозвач ще излезе на печалба, категоричен бе управителят.
„От 18-те търговски дружества 13 от тях са на загуба. Смятам, че “Бургасбус” е банка за гласове, дано не се превърнем скоро в Галиче 2”, заяви Живко Табаков.
17
Коментара по темата
17.
Извод
30.05.2018 00:08:23
Меден Рудник се обслужваше от една автобусна и една тролейбусна линия( 2-те маршрутки не бяха общински). Сега същия брой пътници се обслужват от четири автобусни, две тролейбусни линии и една маршрутка (вече общинска).
Само този факт е достатъчен да си направи човек елементарен извод!
Само този факт е достатъчен да си направи човек елементарен извод!
16.
До Гери:
30.05.2018 00:03:49
Няма грешка Гери, така си ги връткат нещата в Общината. Взимат автобусите по европейски проект основно с европейски средства, после си ги отдават под наем на общинското дружество Бургасбус и а то слага наема в цената на билетчето и бургазлийте плащат ли плащат. И далаверки си текат.
15.
Гери
29.05.2018 20:49:12
Не мога да разбера....Бургасбус плаща наем за автобусите на Общинатс ли?Нали са Общинска фирма?Може би има грешка в написаната информация ..
14.
Вещ
29.05.2018 20:45:09
Другарю Бачийски, как пресметнахте хората бре. Вие не знаете колко маршрута и линии обслужва дружеството. Или мислите че рднс линия един автобус, може.....искам да кажа едно, че хората в момента са по малко. Беше редно преди това политическо изказване да се запознаете малко. Питайте бре....
13.
бай Зелю чепа
29.05.2018 18:18:29
Живи да ги ожалиш...Само 12 души администрация!!! Това само в десния коридор на първия етаж, нали?А бре,Петко,то само заместниците ти са четирима-доведени,заварени,натресени и т.н.Няма да броим началниците( на гръмотевиците) на по ниски позиции.
То човек като му е далеч, лесно можеш да го излъжеш.Ама има хора ,дето са наясно с нещата. Коментар 8 и10 са на хора дето или работят или са работили в Бургасбус.Комунизма в тая фирма е в разцвета си...
То човек като му е далеч, лесно можеш да го излъжеш.Ама има хора ,дето са наясно с нещата. Коментар 8 и10 са на хора дето или работят или са работили в Бургасбус.Комунизма в тая фирма е в разцвета си...
12.
Божидаров
29.05.2018 17:48:31
Те 4 милиона на загуба, ама заглавието е, че приключват на печалба!
11.
11
29.05.2018 14:57:57
На никой гражданин на Бургас не му трябваха тези промени. Старата транспортната схема си беше супер. Хората бяха свикнали с нея. Сега пуснаха 5 автобусни линии до циганския Меден рудник. Не достигали автобуси. Ами няма да стигат. Два големи автобуса по една линия. Всичко направено бе умисъл после ревем. Мамицата Ви прахосници!
10.
Запознат
29.05.2018 14:39:07
Лъжец. 70% от работещите в БургасБус са администрация това, че са назначени като шофьори и кондуктори по договор не ги прави такива. От едно работещо предприятие и печелещо, вие го направихте развалина. И затова постоянно Ви бягат ранотниците
9.
Таня
29.05.2018 14:33:59
Те в началото бяха убедени, че схемата им е перфектна и затова бяха разпечатани множество листовки на линиите и много пари дадени на вятъра. И какво стана? Определено не очакваха недоволството на хората, започнаха да сменят линии през месец, пак листовки пак смени.
8.
Рамбо
29.05.2018 14:04:57
А защо не кажеш колко началника работят във фирмата и излишни механици в гаража дето по цял ден се подпират и не са свършили работа за 5 лева в Бургасбус, прекалено голяма е шуробаджинаштината
7.
Rıfat Ulu
29.05.2018 14:00:17
Свършва еврофинансирането и започват проблемите... Сега ще вдигнат цената на билета..
6.
От бюрото на Глория и Азис
29.05.2018 13:30:24
Колко е печалбата на дружеството? Защо се крият цифрите? Пуснете компанията на борсата за да видите как ще потъне за 2 дни, този празен кораб.
5.
Пламен
29.05.2018 13:16:45
Всичко е ясно . Луков го казва няколко пъти - Какво ще направите. И лайно пред Общината да се изсере, ще се ръкопляска. Имат си мнозинство, правят си каквото искат. Лошото е, че съвсем изпростяха. Кмета говори някакви глупости. За Общинските съветници да не говоря. Всеки ,който поне малко разбира от счетоводство и бизнес е наясно с това. Кого точно лъжат не знам. Интересно как някой досега не се е сетил да уведоми Европейската комисия за обвиненията от нашия кмет. Първо ги беше обвинил,че едва ли не заради тях са избрани фирмите, които разработиха транспортната схема, и тази от която се купуват автобусите. Сега ги обвинява,че заради тях Бургасбус е на загуба. Това са си директни обвинения в корупция и некадърност. Какво ли ще отговорят от Еврокомисията?
4.
Мюмюн
29.05.2018 13:10:04
Аз си карам Магарцедеса из Славейков
3.
vini
29.05.2018 13:04:44
Транспорта е на високо ниво.Спрете със спекулациите.Всеки ден пътувам .
2.
2XL
29.05.2018 12:49:31
Почва се!!!
Това е само началото...По-лесно е да направиш нещо ново(особено като е с чужди пари) отколкото да се поддържа и развива.
До няколко години няма да има и помен от Бургасбус,а активите ще ги прилага някой курбанджия. Филмът е стар и го гледаме вече почти 30 години.И актьорите са същите...Публиката обаче е толкова глупава че всеки път си мисли че е премиера(ако ме разбирате).
Това е само началото...По-лесно е да направиш нещо ново(особено като е с чужди пари) отколкото да се поддържа и развива.
До няколко години няма да има и помен от Бургасбус,а активите ще ги прилага някой курбанджия. Филмът е стар и го гледаме вече почти 30 години.И актьорите са същите...Публиката обаче е толкова глупава че всеки път си мисли че е премиера(ако ме разбирате).
1.
лъжцииииии
29.05.2018 12:36:27
Питайте хората, които ползват услугите на Бургасбус. Не си измисляйте хвалби, а се замислете как да подобрите хала на гражданите.