Защо социализмът да ни е направил мързеливи? Тогава всички работеха и произвеждаха в пъти повече
Ключови думи:
Димитър Стоянов, парламент, БСП за България, Бургас, 1 май, Ден на труда, социализъм, тоталитарен режим, тоталитаризъм, труд, работа
Димитър Стоянов е на 65 г., депутат от „БСП за България“. Избран е преференциално за народен представител от бургаската листа на коалицията. Юрист, член на парламентарните комисии по правни въпроси и по вътрешна сигурност и обществен ред.
- Г-н Стоянов, нормално ли е точно в Деня на труда да се почива? Знаете ли други държави, в които този празник да е неработен ден?
- Преди да Ви отговоря, ми позволете да поздравя читателите на „Флагман“ с празникa и да им пожелая хубав ден и пролетно настроение. Що се отнася до вашия въпрос, следва да имате предвид, че той съдържа в себе си и отговора. Коренът на думата „нормално“ е норма, което предполага властнически акт, т. е. закон или друг нормативен документ, издаден от орган на власт или управление. В този смисъл празнуването на Първи май е в съответствие с чл. 154, ал. 1 от Кодекса на труда, който определя Първи май като „Ден на труда и международната работническа солидарност“. Разбирате, че при това положение моят отговор е: „Да, нормално е да се празнува.“
Ако ме попитате, това естествено ли е, също ще Ви отговоря, че е естествено. Такава е нашата българска традиция. И според мен тя е много хубава. Няма нищо лошо в това хората да празнуват.
На мен не ми е известно как е решен този въпрос в другите страни. А и не ме интересува. Нека да сложим себе си на първо място и да решим, кои сме ние, а не кои са или какви не са другите страни и народи. Ако трябва да се съревноваваме с някой - да се съревноваваме със себе си. Ако нещо не ни харесва, нека да направим друг избор и го променим, а не да очакваме нечие одобрение.
- Вие лично как празнувате на 1 май?
Аз ще бъда на шествието, което се организира от 10.30 часа по маршрут от Стоматологията до сградата на общината, където ще има концерт. След това ще отпътувам за София, където ще се подготвя за пленарния ден в сряда.
- Защо БСП отбелязва толкова специално този ден с митинги?
- Това е част от традицията на БСП и е свързано с борбата на моята партия за социална справедливост. Честването на Първи май е и една възможност да се посочат основните проблеми в нашето общество и да се чуе гласът на обикновения българин. Тази година акцентът е поставен върху борбата срещу мафията, корупцията и бедността.
- Не е ли лицемерно точно в България да празнуваме 1 май? Така нареченият социализъм не ни ли направи по-мързеливи?
- Защо трябва да е лицемерно? На мен ми омръзна някой непрекъснато да ми натрапва измислени от него морални норми, да ми обяснява за несъществуващи европейски ценности и т. н., чието единствено послание е: тук е лошо, ти си лош, в Европа и САЩ е хубаво. Какво има лицемерно в това, човек да празнува, когато му се празнува. Лицемерието е точно обратното - да не правиш нещо, което ти се прави, за да те хареса някой. Не ми е ясно и защо социализмът трябва да ни е направил мързеливи. Тогава всички работеха, правото на труд беше гарантирано и производството на глава от населението беше в пъти по-високо от сега. Но социализмът имаше в себе си и слабости, поради което беше отречен и отстъпи своето място. В това няма нищо лошо. Лошото е, че на негово място не беше създадено нищо и сега нашият народ живее много по-зле от тогава.
- Този ден е започнал да се отбелязва още от 19-и век във връзка със защитата на правата на работниците. У нас кога бяха по-защитени тези права – по време на тоталитарния режим или сега?
- Определено преди правата на трудещите се бяха по-защитени. Сега например правото на труд е записано в чл. 16 на нашата Конституция, но не е гарантирано и в този смисъл има повече пожелателен характер. Преди и самата държава беше много по-социална. Тогава не можеше да се види човек да се изхранва от кофите за боклук. Нещо повече, не можеше и да се помисли за подобна възможност.
- Така наречените социалистически държави произвеждат в пъти по-малко на глава от населението в сравнение със страните с развита пазарна икономика? Защо трудът там е толкова неефективен?
- Социализмът не допускаше конкуренцията и това от своя страна водеше до неефективност на труда. Поради тези и други причини социализмът слезе от политическата сцена.
- Виждате ли опасност човешкият труд да изчезне предвид бурното развитие на цифровите технологии и заместването на човека от машините? Какви са рисковете от тази тенденция?
- Може би трудът ще изчезне като понятие, което използваме понастоящем, но животът ще наложи други предизвикателства, които ще бъдат адекватни на бъдещето развитие. И те ще се решават от следващите поколения.
Аз смятам обаче, че е крайно време да спрем да се вторачваме в миналото и в бъдещето. Миналото е спомен, а бъдещето е представа. И двете са конструкции на ума. Но за мен е по-добре да се концентрираме върху настоящето. Само тогава ще видим, че нашият народ страда, че няма перспектива за развитие, че се превърнахме в донор за работна ръка на други страни и народи, че нямаме стратегическа цел и се движим като кораб без посока, все въпроси, които трябва да бъдат спешно решени и са основа за друг разговор. Този разговор в нашето общество закъснява. И той изисква друг тип поведение. Поведение, което не ни съсредоточава върху проблемите, а върху РЕШАВАНЕТО на проблемите.
56
Коментара по темата
56.
komunist?
02.05.2018 21:02:04
proizvejdahme boltcheta, pironi i bokluci s pone 25% brakuvana stoka. neshto elementarno - plochkite za banq edna s edna ednakvi nqmashe. a horata proizvejdaha Aeg, Telefunken i tn.... savetska prostotiq
55.
До 52
02.05.2018 20:04:05
Измий си краката, целуни портрета на другаря Сталин и лягай да спиш - да си починеш от интелектуалния напън с писането. Нали довечера ще обирате мандра, другарю?! Рот фронт! И да не забравиш сАвеЦкия си вазелин, с него не боли - нали е сАвеЦки...
54.
гошо
02.05.2018 18:07:26
Защото не ни плащаха ...И затова хората казваха - "...ние ги лъжем , че работим , те ни лъжат , че ни плащат ..."
53.
хм
02.05.2018 17:57:07
Така е! Не всички можем да имаме апартамент с гараж от наследство! Налага се и кредити да взимаме.
52.
до 50
02.05.2018 15:09:58
От написаното е ясно, че имаш голяяяяма нужда от вазелин, ти си знаеш колко ти помага... Не знам колко ти е и " достойнството" , щом си позволяваш такъв език ?! Хубаво е, че поне работиш...няма значение какво !
51.
До44ти
02.05.2018 13:20:46
Македонизацията и 16тата република са безспорни исторически факти,подкрепени с документи. И само тъпо комуне като тебе може да отрича исторически факти.
50.
до 44
02.05.2018 12:09:50
Македонизирането и 16-та република са ИСТОРИЧЕСКИ факти, за които има общодостъпни документи, другарю комунист - интернационалист. Документи, съставени от Българската комунистическа партия. Така сте комунистите - щом не ви изнася нещо, то е "народно творчество". Живея и работя достойно, обичам страната си и докато съм жив ще се боря срещу такива като вас - безродници, продаващи родината си за съветска република; ченгета с досиета; мързеливци и тарикати с партийни билети, яздили народа 45 години. ИСТИНСКИ ЧАДА на Партията - закрилница. Като не ти харесва написаното, купи си вазелин (сАвеЦки за теб).
49.
...
02.05.2018 11:59:57
Дааа, ама имаме....."демокрация"... а не социализъм....и сме най-бедни в Европа...управляват ни като пешки, тровят ни с "европейски" боклуци, глад, мизерия...Това го НЯМАШЕ при социализЪма !!!
48.
Bsd
02.05.2018 11:50:50
Такава разрушена държава както сега, НИКОГА не сме имали, а управниците ...на дъното на блатото...!
47.
Gotti
02.05.2018 10:42:25
Спорът е излишен. и преди, както и сега, България е управлявана от комунисти. нима от родители комуняги биха се родили деца демократи?
стандарта винаги е бил двоен.
бъдеще тук няма!!!
стандарта винаги е бил двоен.
бъдеще тук няма!!!
46.
ченгюр
02.05.2018 09:39:08
Всяко нещо до което са се докоснали комунистите се превръща в гротеска, та и с празника на труда така - ПОЧИВЕН ДЕН.
45.
До 40
02.05.2018 09:33:33
Що, вие нали сте слуги на съветските другари повече от 70 г.
Трябва да се сменят поне три поколения за да се изчисти отровата посята от комунизма в нашата прекрасна страна.
Трябва да се сменят поне три поколения за да се изчисти отровата посята от комунизма в нашата прекрасна страна.
44.
...42
02.05.2018 08:39:45
С толкова малко мозък, няма как да осмислиш действителността около теб! Ще си живееш в панелка, сигурно теглиш кредити, ще слугуваш.....докато си жив... "Македонизирането" и "16-тата република" са народно творчество...от подобни на теб малоумници...
43.
Nikito
02.05.2018 08:18:24
Разбирам плюенето по комунизма но лошото е че почти всички от тук които плюете живеете в панелки построени от същия този комунизъм и ви ги дадоха за без пари като ви докараха от селата където срахте в нужници на двора и нямахте течаща вода. Сега станахте големи граждани и много взехте да разбирате демокрацията но същата тази панелка сега не можете да си я купите с един живот кредити на "пазарна" цена а западните коли които карате са трошки втора ръка на по 15 години дизели дето отдавна ги изхвърлят от запад. Да не говорим че сега ядете боклуците на западните фирми и почивка някои от вас няма да видят поне 5 години защото банката чука ама яко чука.
42.
До чичко комунист N 40
02.05.2018 05:36:19
Когато нямаш аргументи, ставаш снизходителен. Не е нужно - живях достатъчно в онова време и нямам нужда да чета за него. Народът помни какво е било "при социализЪма". България ще се оправи, когато умре и последния свидетел на Априлския пленум. А що се отнася до слугуването - по-големи слуги от българските комунисти - интернационалисти няма: 1. насилственото македонизиране на хората в Пиринска Македония след 1946година в угода на Тито и Сталин и 2. решението да предложат България (държава с хилядолетна история) за 16-та република на СССР.
41.
*********
01.05.2018 18:10:12
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
40.
А.....39
01.05.2018 17:23:09
Нещичко си прочел или чул....някъде...ама не си го "смелил", защото си озлобен... Трябва и да си сляп, щом не виждаш разликата между сега и " преди"...Огромна е !!! След 10-15 години няма да я има България! А ти ще си слуга ....някъде... И ако успееш да прогледнеш може и да се осъзнаеш....
39.
Ватник до носталгиците
01.05.2018 16:24:34
За каква свобода говорите дрОгарЕ?
Та ние живеехме в концлагер, обградени от всякъде с мрежи и пазачи. А за да отидеш до Югославия и по - западно от нея ти трябваше ИЗХОДНА виза. Смешни сте - имали свободата да спят на палатки където си искали. Що не отидехте да спите на палатка до паметника на Съветската армия? И да пийнете по едно.... щяха да ви изнесат за 5 минути. Циганите работели, хората били свободни да работят - свободни дръжки, забравихте ЖИТЕЛСТВОТО, без което не можеш нито да живееш нито да работиш в определен град. И какво като произвеждахме боклуци - маратонки Ромика и дънки Панака.
Не съм комерсиален, просто ценя СВОБОДАТА. А вие сте ми ясни - роби на комунизма, нямате нужда от друго освен от партиен устав. Между другото, честването на 1 май е резултат от демонстрация на работници в Чикаго. Това е САЩ, ДРОГАРЕ, МЕКАТА НА ЛОШИЯ КАПИТАЛИЗЪМ...
Та ние живеехме в концлагер, обградени от всякъде с мрежи и пазачи. А за да отидеш до Югославия и по - западно от нея ти трябваше ИЗХОДНА виза. Смешни сте - имали свободата да спят на палатки където си искали. Що не отидехте да спите на палатка до паметника на Съветската армия? И да пийнете по едно.... щяха да ви изнесат за 5 минути. Циганите работели, хората били свободни да работят - свободни дръжки, забравихте ЖИТЕЛСТВОТО, без което не можеш нито да живееш нито да работиш в определен град. И какво като произвеждахме боклуци - маратонки Ромика и дънки Панака.
Не съм комерсиален, просто ценя СВОБОДАТА. А вие сте ми ясни - роби на комунизма, нямате нужда от друго освен от партиен устав. Между другото, честването на 1 май е резултат от демонстрация на работници в Чикаго. Това е САЩ, ДРОГАРЕ, МЕКАТА НА ЛОШИЯ КАПИТАЛИЗЪМ...
38.
поправка
01.05.2018 13:17:19
пасЪл
37.
До 36
01.05.2018 13:16:04
Аз нямам Вашия опит - не съм пасал трева, сега - също.
Въпрос на избор.
Въпрос на избор.
36.
Да
01.05.2018 12:56:39
Много беше спокойно защото нищо не знаехте. Когато си пасеш трева е дори романтично.
35.
до 28
01.05.2018 12:28:29
Радвам се, че има осъзнати хора, които мислят като Вас. За съжаление все по-малко се срещат. За мен това не означава да плачем по едно невъзвратимо минало, а да се поучим от грешките и да намерим решение. Честно казано, до скоро бях оптимист. Но не мисля, че управляващите ще допуснат в държавата хора с ценности, различни от тези, които са на първото ниво от пирамидата на Маслоу.
34.
Прости им господи!
01.05.2018 12:14:46
Те не знаят какво говорят. Всички тия дето се изказват колко лошо се е живяло преди явно са младоци, които не знаят колко спокойни и сигурни бяха хората бяха тогава. За всички имаше осигурена работа, дори циганите работеха. Заплатите бяха сигурни, почивките бяха осигурени и всеки можеше да си позволи почивка , екскурзия. Гладни хора нямаше. Обучението, здравеопазването бяха безплатни и на необходимото ниво. А днес добре живеят не хората, които се трудят, а тези които мамят и крадат. Това, което придобиха не е с труд, а с измами и експлоатация. И най-важното - в България се произвеждаше много: плодове, зеленчуци, месо, мляко, сирене, масло и всичко това качествено и истинско. Нямаше железни решетки по врати и прозорци. Така, че млади хора, не се заблуждавайте! Животът беше спокоен и сигурен.
33.
28, 29 и 30
01.05.2018 11:22:50
Напълно споделям тези мнения!
А драскачите с празни глави и стомаси, които не са заработили и един лев сами, а чакат пари от родителите, нямат и представа как е изглеждал живота на българите преди вонящата "демокрация" ! Даже в далечно Мексико знаят за българското кисело мляко, а сега се храним с боклуци, ГМО, палмови масла, замразени от месеци меса, пробутани от "европартньорските" фирми , Е-та, с които тровят децата ни....
И сега боко щял да предложи на еврогостите храна с такива третокачествени продукти и да ги пита доволни ли са...??? Българските магазини са заляти с такива стоки от години!!!
А драскачите с празни глави и стомаси, които не са заработили и един лев сами, а чакат пари от родителите, нямат и представа как е изглеждал живота на българите преди вонящата "демокрация" ! Даже в далечно Мексико знаят за българското кисело мляко, а сега се храним с боклуци, ГМО, палмови масла, замразени от месеци меса, пробутани от "европартньорските" фирми , Е-та, с които тровят децата ни....
И сега боко щял да предложи на еврогостите храна с такива третокачествени продукти и да ги пита доволни ли са...??? Българските магазини са заляти с такива стоки от години!!!
32.
УБИТ ОТ ЛЕКАРИТЕ, ДАЛАВЕРАДЖИИТЕ И МУТРИТЕ
01.05.2018 11:13:51
Причината е че все повече ставаха тия с ПАРТИЙНИЯ БИЛЕТ, които нищо не даваха, а само вземаха и се ползваха с привилегии, защото били комунисти! Тази е фаталната причина за падането на социалистическата система.
31.
До 25
01.05.2018 11:09:34
Когато в БГ имаха телевизори през комунизма в Индия, Мексико, и в много други ДЕМОКРАТИЧНИ държави не знаеха какво е телевизор!!!
30.
do 26
01.05.2018 10:36:51
Папур, а сега какво остана тук ???
Посредствените, аз, ти и циганите. Последните работеха по онова време и пушек се вдигаше. Всеки си знаеше мястото. И ако беше хубаво сега, щяха ли по 40 000 души на година да бягат от тук, а села и градове да се обезлюдяват, и като си такъв папур - да те питам - що и бежанците бягат с 200 км/ч. от тук, като сме създали новата система - "РАЙ".
Посредствените, аз, ти и циганите. Последните работеха по онова време и пушек се вдигаше. Всеки си знаеше мястото. И ако беше хубаво сега, щяха ли по 40 000 души на година да бягат от тук, а села и градове да се обезлюдяват, и като си такъв папур - да те питам - що и бежанците бягат с 200 км/ч. от тук, като сме създали новата система - "РАЙ".
29.
Честит празник
01.05.2018 10:29:23
Честит Първи май!
Наистина "парии презрени".
Защото не осъзнавате робството.
Прототипът на съвременната маратонка, е именно цървулът.
Димитър Стоянов е прав.
Един обществен строй е успeшен, когато по-голямата част от населението има усещане за спокоен достъп до здравеопазване, образование, култура и ТРУД!
Нищо не е лично усещане.
С труд при социализма е построено онова, което сега гнусящите се от 700 лева заплата, обикалят с третокачествените раздрънкани коли от боклука на "цивилизацията".
Наистина "парии презрени".
Защото не осъзнавате робството.
Прототипът на съвременната маратонка, е именно цървулът.
Димитър Стоянов е прав.
Един обществен строй е успeшен, когато по-голямата част от населението има усещане за спокоен достъп до здравеопазване, образование, култура и ТРУД!
Нищо не е лично усещане.
С труд при социализма е построено онова, което сега гнусящите се от 700 лева заплата, обикалят с третокачествените раздрънкани коли от боклука на "цивилизацията".
28.
до 25
01.05.2018 10:28:36
Мислене на един напълно изграден материалист без грам ценност, стига да има плазма и автомобил у дома. Ватник, а защо не писа, за СВОБОДАТА, която имахме тогава да ходим на плаж свободни и достъпно, да спим на палатки, където си искаме. Ценностите тогава бяха различни, и макар и аз да съм гледал към корекомите с "надежда", близо 29 години по-късно си давам сметка, колко илюзорно е било всички това. Днес съм задоволен и обграден с нова кола, хладилник, телевизори и всичко, което новото време ни даде, но няма живи души около нас. Превърнахме се в материалисти, съревноваващи се, кой, колко и какво има, а вътре в нас - празнота, страх и отчаяние. Днешната безнаказаност, тълкуване на законите според зависи и липсата на адекватност на всяко едно ниво от управлението на държавата ни направи такива. Колкото и да плюехме социализма, не може да се отрече, че тогава ни управляваха държавници. Сигурно са същите тези, на които децата и внуците им днес ни управляват, но ако търсим разликите в системите, трябва да признаем, че от техните дядовци днешните изедници са наследили само парите им и грам от заинтересоваността за държавата и поданиците в нея. Днес се управлява по-лесно, защото системата е създала много материалности, които да притъпяват както вниманието, така и мислите ни. Да управляваш тъп народ стремящ се само към плазма, кола и телефон е чудно. Създаваш им играчки, държиш ги в подчинен страх, отваряш си банките за тях и вече ги И стискаш за врата докато дишат. Това да членуваш в БКП е приказка пред това да не членуваш никъде, но да живееш, като роб и длъжник, а както знаем над 80%от младите българи и български семейства живеят точно по този начин днес, но не и преди. Макар и в ограничен материален свят, имахме свободата да си ходим на гости, да спим на палатки по бреговете на морето, да ходим за риба на места, в които днес не можеш и да прелетиш, имахме свободата дори да работим, а дефицитът от бананите ти и мандарините ти го заменяха истинските ни плодове, с които цял свят ни знаеше.
27.
Nik
01.05.2018 09:58:00
Този е от опасните луди.
26.
sh
01.05.2018 09:18:07
Ако по времето на комунизма ако хората можеха да избягат не 5 милиона ами 5000 нямаше да останат
25.
Ватник
01.05.2018 05:43:42
Смешен плач на ченге - комунист... сега живеещ в пъти по-охолно от ЕДНО време! Удобно забравил боклуците, които произвеждахме, дефицита на ВСЯКАКВИ стоки, бананите и кока колата за Нова година, чакането с години да си купиш телевизор, автомобил - соц. таралясник и жилище с лихвоточки. Това, обаче, не важеше за номенклатурата на БКП, "другарю" Стоянов! Удобно премълчавате, докато сипете демаготия. Що не се изнесете в Северна Корея да помогнете на дебелия Ким в строежа на комунизма? Умеете ги тези работи. Нали сте мюлюционер от ДС, все ще сте полезен там...
24.
*********
30.04.2018 23:44:22
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
23.
До 1ви
30.04.2018 23:36:50
Соц-педал слабоумен!
22.
*********
30.04.2018 23:10:09
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
21.
Веселин Янев
30.04.2018 22:02:11
Българинът може да стои гладен,но няма да отиде да работи за 700лв....
20.
Специалистът
30.04.2018 21:52:04
А защо хубавата демокрация роди такива Алчни тарикати готови на всичко ,за да могат да правят ИМОТНИ ИЗМАМИ С НАСЛЕДСТВЕНИ ИМОТИ при нотариус БИСЕР ДЕМИРЕВ 324......
И ПРОКУРОРИ КАТО МИЛЕНА СТОЙЧЕВА ГЕНЧЕВА от РП-Айтос КОЯТО НЕ МОЖЕ ДА ГИ РАЗКРИВА .....дори когато са правени с ФАЛШИВИ ДОКУМЕНТИ ПРИ НОТАРИУС БИСЕР ДЕМИРЕВ 324 през 2010год.
И ПРОКУРОРИ КАТО МИЛЕНА СТОЙЧЕВА ГЕНЧЕВА от РП-Айтос КОЯТО НЕ МОЖЕ ДА ГИ РАЗКРИВА .....дори когато са правени с ФАЛШИВИ ДОКУМЕНТИ ПРИ НОТАРИУС БИСЕР ДЕМИРЕВ 324 през 2010год.
19.
Marinero
30.04.2018 21:46:17
При капитализЪма човек човека експлоатира. При комунизЪма е обратно.
18.
Aphex
30.04.2018 20:26:36
Другарят знае ли думата “туфта”? Ако не я знае, са си скъса партийната книжка.
17.
DJARO
30.04.2018 20:26:21
Pojarnikara za 8,5godini kvo napravi...GLAD,MIZERIQ,...BEZRABOTIZA...bolnizi se zakrivat nad 1,5milona npusnaha stranata PRINUDENI..ot bezrabotizata...NIE SME ROBI NA ES...razberete go NAI-NAKRAQ....hrani 25to ka4estvo ni probutvat,sasipaha SELSKOTO STOPANSTVO...vnasqme bokluzte na ES i drugi strani na ZENI koito te ni OPREDELQT....ima6e ravnopostavenost mejdu Naroda(horata)....nqma ve4e SREDNA KLASA v ob6testvoto..MNOGO,amaMNOGO BEDNOST i malko hora s mnogo pari i vazmojnosti...Do Nomer 3-TODOR JIVKOV be6e MNOGO GOLQM POLITIK trqbva6e da go zarovqt PLITKO PO O4I -za da mu zeluvat guza VSI4KI,ako Razboiko be6e vzemal pone malko OT NEEGOVIQ OPIT Bulgariq 6te6e da e DOSTA DOBRE v momenta...Asega da tikaja edna JITEISKA ISTINA ot Ivan Slavkov-Bateto(BOG da go PROSTI)...toi mu be6e zet na bai TO6O....TOVA KOETO NIE GO POSTROIHME....VIE DAJE NE MOJETEE DA GO BOQDISATE.....tova za vsi4ki upravnizi,KOSTOV,BORISOV i vsi4ki ostanali PRODAJNIZI??????
16.
Aphex
30.04.2018 20:25:31
Другарю, тогава имаше не диктатура на пролетариата , а диктатура над пролетариата. Заврете си клишетата за почивните станции и дъхавите кренвирши!
Работило се! На безмислени проекти като Софийското море!
Работило се! На безмислени проекти като Софийското море!
15.
До 13
30.04.2018 20:19:04
То щото сега е различно хаха балами !!! 2014 ДуПеСе прееба БСП, понеже с ГРОБ крадят повече и то като опозиция, без да трупат негативи!!!! Затова и вожда на ДуПеСе каза, че не иска ГРОБ да слиза от власт, щото му е много сладко да седи в сянка и да граби с пълни шепи, а да го раздава опозиция и помаците да им се кланят
14.
Ахаха
30.04.2018 20:16:10
Много ми е смешно троловете като казват, че в комунизма работели робски, а сега всеки си работи когато иска и дори не се работи.... ама май имат предвид за мутрите!!! Моята баба е от семейство на бизнесмени, банкери, предприемачи, но никой не ги е тормозил, освен, че взеха една част от имота им, понеже беше прекалено голям. Но ... моята баба в комунизма си живееше царски, обиколи почти целия СССР, взимаше си отпуск когато поиска, никой не й е висял на главата да я пришпорва. Дядо ми беше бригадир и цяла зима почиваше. Никой не ги е заплашвал, че ще останат на улицата гладни и ще пукнат, както сега!!! Ако някой мисли, че да се работи е лошо, тогава да не работи, но не знам какво ще яде, защото хляба го правят хората, а не гарваните ! Сега ако си вземеш 3 дни болнични и те изхвърлят, освен ако не го съчетаеш с отпуска и този отпуск излезе за сметка на държавата, а не за РОБОдателя
13.
До 12
30.04.2018 20:08:30
На тачкива балами като теб какво и да им кажа все тая накрая пеевски е шеф на данс
12.
Браво
30.04.2018 20:03:18
Добре го каза, като дойдат на власт ако правят поне 50% от това което обещаващ, ще гласувам за тях
11.
Жаблянов
30.04.2018 18:48:18
Аз съм онзи същият,който от трибуната се изказа против осъждането на”народният съд”,ама не за друго,а защото знам че още имаме малоумен електорат впечарляващ се от комунистически лъжи. А колко ясно в всичко.
Искам да кажа,че после се усетих че съм собственик на ”скромна прогимназия”-къща за около 500 000. И ако има днес ”народен съд” първи ще ме утепат с тоягите,за да ми вземат ”двореца”. Затова вече подкрепям осъждането на ”народният съд”
Искам да кажа,че после се усетих че съм собственик на ”скромна прогимназия”-къща за около 500 000. И ако има днес ”народен съд” първи ще ме утепат с тоягите,за да ми вземат ”двореца”. Затова вече подкрепям осъждането на ”народният съд”
10.
Боцмана
30.04.2018 18:42:40
Днес стана въпрос за това....имаше хора в разни предприятия дето определено не знаеха какво работят...и защо го работят ...
9.
sig heil izrodi
30.04.2018 18:38:18
Шибан мизерен рубладжия ти може и добре да си бил но не вижда нищо хубсво в геноцида на българи , лагерите на смърта, в чакането 10 години на един москвич, в режима на тока и портокали на коледа това ли е хубаво ама имаше хора с топки вие гадове отдавна ттябваше да сте на въжето а не да давате нагло интервюта
8.
Бургазлия
30.04.2018 18:33:07
Кога ще махат паметника на съветската армия окупатор
7.
пешев
30.04.2018 18:32:45
правилно е да се каже - всички се правеха,че работят и никой,нищо не произвеждаше.точно за това ,,комунизма,, падна
6.
Читател
30.04.2018 18:31:15
Смях
5.
Миткоо комуне лъжливо
30.04.2018 18:29:37
Нали пак вие ограбихте България бе шмекер?
БСП,ГЕРБ,ДПС,СДС едни и същи изнекяри крадливи.
БСП,ГЕРБ,ДПС,СДС едни и същи изнекяри крадливи.
4.
комунистически безродник
30.04.2018 18:26:04
"Тогава всички работеха и произвеждаха в пъти повече"
Работеха, ама докато такива като тоя екземпляр на снимката (и неговите другари) ги гледаха от кабинетите си. Всъщност работеха обградени от бодливата тел по границата и надъхани юнаци с Калашников в ръце, готови да те гръмнат за 10 дена отпуск. А, някой работеха и в концлагерите "Слънчев бряг" край Ловеч, на остров Белене и пр. и пр. изобретени от комунягите "благини".
Само че, като всички работеха толкова много, какво стана с произведеното. Комунистите ли изядоха и изсраха всичко или продукцията не ставаше за нищо. Абе, казва ли ти някой...
Работеха, ама докато такива като тоя екземпляр на снимката (и неговите другари) ги гледаха от кабинетите си. Всъщност работеха обградени от бодливата тел по границата и надъхани юнаци с Калашников в ръце, готови да те гръмнат за 10 дена отпуск. А, някой работеха и в концлагерите "Слънчев бряг" край Ловеч, на остров Белене и пр. и пр. изобретени от комунягите "благини".
Само че, като всички работеха толкова много, какво стана с произведеното. Комунистите ли изядоха и изсраха всичко или продукцията не ставаше за нищо. Абе, казва ли ти някой...
3.
Хахааа
30.04.2018 18:20:39
Пак храна за ”рибките”. И като произвеждахте толкова много,защо остана ”загниващият капитализъм”,а вечният социализъм рухна икономически?
Ей страшни сте това комунягите! Видяхте че още има балъци,и пак ги зарибявате. Ама прави сте ”като има балъци ще има и тарикати” !
И още нещо важно,самият Бай Тошо един безпорно хитър политик и държавник,след посещение в Япония и ФРГ,заявява:
Капитализма е 100год преди нас!
Негова е и друга фраза: Социализма е едно недоносче!
Та питам сега: Кой от вас знае повече за социалистическа България от Тодор Живков?
Ей страшни сте това комунягите! Видяхте че още има балъци,и пак ги зарибявате. Ама прави сте ”като има балъци ще има и тарикати” !
И още нещо важно,самият Бай Тошо един безпорно хитър политик и държавник,след посещение в Япония и ФРГ,заявява:
Капитализма е 100год преди нас!
Негова е и друга фраза: Социализма е едно недоносче!
Та питам сега: Кой от вас знае повече за социалистическа България от Тодор Живков?
2.
Истината
30.04.2018 18:18:04
Щом трябва да пита такъв въпрос ясен е човека.
Направо фатмак брате.
Човек ти не помниш ли че БСП банкрутира държавата защото имахте диктатори и във София и във Москва?!!! Не помниш ли как се тровеха в Кремъл един друг кой да докопа властта обаче НИЩО никаква прозрачност.
Комунизма същестува в Куба.
За $30 на месец.
Има и в Венецуела.
Направо фатмак брате.
Човек ти не помниш ли че БСП банкрутира държавата защото имахте диктатори и във София и във Москва?!!! Не помниш ли как се тровеха в Кремъл един друг кой да докопа властта обаче НИЩО никаква прозрачност.
Комунизма същестува в Куба.
За $30 на месец.
Има и в Венецуела.
1.
моето име
30.04.2018 18:17:13
на крак ,о
парий презрени
на крак ,о
роби на труда
добре,че беше СОЦИАЛИЗМА ,иначе още щеше да ходите със свинските цървули по нивите след ралото
парий презрени
на крак ,о
роби на труда
добре,че беше СОЦИАЛИЗМА ,иначе още щеше да ходите със свинските цървули по нивите след ралото