Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Трябва ли да балансираме гумите всеки сезон?

Ключови думи:

Най-общо казано балансирането на гумата означава да се направи точен център на тежестта на колелото, който да съвпадне с оста на въртене. Това се постига със закрепване на тежести на по-леката страна на колелото. Кога обаче трябва да се прави този баланс?

Когато гумата се демонтира от джантата и на нейно място се монтира нова, балансирането е задължително. Смята се дори, че след изминаване на няколко километра новата гума се разбалансира леко и трябва отново да се провери. Последното не е задължително, но е препоръчително.

Когато обаче са налични зимни и летни гуми на отделни джанти, например, балансът се прави по съвсем други критерии. Поглеждайки в инструкциите на повечето автомобили, виждаме, че производителят препоръчва баланс на всеки 10 000 - 15 000 километра. И ако за един сезон изминавате по-малко, не се нуждаете от баланс.

Всичко това обаче е "на хартия" и нерядко се случват изключения. Те могат да се разберат по-лесно от опитен водач и доста трудно от начинаещ. Просто трябва да се следи поведението на автомобила. Ако се усеща "биене" във волана, можете да направите баланс на гумите. В противен случай такъв не е необходим.  Отзад дисбалансът се усеща по-трудно, но не и ако е силен.

Разбалансирането може да стане от крива джанта, балон на гумата и от още редица други механични повреди. Нашият съвет, особено ако сам сменяте зимните с летни гуми и те са на отделни джанти, е да покарате два-три дни. За този период гумата ще се избави от леките деформации причинени от съхранението.

И ако не усещате никакви вибрации при различни скорости, баланс не се налага. Изминете ли с един комплект гуми 15 000 километра, не е зле да им направите баланс дори да няма вибрации. Най-общо казано баланс е наложителен при следните случаи:

Изминавате повече от 15 000 на сезон.
След последното балансиране колелото попада в голяма дупка с висока скорост.
Усещате вибрации - не отлагайте балансирането за по-нататък.
Начинаещ водач сте и не можете да определите кога гумата се нуждае от баланс.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Струва 170 бона Някои котета са само за богаташи Сложи край на любовна приказка 27-годишната Синди е сама
Не отиде на погребението на бившата си жена Дейвид Хаселхоф може би не се разбира с близки на Памела Бах Разплака се, защото... Трябваше да снима неприятна за нея сцена
Направи скандално признание Чаровна дама си има приятели с екстри  Медведев се подигра със Зеленски и Фон дер Лайен Твърди, че европейските елити "избират смъртта"
PR експерт: Тандемът Борисов-Пеевски ще реши колко дълго да ни управлява кабинета „Желязков” Трябва да изминем пътя към еврозоната, за да затворим тази врата към големия съветски брат, който ни чака оттатък Черно море, каза Диана Дамянова Твърди, че е била опипвана от... Полицайка
Прави сензационен ход? Роналдо се завръща в Реал? Неочаквано високи температури в... Англия
Почина млад футболист Трагедия до България Неприятна случка с Гришо Димитров е любимец на много фенове по света, но има и недоброжелатели