Ексклузивно: 75-годишният Валентин Велков, блъснал пешеходката до НОИ: Изскочи ми внезапно, нямам вина!
Първи снимки от катастрофата на бул."Стефан Стамболов", жена бере душа в болница
„Съжалявам за случилото се, дано пострадалата да се оправи, но ме разберете, че нямам вина. Изскочи ми изведнъж на пътя, на място, където нямаше пешеходна пътека. Карах бавно и веднага спрях, но не можех да предотвратя удара”, разказа Валентин. По думите му за 46 години зад волана не е имал нито един пътен инцидент.Той обаче призна, че колата му няма застраховка, защото снощи се върнал от САЩ и днес щял да я направи. В същото време стана ясно, че пробата му за алкохол е отрицателна.
Както Флагман.бг вече писа катастрофата стана около 11:15 часа днес. Пострадала е 50-годишна жена без документи за самоличност, състоянието й е тежко, тя е с черепно-мозъчна травма с опасност за живота, настанена е в УМБАЛ Бургас.
25
Коментара по темата
25.
нидялко
27.04.2018 20:47:22
Баах го и грозната пенсия... Айде сега да му земат книжчицата и... пеша.
24.
Шофьор
27.04.2018 17:33:48
Съчувствам му сега как ще го одрусат като няма гражданска... ужас.
23.
до 14
27.04.2018 15:48:00
Колега,предполагам си водач на МПС, хубаво си го постнал. Ама и законотвореца чудесно го е натворил.Само дето всичко е в идеални условия,нещо като в Церн,пълен вакум ,без никакво съпротивление. Тогава може и да се получи.Закона казва ,да се съобразяваме.... Супер,ма най-добре тогава въобще да не шофираме,поне не в Бургас. Нацвъкаха пешеходни пътеки през 20 метра,да е удобно на пешеходците. Чудесно,но на повечето улици страничните платна са заети от паркирани коло/предполагам избягали от синята зона или останали без гараж,следствие на преобразуването му в магазинче за китайски стоки/.Та,кое да следи и как по-напред. Пешеходците и те стават пнагли,крачи даже без да се огледа,ама ако не се пазиш ти,друг няма да те пази... Главните булеварди трябва да са с малко зебри и основно на кръстовища ссъ светофар.Автомобилите не трябва да пъплят с 10 км и да замърсяват ,а да се изнасят с допустима от ограниченията скорост до т.Б.За това са булевардите.Така ,че да не определяме стария човек като некадърник ,а да погледнем гредата и в нашите очиМинал съм през това и вярвай ми,не му е лесно. Дано се оправи жената.
22.
Nfsktsh
27.04.2018 14:08:57
Проста жена ...
Така е като пресича където не и е работа
Хахахахах нека и
Така е като пресича където не и е работа
Хахахахах нека и
21.
До 10
27.04.2018 13:58:49
Мда,ми ти като пораснеш,какво ще те правим?
20.
ee
27.04.2018 13:56:33
Те американците на 72 годишна дядка, дадоха да управлява държаата, вие тука искате нашите дъртаци да не правят нищо.
19.
1
27.04.2018 13:52:55
Д0 7 .МАЛКИЯ ХОРАТА В БЕЛИТЕ ДЪРЖАВИ ,КЪДЕТО ТИ НЕ СИ ХОДИЛ НЯМАТ ОГРАНИЧЕНИЯ ЗА ВЪЗДРАСТ ПРИ ШОФИРАНЕ.НО ИМАТ ЗАКОНИ И РЕД И ВСИЧКИ ГИ СПАЗВАТ ОТ ПРЕЗИДЕНТА ДО ЧИСТАЧА НА ТОАЛЕТНИТЕ .
18.
Ония
27.04.2018 13:47:19
До всички коментиращи и вие ще станете на тая възраст тогава друга песен ще пеете иначе сте пъни малоумници повече от коментиращите
17.
1
27.04.2018 13:36:20
Поредната тъпа патка, тръгнала като зомби по пътищата! Аман от такива. Няма ли глоби и за тях. Не може само шофьорите да са виновни!!!
16.
офф
27.04.2018 13:34:23
За пореден път се доказва, че не е нормално хора над 65 години да шофират. Така както има долна граница, така трябва да има и горна граница.
15.
Наблюдател
27.04.2018 13:31:03
Чета и се смея, на акълите на всички ви. Никой от вас не е бил там и не е видял какво е станало, но всички се изказохте компетентно по случая, без грам да имате представа как се е случило. Евала как без да ви мигне окото оплюхте и единия и другия, без да разбирате какво им е на тия хора в момента и без да осъзнавате, че всеки един от вас можеше да е на тяхното място. Сигурен съм че всеки един от вас е бил в ситуация в която се е усещал, че е правел някаква глупост поради секундичка невнимание, но благодарение на чистата случайност не се е случвал инцидент. Тези хора са изтеглили късата клечка и са нямали този късмет и затова се е стигнало до там. Замислете се и намалете малко нивото на хейтинга, защото той на никого не помага.
14.
Дядо сложи очилата и чети
27.04.2018 13:01:29
Скорост
Водачите на пътни превозни средства са длъжни при избиране скоростта на движението да се съобразяват с атмосферните условия, с релефа на местността, със състоянието на пътя и на превозното средство, с превозвания товар, с характера и интензивността на движението, с конкретните условия на видимост, за да бъдат в състояние да спрат пред всяко предвидимо препятствие. Водачите са длъжни да намалят скоростта и в случай на необходимост да спрат, когато възникне опасност за движението.
(чл. 20 ал. 2, Закон за движението по пътищата)
Над 90% от тежките катастрофи са в резултат на човешки грешки. Грешки умишлени, грешки поради невнимание, грешки поради незнание - защото никой не иска да загива от автомобил или да убива с автомобил.
Статистика...
Поради неправилния избор на скорост за периода 2000-2009 година са настъпили 30252 пътнотранспортни произшествия, при които са загинали 4834 и са били наранени 36753 граждани.
През нощта
В тъмната част на денонощието разстоянието на видимост е значително по-малко и скоростта следва да е такава, че автомобилът да спира в тази зона на видимост.
Да се научим да виждаме: надалеч, наблизо, нашироко и бързо, за да можем своевременно да реагираме.
Време за реакция
Водачът зад волана реагира със закъснение на възникващите опасности:
когато ги очаква - за 0,4 сек.
когато не ги очаква - за над 1 сек.
когато е ядосан, разсеян,
уморен и др. - за над 2 сек.При време за реакция 1 сек., още преди да започне спирането, автомобилът е изминал:
14 м. при скорост от 50 км/ч
25 м. при скорост от 90 км/ч
36 м. при скорост от 130 км/чСпирачен път
Към изминатото разстояние за времето на реакция, като прибавим и спирачния път, се получава общото разстояние, което автомобилът изминава от момента на възприемане на опасността от страна на водача. Когато настилката е мокра, кална, заснежена или заледена, дължината на спирачния път нараства няколко пъти.
Скоростта
Скоростта следва да се избира в съответствие със състоянието на водача, видимостта, конкретните пътни условия, разположението на останалите участници в движението.
Над 50% от тежките катастрофи са вследствие на несъобразената и превишена скорост.
Скоростта се намесва два пъти в катастрофата - веднъж като причина за катастрофата, когато водачът не може да спре своевременно или загубва управлението на автомобила, и втори път - при тежестта на последиците и травмите на пострадалите хора.
Високата скорост при завоите увеличава риска от навлизане в лентата за насрещно движение под въздействието на центробежните сили, при което настъпва удар в друго МПС или напускане на платното за движение
Последствия
Силата на удара в неподвижно препятствие е равнозначна на удар в земята при свободно падане от височина:
10 метра - при скорост от 50 км/ч
22 метра - при скорост от 75 км/ч
40 метра - при скорост от 100 км/чКогато автомобил удари пешеходец, вероятността от смъртоносен изход, в зависимост от скоростта, е:
при 30 км/ч - опасността от смъртоносно нараняване е нищожна
при 50 км/ч - загиват 50% от блъснатите пешеходци
при 70 км/ч - загиват 100% от блъснатите пешеходци
Намаляване на последствията
Водачи, ползвайте обезопасителни колани!
Коланът намалява от 1,5 до 3 пъти тежестта на травмите при удар.
Водачите на пътни превозни средства са длъжни при избиране скоростта на движението да се съобразяват с атмосферните условия, с релефа на местността, със състоянието на пътя и на превозното средство, с превозвания товар, с характера и интензивността на движението, с конкретните условия на видимост, за да бъдат в състояние да спрат пред всяко предвидимо препятствие. Водачите са длъжни да намалят скоростта и в случай на необходимост да спрат, когато възникне опасност за движението.
(чл. 20 ал. 2, Закон за движението по пътищата)
Над 90% от тежките катастрофи са в резултат на човешки грешки. Грешки умишлени, грешки поради невнимание, грешки поради незнание - защото никой не иска да загива от автомобил или да убива с автомобил.
Статистика...
Поради неправилния избор на скорост за периода 2000-2009 година са настъпили 30252 пътнотранспортни произшествия, при които са загинали 4834 и са били наранени 36753 граждани.
През нощта
В тъмната част на денонощието разстоянието на видимост е значително по-малко и скоростта следва да е такава, че автомобилът да спира в тази зона на видимост.
Да се научим да виждаме: надалеч, наблизо, нашироко и бързо, за да можем своевременно да реагираме.
Време за реакция
Водачът зад волана реагира със закъснение на възникващите опасности:
когато ги очаква - за 0,4 сек.
когато не ги очаква - за над 1 сек.
когато е ядосан, разсеян,
уморен и др. - за над 2 сек.При време за реакция 1 сек., още преди да започне спирането, автомобилът е изминал:
14 м. при скорост от 50 км/ч
25 м. при скорост от 90 км/ч
36 м. при скорост от 130 км/чСпирачен път
Към изминатото разстояние за времето на реакция, като прибавим и спирачния път, се получава общото разстояние, което автомобилът изминава от момента на възприемане на опасността от страна на водача. Когато настилката е мокра, кална, заснежена или заледена, дължината на спирачния път нараства няколко пъти.
Скоростта
Скоростта следва да се избира в съответствие със състоянието на водача, видимостта, конкретните пътни условия, разположението на останалите участници в движението.
Над 50% от тежките катастрофи са вследствие на несъобразената и превишена скорост.
Скоростта се намесва два пъти в катастрофата - веднъж като причина за катастрофата, когато водачът не може да спре своевременно или загубва управлението на автомобила, и втори път - при тежестта на последиците и травмите на пострадалите хора.
Високата скорост при завоите увеличава риска от навлизане в лентата за насрещно движение под въздействието на центробежните сили, при което настъпва удар в друго МПС или напускане на платното за движение
Последствия
Силата на удара в неподвижно препятствие е равнозначна на удар в земята при свободно падане от височина:
10 метра - при скорост от 50 км/ч
22 метра - при скорост от 75 км/ч
40 метра - при скорост от 100 км/чКогато автомобил удари пешеходец, вероятността от смъртоносен изход, в зависимост от скоростта, е:
при 30 км/ч - опасността от смъртоносно нараняване е нищожна
при 50 км/ч - загиват 50% от блъснатите пешеходци
при 70 км/ч - загиват 100% от блъснатите пешеходци
Намаляване на последствията
Водачи, ползвайте обезопасителни колани!
Коланът намалява от 1,5 до 3 пъти тежестта на травмите при удар.
13.
Закон си има за движение по пътищата
27.04.2018 12:57:03
И сега какво? Заради тази овца, дето дори не се е сетила да се огледа, човека ще го отнесе. Бе КАТ, кога ще почнете да глобявате и пешеходците. Не може така. Те да си правят каквото си искат, пък после шофьорите виновни. И какво значение има възраста в случая. Същия щеше да е резултата, ако тази овца беше изкочила пред колата на някой младок. Пък като ги знам какви са неопитни, пък със самочувствие все едно са Сабастиан Фетел всичките. За дрогата и алкохола няма да повдигам въпроса. Да сте чули някой възрастен шофьор да са го хванали надрусан. Не сте. И аз не съм чул.
12.
Аха
27.04.2018 12:49:51
А,вие като станете дъртаци друга песен ще пеете-ще си карате и вие и т.н.Лоши е,че не караме нови коли,които имат пи-малък спирачен път и т.н.Жената какво прави на платното като има там доста пътеки
11.
Как да не го съжалиш
27.04.2018 12:40:16
такъв,кара без застраховка и парадира ,че вчера се върнал от САЩ ,чудо голямо.Защо караш без застраховка личи си какъв шофьор си.
10.
дъртаци стойте си в къщи
27.04.2018 12:36:31
Всички дъртаци им е минало времето. Стойте си във вкъщи и се радвайте на всеки подарен ден вместо да ми имате претенции и да ми карате коли и да ми изказвате мнения. СВЕТА Е ЗА МЛАДИТЕ ХОРА ДЪРТИТЕ ИМ Е МИНАЛО ВРЕМЕТО
9.
Az
27.04.2018 12:36:23
Хората са мн заблудени вървят без да се оглеждат ,изкачат по платната и после шофьорите са виновни малко се научете как се пресича аман от заблудени пешеходци
8.
То ние не очакваме да се
27.04.2018 12:36:05
признае ,че е виновен,затова се изисква съвест и морал,но на човека явно му липсват такива.Не си и дава сметка,че и тази жена има близки и че нея също е чакат да се прибере у дома.Поне да не се излага и да дразни хората.
7.
Ужас
27.04.2018 12:34:29
"Карах бавно и веднага спрях, но не можех да предотвратя удара”, така ли се получава черепно-мозъчна травма с опастност за живота бе, като си карал бавно? Айде най-накрая да има закон с който, шофьори след 60 год. възраст да нямат правото да управляват МПС. Възрастните са по-опасни бе, по-бавно карат, времето им за реакция е по-бавна, карат като коне с капаци. Нямам думи .. Дано женичката да се оправи.
6.
Az
27.04.2018 12:33:26
ЗАЩО ЛИ НЕ СЕ УЧУДВАМ....ВСИЧКИ ДОСТАВЧИЦИ,КАТО ТОЯ КРЕТЕН КАРАТ,КАТО ЛУДИ....ДА ГО ДУХА СЕГА,КОПЕЛЕТО ПРАЗНОГЛАВО
5.
Аз
27.04.2018 12:30:53
ЕЙ КРЕТЕНИ,ИМА ХОРА НА 65-70 ГОДОН,КОИТО СА ХИЛЯДИ ПЪТИ ПО-ФОБРИ ВОДАЧИ ОТ 20ГОДИШНИ ДРОГИРСНИ ПИШЛИГАРИ...
4.
4
27.04.2018 12:29:33
Виновен е ако беше му изскочило малко дете и докато си раздвижи крака да натисне спирачката ,щеше да го убие ,а е възможно и да не го иди даже.Веднъж ме изпревари един такъв и ми усурка предната броня.
3.
Флегман
27.04.2018 12:25:54
Алооо....флегман, що не написахте на каква възраст е шофьора,а?
Трябва да се вземат някакви мерки. Не може с памперси да ми сядат зад волана.....
Какво значи....''не можах да предотвратя удара''. Ако имаше нормални ревлекси ...щеше да може.
Трябва да се вземат някакви мерки. Не може с памперси да ми сядат зад волана.....
Какво значи....''не можах да предотвратя удара''. Ако имаше нормални ревлекси ...щеше да може.
2.
Време е
27.04.2018 12:23:56
Да се приеме закон и да се забранява на 65 годишните да карат.Изскочила му,глупости не е видял.А АКО МУ ЩЕ УБИЕ ЩЕ КАЖЕ,ЧЕ НЕ ВИНОВЕН.ТОЙ Е ДЛЪЖЕН ДА КАРА С ТАКАВА СКОРОСТ,ЧЕ ДА РЕАГИРА НА ВСИЧКО,ТАКЪВ Е ЗАКОНА. ЗСКОЧИ ВНЕЗАПНО ДЕТЕ И НЕГО ЛИ ЩЕ УБИЕ.
1.
Птп
27.04.2018 12:20:31
Пешеходна има там, време е на възрастните да се направят прегледи и който не отговаря на тестовете книжката да му бъде отнета!