Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Задължителна система за мониторинг на отработените газове и разхода на гориво за новите камиони и автобуси

Регламентът установява задължителна система за мониторинг и докладване за всички държави от ЕС за тежкотоварните превозни средства
Ключови думи: Българското председателство на Съвета на ЕС, Лиляна Павлова, EU2018BG
Регламентът за мониторинга и докладването на емисиите на CO2 и разхода на гориво на нови тежкотоварни превозни средства е едно от важните досиета, по което Българското председателство на Съвета на ЕС постигна споразумение с Европейския парламент.

Регламентът установява задължителна система за мониторинг и докладване за всички държави от ЕС за тежкотоварните превозни средства, подобно на вече въведената схема за леките и лекотоварните автомобили. Тези задължения ще се прилагат само за новите камиони, градски и междуградски автобуси, регистрирани в ЕС.

По този начин за първи път по стандартизиран начин ще се извършват измервания и мониторинг на емисиите от тежкотоварни автомобили. Ще се създаде централен регистър с данни за вредни емисии и разход на гориво, предоставени от производителите и от компетентните органи. По този начин по-лесно ще бъдат сравнявани екологичните показатели на различните модели превозни средства.

Българското председателство постигна споразумение по предложенията още на втората тристранна среща, проведена на 26 март. Предварителният текст на регламента бе одобрен от посланиците на държавите членки на 20 април. Предстои текстът да бъде предоставен на Европейския парламент за гласуване и на Съвета за окончателно приемане. Регламентът ще влезе в сила 20 дни след публикуването му в Официален вестник на ЕС.

Транспортът е един от най-големите замърсители на въздуха. Емисиите на парникови газове от автомобилния транспорт през 2015 г. са били с 19% над равнищата от 1990 г., сочат данните на Европейската агенция за околна среда. През 2015 г. автомобилите са основен виновник с близо 73% от общото количество емисии на парникови газове в транспортния сектор. От тях 44,5% са били от леки, а 18,8% от тежкотоварни. Намаляването на емисиите на парниковите газове от транспорта е една от важните стъпки на Европейския съюз към конкурентоспособна нисковъглеродна икономика. Задълженията на производителите на тежкотоварни превозни средства започват от януари 2019 г.
Колко пари биха получавали майките, ако взимаха заплата за домашните си задължения Изследване посочи сумата - точно 143 315 долара годишно Тръмп подписа тежки мита за Канада, Мексико и Китай Увеличава изгледите за повишаване на цените за американските потребители
България е внесла 15 560 работници за една година Руснаците най-често ползват синя карта за достъп до нашия пазар на труда Леден обрат с времето днес, ужасът започва Прогноза за времето - неделя, 2 февруари 2025 г. 
Петльовден е! 15 любими имена черпят, спазва се строга забрана за работа и секс Сретение Господне е един от дванадесетте велики празници през годината Нов инцидент с папа Франциск - препъна се, бастунът му се счупи Светият отец не успя да падне, сътрудници му се притекоха на помощ
Ще има ли мир скоро между Москва и Киев? Тагарев с коментар Най-малко 30 души загинаха при ожесточено сражение Фаталният екшън стана в Пакистан
Напусна ни Румяна Карадимчева Тя беше обичан радиоводещ Мъж застеля украински военен Атаките срещу службите за набиране на войници са редки, но се случват в Украйна
Българският консул в Швеция посети екипажа на задържания кораб "Вежен" Швеция и Латвия започнаха разследване в неделя за предполагаем саботаж на кабел, свързващ двете страни Борисов с много остра позиция! Какво се случва в България? Ето какво написа