Край на кича по ул."Александровска" и бул."Алеко Богориди" в Бургас, чадърите в светла охра
Ключови думи:
ГЕРБ, Бургас, Милчо Добрев, Димитър Николов, Костантин Луков, Румен Ангелов, Калояна Живкова
Бургас ще сложи край на кича по централните улици – емблемите на града – ул.”Александровска”, бул.”Алеко Богодири”, площадите „Тройката”, „Св.св.Кирил и Методий” и „Царица Йоана”.От 1 юни ресторантьорите, които стопанисват обекти по известните туристически локации ще трябва да унифицират чадърите си – в цвят светла охра. Върху тях ще е забранено да се поставят големи реклами, а единствено дискретно изписаните имена на заведенията.
Предложението на кмета Димитър Николов предизвика сериозен дебат в пленарна зала. Над 2 часа съветниците спореха по текстовете на докладната. В крайна сметка тя бе приета с 36 "За", 4"Против" и 7 "Въздържал се"
„От близо 10 години големи фирми с милиони бюджет за реклама не са спрели да брандират обекти, да предоставят чадъри и всичко това се извършва в сериозни нарушения на общинската наредба за реклама. 12 години обаче няма нито една санкция, а можеше да приберем 12 млн.лева приходи. Срещу тези безплатни чадъри се прибира безплатна стока. Казвам ви го, ако не го знаете, но търговците ги получават под масата – като продукти и консумативи”, каза в изказването си от трибуната на Общинския съвет Милчо Добрев, рекламен бос, представител на една от асоциациите за външна реклама.
Впечатление направи, че той е стоплил отношенията си с председателя на ОбС Костантин Луков, с когото воюваше доскоро. Лазаров даже му благодари публично. Той влезе в ролята на нещо като съветник на мнозинството на ГЕРБ по темата.
„Тези ограничения ми напомнят на препоръките от ЦК на БКП през 80-те години, когато ни казваха каква музика да се пуска. В момента живеем в неокомунизъм. Над 100-годишни фирми с утвърдени цветове ги удряме и им забраняваме да рекламират. Ще направим международен скандал”, емоционален бе в изказването си Ангел Божидаров, независим общински съветник, който изтъкна своето минало като диджей.
„За щастие в България отдавна не е комунизъм и имаме възможност да ходим в други държави. Видели сме, че в идеалния център на големите туристически центрове няма рекламни чадъри. Това е модерната европейска практика”, реплекира го Калояна Живкова от ГЕРБ.
„Смятам, че в момента се спекулира с ограниченията за рекламни надписи. Изчетете добре предложението и ще видите, че това са ограничения само в зоните на груповите паметници за културно наследство – бул. „Богориди”, ул. „Александровска”, площадите „Св.св.Кирил и Методий”, „Тройката” и ул.”Ал.Батенберг”. Заради това нека бъдем коректни и да решим дали искаме да запазим културното си наследство или да дадем свобода на кича? Това не е предложение, което се е родило преди месец или два, а пример, който трябва да следваме”, разясни главният архитект на Община Бургас инж.Веселина Илиева. Тя уточни, че ограниченията за масите се е направило, за да се регламентира поставянето на масите по централните улици.
Острието на опозицията Константин Бачийски, председател на групата на НФСБ-СЕК призова да се търси приемливо решение, което да е в полза на гражданите на Бургас. „Според мен така формираната докладна е крайна. Съгласни сме чадърите да бъдат в един цвят, но смятаме, че премахването на рекламните надписи изцяло е доста крайна мярка”, изтъкна Бачийски и показа снимки от чешката столица Прага, Дубровник в Хърватия и още няколко известни дестинации, където е позволено да се слагат рекламни надписи върху т.нар. „престилки” на чадърите.
"Чух изказвания на колеги и не мога да се съглася с тях, че в цяла Европа чадърите са брандирани с надписи на алкохолни и безалкохолни напитки. Учил съм 4 години във Великобритания, живял съм 1 година в Париж и в историческия център не съм видял рекламни надписи”, категоричен бе общинският съветник от ГЕРБ Румен Ангелов, който подчерта, че Бургас трябва да прилича на модерен европейски град, а не на бит пазар.
„Прекрасно знам какви са болките на фирмите, работещи в аутдор рекламата. Но истината е, че дори и да премахнем рекламите от чадърите, то големите фирми едва ли ще си насочат бюджетите към билбордове и външни реклами. Има толкова различни инструменти, че е едва ли трудно ще изберат тази възможност. Предложението на администрацията звучи логично, но дали не защитава интересите на аутдор асоциациите, защото ако ще се позволява на бордовете да се изписват имената на обектите, защо не се разреши и да се поставят рекламни надписи”, попита риторично Живко Табаков от ДБГ. Той сподели, че се притеснява и от друг текст в докладната – че масите на заведенията ще се определят от експертен съвет в Общинска администрация, а това според него създавало порочна практика.
Веселин Пренеров от ГЕРБ се обяви категорично в подкрепа на докладната и изтъкна, че целият му живот е минал в центъра на Бургас, на метри от бул.”Алеко Богориди”. „Бул.Богориди е най-знаковата в историята на града. Тази улица е възпята в песни, стихове - визитката на Бургас. Това е основният булевард за бургазлии и туристите, които идват тук. Изключително против съм превръщането на тази улица в бит пазар със шарени чадъри, а хората да се провират между масите. Виждате, че след ремонта там ще има много арт пространства, ще се върне духа на Стария Бургас. Не трябва да допускаме тя да стане изложение на търговските брандове, защото това не е Слънчев бряг”, заяви в изказването си общинският съветник от ГЕРБ.
15
Коментара по темата
15.
Бобър
25.04.2018 11:32:31
Цялата Богориди е превърната в битак. Закачени чехли и евтини китайски стоки. Нито един нормален магазин. Отдавна Бургас няма цивилизован облик. Простотия и селяния.
14.
до 11
24.04.2018 20:02:19
Това зле изглеждащото е Берданков, сигурно си е пил от ракията и е изпял бум мада фака.
13.
Сталин
24.04.2018 16:26:15
Щом тоя Милчо седи до Лукези значи и Луков е в схемата.До оният ден се съдиха заплашваха,сега първи другарчета.Интереса клати феса се казва.
12.
*********
24.04.2018 13:04:38
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
11.
абсурдистан
24.04.2018 12:06:59
Този с голата глава,щръкналите уши и големият нос,защо изглежда така идиотски ухилен?
10.
gradski
24.04.2018 11:42:15
Има цяла наредба как се поставя реклама на територията на общината. Също така тези тенти и чадъри са на общинска територия. Нормално е да се плаща на общината за реклама и тя да я разрешава. Другото е популизъм и опит за кражба от нашия джоб.
9.
никола
24.04.2018 11:09:00
Коя ли фирма ще достави чадърите ?? Някой " наш човек' трябва да е защото до година сигурно ще са розови !! Цялата " Богориди " в охра !! Айде стига смешки !!
8.
До №3
24.04.2018 11:05:55
извънземните ти говорят...
7.
До 2
24.04.2018 11:05:36
Каменица дава хляб на няколко стотин човека,”умнико”.Това заслужава уважение.И ти пак си спрял хапчетата,нали?
6.
...
24.04.2018 11:04:49
Луд на шарено се радва...
5.
киро
24.04.2018 11:03:53
Браво И отново само Бургас с разум... докато по другите градове ще имат реклами Бургаско
4.
Търговец
24.04.2018 11:02:39
Зелените чадъри заместваха липсата на зеленина по тази улица.Да разбираме,че ще има сиви плочки и бетон ?
3.
Васил Левски говори
24.04.2018 10:59:07
Сега е времето да направим закон за всички кокто притежават апартаменти да плащат месечни вноски във фондове за подържане.
Иначе крадем от бъдещето на децата.
Иначе крадем от бъдещето на децата.
2.
Коварни комунисти чикиийообрязни
24.04.2018 10:57:10
Ще се радвам вече да не видя чадъри на Каменица никога през живота си.
Защо няма такива чадъри във магазина на Apple или във Tiffany или във Christian Dior?
Защо тези брандове не сложат кич????
Защото са умни.
Нека сега архитектурата да говори не чадърите.
Браво на кмета!!!!
Защо няма такива чадъри във магазина на Apple или във Tiffany или във Christian Dior?
Защо тези брандове не сложат кич????
Защото са умни.
Нека сега архитектурата да говори не чадърите.
Браво на кмета!!!!
1.
Бил Гейтс
24.04.2018 10:54:59
Браво!!
Правете града скъп и красив.
Стига цигании.
Правете града скъп и красив.
Стига цигании.