Изследване: Родителите доволни от образованието у нас
80 % от родителите се доверяват единствено на детето си за информация, свързана с училищния живот. Това сочат резултатите от изследване на център "Тренд“, представени на форум "Да върнем родителите в училище".
Изследването има за цел да провери степента на отчужденост на родителите към училищния живот на децата им и е направено през февруари 2018 година.
В проучването през февруари са участвали 1000 родители на ученици между пети и седми клас, както и родители на ученици от осми до 12-и клас.
Според резултатите 8 от 10 родители са доволни от училището, влиянието което то оказва, материалната база и образованието, което детето им получава.
В най-голяма степен не са доволни родителите на учениците в София, което може да се отдаде на различни причини, но най-вече на "негласния разказ за престижни и не толкова престижни училища", а в малките населени места родителите нямат толкова голям избор и са доволни и от по-малкото в образованието, коментира социологът.
Трима от 10 родители не знаят дали детето им е ставало свидетел на агресия. А всеки четвърти родител знае, че неговото дете не е ставало свидетел на агресия.
Изследването сочи, че 81% от родителите имат доверие на учителите, а 26% от тях не познават съучениците на детето си.
Според статистиката при проблем с агресията - 42% от родителите преминават към среща с класния ръководител; 26% уведомяват директора; 15% разговарят с детето, за да разберат какво се е случило; 2% преминават към среща с психолога на училището.
Близо една трета от анкетираните родители заявяват, че не познават директора на училището, в което учи тяхното дете, а 70 процента декларират, че го познават. 93 процента от родителите казват, че познават класния ръководител на тяхното дете, което е нормално, но притеснително е, че има родители, които не го познават.
84 процента от родителите заявяват, че получават информация за своето дете, основно на родителски срещи, но те не са много често през учебната година. Затова тук говорим за доста тревожна периодичност на комуникацията, коментират ексепритет. 41 процента от родителите казват, че комуникират с класния ръководител с телефонни разговори.
Много нисък е процентът на електронната комуникация между родителите и класния ръководител - чрез електронна поща или електронен портал, и е необходимо по-сериозно използване на новите технологии в образователната комуникация, е мнението на социолога.
51 процента от родителите в проучването са споделили, че се информират за предстоящи родителски срещи от своето дете, а други 32 процента - от неговия бележник. Само 9 процента се информират от обаждане по телефона за родителските срещи, а 3 на сто - от електронна комуникация.
Като електронната комуникация между училището и родителите я има основно в столичните училища, и в от няколко областни центъра. 5 процента от родителите декларират, че никога не посещават родителските срещи на своето дете.
Един от най-интересните въпроси е дали родителите разговарят с децата си преди да отидат на родителска среща, отбеляза Анастас Стефанов. И уточни, че над една четвърт от родителите признават, че имат такъв разговор с децата си.
Тревожни данни се получават на въпроса как се информират родителите, ако детето им има затруднения в ученето, отбеляза социолог.
По думите му 77 на сто от родителите отговарят, че от детето, а само под една пета от родителите се информират от училището. 44 процента от родителите споделят, че детето им има трудности с учебния процес, а 46 на сто - че няма.
От първата група родители - 42 на сто казват, че помагат на своето дете у дома, че използват частни уроци - малко над една трета от родителите, а едва на трето място е консултацията с учители по предмета. Това говори за "скъсана връзка между родител - училище, родител - учител, като се търси решението чрез частни уроци, курсове и школи", коментира Анастас Стефанов от Изследователския център "Тренд".
Той добави, че едва 4 процента от родителите са разговаряли по този проблем с класния ръководител.
Добави Коментар