България спира вноса на стари дизелови коли с ниски екостандарти
„Това обаче е изкривяване на пазара. Това до известна степен, макар и не пряко, косвено нарушава правото на свободния пазар, който е един от фундаментите на ЕС. От гледна точка на това, че благодарение на определена забрана ще падне цената на нещо, т.е. това е вид обратното на дъмпинг. Като идеята, която в момента се заражда е държави, които по този начин изкривяват пазара да понесат компенсаторно изискване, да не могат да изнасят коли, ако те не са ретрофитнати, например, ако не отговарят на определени стандарти”, обясни Нено Димов в ефира на ТВ „Европа“.
Ще се приемат и мерки за насърчаване на купуването на нови и електрически автомобили. Над две трети от държавите в Европа имат проблеми с чистота на въздуха сред тях е и България, а това са само част от мерките, които се предприемат.
„Като определено смятаме екотаксите за електромобили да бъдат премахнати; за хибриди да бъдат значително намалени; за нови също да бъдат намалени. За тези до 5 години да бъдат запазени, а за по-старите да бъдат увеличени”, каза още той.
5
Коментара по темата
5.
До 1 и 4
15.04.2018 22:07:15
Абе, шушляк. В България се дава, не се изкарва. Специалист със стаж, образование и умения как да ги изкара, като българския бизнес ги изисква тези неща, а предлага максимално 1000 лева.
4.
До 1
15.04.2018 19:30:18
Докато не се научиш, че заплата не се "дава" а се заслужава, ще продължиш да си караш вмирисаната барака пета ръка "нов" внос...
3.
Do 2
15.04.2018 18:43:24
Дали?
2.
до 1
15.04.2018 18:15:13
Пак няма да си купиш.
1.
Иван
15.04.2018 18:12:41
Да ми дават по 3000 хиляди лева заплата и ще си купя нов.