Половината коли в България с червен картон за Европа
Половината коли, които са регистрирани у нас, няма да могат да се движат в поне 50 града в Европа. Това са около 2 милиона автомобила, които нямат катализатори, замърсяват въздуха и не отговарят на никакви съвременни евростандарти, пише "Монитор".
Българските шофьори няма да могат да пътуват с трошките си в едни от най-посещаваните европейски дестинации като Париж, Мадрид, Атина, Брюксел, Антверпен, Гент, Мехелен, Щутгарт, Лион и др. Там освен старите автомобили в част от градовете са забранени и дизеловите коли.
Според статистиката на „Пътна полиция“ най-много са автомобилите у нас, които са на възраст над 20 години – 1,8 млн. Това ще рече, че те са били произведени около 1996 година, когато и влизат първите возила с катализатори в Източна Европа. Така сметката показва, че 1,8 млн. автомобила никога не са имали катализатори.
Останалите пък са дизелови, които вече са забранени в редица европейски градове или просто не отговарят на никакви евростандарти. "Движението на по-стари коли не се забранява от самата държава, а от общината на съответния град.
Така редица общини взеха решение да не допускат на територията си по-стари автомобили, каквито са основно в България, за да не замърсяват въздуха. Особено големи глоби не са предвидени, тъй като има пропусквателни пунктове и колите просто не се допускат.
Ако все пак обаче някой успее да пробие, то го чака санкция от 100 до 1000 евро за повечето европейски градове", обясниха международни експерти, занимаващи се със законодателството, касаещо българските шофьори в чужбина.
3
Коментара по темата
3.
bogatiq
07.04.2018 15:20:48
човек ако има пари ще кара нова кола,а като няма и до париж с автобус не може да си позволи
2.
mnenie
07.04.2018 07:51:12
много често се пише , къде правилно , къде не , Но има една истина за която малко се говори. В медиииното пространство , често се изразава мнение некомпетентно от журналисти . дали новината е актуална не коментираме.1. В България се оказва че няма бариера за внос на коли или тя се превърна в една морга. Често се говори , колко сме бедни и т н. В тази следва да има ограничение , кола отпроизводство 2 г да може да се внася . Така е в Кипър - вно от Япония . 2. строг контрол на колите като се започне преглед от КАТ и ако тази кола има още живот да и се даде шанс , ако не на морга , Това е нужно от оглед на катастрофите и техническото състояния на колите .
3, катализатор е нужен , но слага се в бариерата на вноса това, а старите постепенно се изчистват , друг път няма .
3, катализатор е нужен , но слага се в бариерата на вноса това, а старите постепенно се изчистват , друг път няма .
1.
2XL
06.04.2018 21:24:06
Моя "Кадет" е натоварен и готов... Утре тръгвам за Париж.Повече се притеснявам дали ще стигна до там ,отколкото дали ще ме пуснат.
Айде стига глупости! Какъвто ние стандарта,такива са ни и колите!
Айде стига глупости! Какъвто ние стандарта,такива са ни и колите!