САЩ увеличават натиска над Facebook
Американското правителство увеличава натиска върху Facebook във връзка с начините, по които социалната мрежа пази потребителските данни. Федералните регулатори заявиха, че разследват политиките за опазване на лична информация и прокурори от 37 щата искат обяснения за нейните практики, пише Wall Street Journal.
В свое изявление федералната търговска комисия (FTC) обяви, че разследването ѝ по казуса с Facebook е по-голямо. Том Пал от FTC заяви, че комисията „приема много сериозно“ скорошните новини, които предизвикват „значителни притеснения за практиките, свързани със сигурността на данните във Facebook”.
В друго писмо от държавни прокурори, изпратено до главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг, се изисква компанията да отговори на редица въпроси относно политиките и практиките си за използване на информацията за своите потребители. В писмото се посочва, че като цяло прокурорите са „силно загрижени“ за публикациите в медиите, че външни хора са имали достъп до данни за потребители без знанието им.
Действията на федерално и държавно ниво засилват тенденцията към създаването на нова регулация за Facebook и други интернет гиганти, след като компанията разкри, че външна фирма неправомерно е имала достъп и е запазила потребителска информация.
Книжата на Facebook понижиха стойността си с 0,4% в понеделник, стабилизирайки се, след като седмица по-рано изтриха близо 75 млрд. долара от пазарната си стойност.
Анализатори твърдят, че скорошните проблеми могат да навредят на бизнеса на компанията, като намалят времето, което потребителите прекарват в платформата, или да намалят възможностите за използване на потребителски данни, а това може да засегне рекламните ѝ инструменти.
Facebook не успя да овладее потока от критики от страна на потребители, рекламодатели, политици и представители на властите в Европа и САЩ след случая с Cambridge Analytica.
През миналата седмица Марк Зукърбърг се извини за случая, който нарече „голям пробив в доверието“. Той заяви, че социалната мрежа е ограничила достъпа до потребителска информация и разследва как създателите на приложения управляват данните, предоставени им от Facebook. В интервю за Wall Street Journal Зукърбърг коментира още, че компанията няма да може напълно да определи как се ползват потребителските данни.
Добави Коментар