Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Facebook с най-ниско доверие сред ИТ гигантите

Ключови думи: фейсбук, доверие, загуба, скандал
Facebook се оказва в доста тежка ситуация не само спрямо политиците, но и потребителите. Анкета на Reuters и Ipsos показва сериозен проблем за социалната мрежа - тя се ползва с най-ниско доверие сред ИТ гигантите и повечето потребители не вярват, че тя ще спази законите и ще защити личните им данни.

Проучването е проведено миналата седмица сред 2237 американци. Според неговите автори то е точно в рамките на 2% максимално отклонение.

Резултатите показват, че 41% от американците имат доверие на Facebook да защити данните им. Процентът е най-нисък спрямо останалите ИТ гиганти. Преди Facebook се нарежда и Yahoo с 47%. Yahoo е компания, която се оказа жертва на мащабни хакерски атаки, компрометирали акаунтите на над 1 млрд. потребители и въпреки това се ползва с по-голямо доверие.

Другите ИТ гиганти имат още по-добри показатели. Apple има доверието на 53% от потребителите. Microsoft е с 60% доверие, а Google с 62%. Най-голямо доверие имат потребителите към Amazon - 66%.

Резултатите ясно показват, че скандалът с Cambridge Analytica сериозно е увредил репутацията на Facebook. Компанията е загубила и 14% от стойността на акциите си. "Знаем, че това е проблем с доверието. Знаем, че това е критичен момент за нашата компания", коментира главният оперативен директор Шерил Сандбърг пред CNBC в края на миналата седмица.

Проучването обаче показва и друг проблем за Facebook. Потребителите не са особено доволни от рекламите, които получават в социалната мрежа. Именно чрез онлайн рекламата компанията се издържа и генерира почти всичките си приходи. 63% от потребителите казват, че биха искали да виждат по-малко "таргетирани" реклами, т.е. реклами, които са подбрани на базата на персонални критерии. Само 9% искат да виждат повече такива реклами. Освен това 41% от потребителите казват, че персонализираните реклами са по-лоши, а само 21% ги смятат за по-добри.

Според някои респонденти проблемът е, че рекламите често правят грешни заключения. Дори едно търсене на информация за здравословна храна веднага води до купища реклами за отслабване, контрол на теглото, фитнес. Други пък харесват персонализираните реклами, защото по-лесно откриват подходящи оферти.

Потребителите имат по-общо мнение за въвеждането на допълнителни регулации от страна на правителството по отношение сигурността на данните им. 46% подкрепят повече регулации, докато само 17% са против. Други 20% не искат промяна, а останалите 18% нямат мнение.

Самите компании изглежда също бавно се насочват в полза на регулациите. Миналата седмица Марк Зукърбърг обяви пред CNN, че е отворен за идеята за допълнителни регулации за защита на потребителските данни. В края на седмицата и изпълнителният директор на Apple Тим Кук обяви по време на конференция в Китай, че има смисъл от "добре разработени" регулации. Той заяви, че според личното му мнение не трябва да има възможност за който и да е да може да разбира най-личните и интимни подробности от живота на хората.
1
Коментара по темата
1.
Anton kura
26.03.2018 18:05:32
Аз си махнах акаунта. Сега ми е по спокойно, независимо че тия чифути пак ми имат даднните, но поне да не ме следят какво правя всеки ден
  Добави Коментар
Защо сексът „по приятелски“ носи усложнения - 10 правила Ако сте „само за единия секс“, трябва да сте убедени, че никоя от двете страни няма да се влюби Ад на кръстовище в София заради пиян моторист Инцидентът е станал на кръстовищата на булевардите "Александър Стамболийски" и "Вардар"
18 знака, че женската ви енергия е блокирана Сравнявате се с мъжете 3 зодии, които ще направят голям скок в кариерата си тази пролет Дали сте сред тях
Няма такъв пухкав кекс с ябълка и моркови, става за нула време С ябълки, моркови и малко лимонада стават ето такива вкусотии - пухкав кекс с ябълка и моркови Клюкарстването било полезно, твърди учен Суийт обяснява, че клюкарстването е дълбоко вкоренено в социалната ни природа и има сложни психологически корени
Мариан Бачев уволни ключов шеф в културата Заповедта е издадена две седмици преди ресорният зам.-министър Тодор Чобанов да коментира пред ситуацията с НИНКН Проф. Рачев: Давайте към планината и морето, там агнешкото е по-вкусно! Във вторник може да има гръмотевични бури, но може да гръмне, може и да не гръмне
Путин смълча света, издаде грандиозния си план Президентът на Руската федерация подчерта, че Русия и Китай имат "големи планове - интересни, амбициозни и грандиозни" Няма да повярвате какво ще прави Ще пише роман
Превъртяха футбола През 2011 г. Бодьо/Глимт удря дъното – изпада във финансов колапс, играе във втора дивизия и функционира с условия, характерни за аматьорския футбол, а днес са на полуфинал в ЕКТ Мозъкът започва да работи с пълна сила между 60 и 80-годишна възраст Върхът на интелектуалната активност на човек е около 70 години, когато мозъкът започне да работи с пълна сила