Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Facebook с най-ниско доверие сред ИТ гигантите

Ключови думи: фейсбук, доверие, загуба, скандал
Facebook се оказва в доста тежка ситуация не само спрямо политиците, но и потребителите. Анкета на Reuters и Ipsos показва сериозен проблем за социалната мрежа - тя се ползва с най-ниско доверие сред ИТ гигантите и повечето потребители не вярват, че тя ще спази законите и ще защити личните им данни.

Проучването е проведено миналата седмица сред 2237 американци. Според неговите автори то е точно в рамките на 2% максимално отклонение.

Резултатите показват, че 41% от американците имат доверие на Facebook да защити данните им. Процентът е най-нисък спрямо останалите ИТ гиганти. Преди Facebook се нарежда и Yahoo с 47%. Yahoo е компания, която се оказа жертва на мащабни хакерски атаки, компрометирали акаунтите на над 1 млрд. потребители и въпреки това се ползва с по-голямо доверие.

Другите ИТ гиганти имат още по-добри показатели. Apple има доверието на 53% от потребителите. Microsoft е с 60% доверие, а Google с 62%. Най-голямо доверие имат потребителите към Amazon - 66%.

Резултатите ясно показват, че скандалът с Cambridge Analytica сериозно е увредил репутацията на Facebook. Компанията е загубила и 14% от стойността на акциите си. "Знаем, че това е проблем с доверието. Знаем, че това е критичен момент за нашата компания", коментира главният оперативен директор Шерил Сандбърг пред CNBC в края на миналата седмица.

Проучването обаче показва и друг проблем за Facebook. Потребителите не са особено доволни от рекламите, които получават в социалната мрежа. Именно чрез онлайн рекламата компанията се издържа и генерира почти всичките си приходи. 63% от потребителите казват, че биха искали да виждат по-малко "таргетирани" реклами, т.е. реклами, които са подбрани на базата на персонални критерии. Само 9% искат да виждат повече такива реклами. Освен това 41% от потребителите казват, че персонализираните реклами са по-лоши, а само 21% ги смятат за по-добри.

Според някои респонденти проблемът е, че рекламите често правят грешни заключения. Дори едно търсене на информация за здравословна храна веднага води до купища реклами за отслабване, контрол на теглото, фитнес. Други пък харесват персонализираните реклами, защото по-лесно откриват подходящи оферти.

Потребителите имат по-общо мнение за въвеждането на допълнителни регулации от страна на правителството по отношение сигурността на данните им. 46% подкрепят повече регулации, докато само 17% са против. Други 20% не искат промяна, а останалите 18% нямат мнение.

Самите компании изглежда също бавно се насочват в полза на регулациите. Миналата седмица Марк Зукърбърг обяви пред CNN, че е отворен за идеята за допълнителни регулации за защита на потребителските данни. В края на седмицата и изпълнителният директор на Apple Тим Кук обяви по време на конференция в Китай, че има смисъл от "добре разработени" регулации. Той заяви, че според личното му мнение не трябва да има възможност за който и да е да може да разбира най-личните и интимни подробности от живота на хората.
1
Коментара по темата
1.
Anton kura
26.03.2018 18:05:32
Аз си махнах акаунта. Сега ми е по спокойно, независимо че тия чифути пак ми имат даднните, но поне да не ме следят какво правя всеки ден
  Добави Коментар
Над 100 души се разболяха от мистериозна пяна на плаж Заразените имат странни симптоми: замъглено зрение, сърбящи очи, кашлица и затруднено дишане Forbes: Русия удари по-една от най-силните страни на Украйна в битката Започна да заглушава украинските прецизни бомби със системи за радиоелектронна борба
Лоша новина за 13-годишното дете с менингит в София В тежко състояние е ISW: Защо Путин поставя нови искания в мирните преговори Кремъл продължава да "държи преговорите като заложник“ и се опитва да ''изнудва'' Запада за допълнителни отстъпки
Огнен ад в Царацово, но предотвратиха голяма трагедия На място са изпратени 7 пожарни екипа от няколко пловдивски служби, включително и автомеханична стълба „Вкусът на България“ се завърна в ефира Приключенията и срещите с Мария Жекова ще бъдат всяка събота от 11:00 часа
Шефът на „Пирогов“ с добра новина, всички пострадали при пожара в Кочани са екстубирани Един от най-тежко пострадалите вече е изписан, каза той Бременна ли е Натали Трифонова Мартин Чой бил щастливецът
Ванс отиде в Гренландия, нахока Дания и обеща сделка в стил Тръмп без военна сила Вицепрезидентът е уверен, че САЩ ще поемат контрола над Гренландия Радост: Данъкът на тези автомобили у нас ще е по-нисък от догодина Мотивът на вносителите е да се насърчи използването на екологични и по-икономични алтернативи на традиционните горива
Пиян без книжка участвал в тежката катастрофа на АМ "Тракия" Двама са загиналите  България ще се разделя на 4 района за планиране Столицата се обособява като отделен район