МВР-Бургас към кандидатите за шофьори: Най-често катастрофи правят хора от 19 до 27 години, нужно е строго обучение
Повечето от допускащи катастрофи по бургаските пътища са на възраст между 19 и 27 години, с от 1 до 3 години стаж. Това каза началникът на отдел „Охранителна полиция“ към ОДМВР - Бургас комисар Неделчо Рачев по време на първата по рода си превантивна среща с кандидат-шофьори, на които им предстои явяване на теоретичен изпит.
Срещата се проведе в учебен център „Таневи 2011“ с участието и на заместник-кмета на Община Бургас д-р Лорис Мануелян, автомобилният състезател Стоян Апостолов, организаторът на мащабното състезание по автомобилизъм „Писта Бургас“ Радко Петков и началникът на ДАИ - Бургас Красимир Георгиев.
Засегнати бяха теми предимно свързани с пътната обстановка, възможностите за намаляване на риска от катастрофи, както и новите текстове в Закона за движение по пътищата.
"Катастрофите са най-много през месеците май и октомври. Главните причини за настъпването им са : блъскането на пешеходец, неспазването на дистанция, навлизане в насрещното пътно платно, както и отнемане на предимство при възлови кръстовища. Ето защо обучението за шофьори или трябва да е по-ефективно, или да се провежда по-дълго време”, категоричен е комисар Неделчо Рачев.
Организаторът на мащабното състезание по автомобилизъм „Писта Бургас“ Радко Петков демонстрира нагледно с филм какъв е изходът от челен удар с 40 км в час, при катастрофа с колан и без колан, при сблъсък с моторист с и без каска.
„Оказва се, че шофьорите, които имат малък стаж зад волана / между две и три години стаж/, започват да се надценяват и така стартират проблемите, убеден е Петков. Не бива да се смесва състезателното с обикновеното шофиране, защото много млади хора, правейки се на състезатели, са останали на пътя.Това, което убива, е скоростта. Проблемът идва при момчетата, когато започнат да си вярват прекалено. Трябва да има реална самооценка“, посочи Петков.
В беседата се включи и автомобилния състезател Стоян Апостолов, който сподели от собствен опит наблюденията си по отношение предизвикването на тежки катастрофи. Той посочи възловите места за настъпване на пътни инциденти, като и наличието на т.нар. „троен удар“ вследствие на катастрофата – първо в дърво или в друг автомобил, втория удар на тялото във волана и третия удар – на вътрешните човешки органи в корпуса на тялото, което поражда и най-големите здравословни проблеми / кръвоизливи, разкъсвания, а понякога дори и смърт/.
Заместник-кметът на Община Бургас д-р Лорис Мануелян подкрепи изказванията на участниците в срещата, като благодари на своя инструктор Йордан Петков, когото видя в залата за това, че вече 35 години не е допуснал никакво пътно произшествие.
Д-р Мануелян призова курсистите към повече разум и самообладание, търпение и професионални реакции зад волана, за да спре война по пътищата, даваща повече жертви, отколкото в реална военна ситуация.
13
Коментара по темата
13.
Бай Ташак
22.03.2018 21:03:39
Ами то как се става водач на МПС за 30 дена те само знаците немогат да научат камоли правилника за ЗДВП а и да се научат и да шофират и то за цели 30 дни те за тва има само Безсмъртници по Пътищата а пък за култура и дума не става
12.
Дидо
22.03.2018 17:28:05
Нужен е строг контрол, всичко друго което говорите е бля бля, а контрол в Бургас Няма.
11.
до 8 как без ракия и мезе
22.03.2018 16:32:09
""АКТИВИСТИ""ПРЕЛИВАЩИ ОТ ПУСТО В ПРАЗНО –ВАЖНО Е ДА ГИ ГЛЕДАМЕ ПО ТАЛАВИЗОРА.ТАКА СЕ ТРЪГВА КЪМ ""ВЛАСТА""ОНЯ ОТ ХОНДА КОЛКО ПЪТИ СЕ ГЛАСИ ЗА ОБЩИНСКИ СЪВЕТНИК/ПЪРВО ОТ БИНЕВАТА ПАРТИЯ ПОСЛЕ ОТ ДРУГИ ЕДНОДНЕВКИ//СЕ НЕ ПУ СЕ ОТВАРЯ ПАРАШУТА БАЯ НАРОД МУ Е ЯЛ ПОПАРАТА.
10.
до 8 как без ракия и мезе
22.03.2018 16:32:09
""АКТИВИСТИ""ПРЕЛИВАЩИ ОТ ПУСТО В ПРАЗНО –ВАЖНО Е ДА ГИ ГЛЕДАМЕ ПО ТАЛАВИЗОРА.ТАКА СЕ ТРЪГВА КЪМ ""ВЛАСТА""ОНЯ ОТ ХОНДА КОЛКО ПЪТИ СЕ ГЛАСИ ЗА ОБЩИНСКИ СЪВЕТНИК/ПЪРВО ОТ БИНЕВАТА ПАРТИЯ ПОСЛЕ ОТ ДРУГИ ЕДНОДНЕВКИ//СЕ НЕ ПУ СЕ ОТВАРЯ ПАРАШУТА БАЯ НАРОД МУ Е ЯЛ ПОПАРАТА.
9.
до КАТ
22.03.2018 16:24:05
Само повече констатирани нарушения и глоби ще възпитат българските водачи.
8.
alko
22.03.2018 16:16:14
rakiq I prostotii imashe li? shtoto gledam predstaviteli ima
7.
Некъдърници
22.03.2018 15:56:48
Вземат книжка за месец,без да могат да карат,паркират.Не са наясно с възможностите на самите себе си и на бараките които карат.Ивсе пак виновни не са младите шофьори,а системата и срока на убочение
6.
@@@@@
22.03.2018 15:50:07
Очаквайте утре шефа на "Пътна полиция" да Ви зачете статистиката за охраната на вътрешния ред и сводка за престъпленията. Чиста проба популизъм е тази статия. Статистики само, а "органите на реда" само си чешат езиците. Няма такава многобройна и статична Полиция в целия свят.
5.
Смешници хахаха
22.03.2018 15:49:17
Ще оправят движението.Тея се опитат да си правят реклама развявайки темата сигурност на пътя.Така и не разбрах с какъв точно ресурс ще действат тези смешници– само с алабализми и пъчене не става
4.
добре..
22.03.2018 15:41:09
съгласни сме, че обучението на бъдещите шофьори не е достатъчно, но какво правим с пешеходците, който не ги интересува дали няма някакви фактори, който да попречат на водача на автомобил да го види, но защото той е с предимство, може да съсипва човешки животи. Ето за това са блъснати на пешеходни пътеки, и те не се съобразяват, че излизат на платното за движение, където не трябва да се разхождат все едно са в парка, не ги интересува може ли водачът да спре или не, всичко се случва, също така не се оглеждат преди да пресекат, тези надписи погледни са абсурдни, не вървим забили глави в земята, а тези който вървят така, с телефони в ръце, също не ги виждат, и пешеходните пътеки уж са осветени, в града има лампи, които светят, но не осветяват.
3.
IZMAMNIKA OT HONDA
22.03.2018 15:40:14
LAZE 4E IMAL LICENZ OT HONDA
2.
не
22.03.2018 15:40:07
Нужно е по-добро въспитание в къщи и по добър пример в обществото. По-неподкупни съдии и по малко-алчни адвокати. Повече нетърпимост в обществот срещу нарушителите, подаване на сигнали, а прикриване или премълчаване
1.
платена публикация от "КОЙ""
22.03.2018 15:33:15
След лобисткия закон за авомонтьорите следват и автоинструкторите –ЦЕЛТА ""ЗАКОНОВО"" ПАРИЧНИТЕ ПОТОЦИ ДА БЪДАТ НАСОЧЕНИ В ""ПРАВИЛНАТА"" ПОСОКА ""няма лабаво""