Най-много се жалваме от мобилните оператори - кофти услуга и дефектни устройства
„Най-много жалби получаваме за удовлетворяване на рекламации на дефектни стоки или за това, че са предоставени некачествени услуги и хората търсят своите права, а не срещат адекватен отклик. Има и известен емоционален елемент, но това е най-същественото нещо, което мъчи българският гражданин в битността му на потребител”, каза Маргаритов.
Традиционно, като проценти най-голям дял заема секторът на телекомуникациите – както качеството на услугите, така и проблеми с дефектни устройства, поясни той.
По думите му над 38 000 проверки са направени през миналата година, около 3000 акта за констатирани нарушения, около 200 нелоялни търговски практики, които са забранили на пазара, 150 опасни стоки са забранени, а част от тях са изтеглени от пазара, друга част са задържани още на границата.
"По туризма има около 9000 проверки, има над 800 акта, 100 заведения са затворени заради липса на категоризация. Това са все мерки, които предпазват най-широк кръг потребители от различен вид нарушения".
Относно опасните стоки на българския пазар, той коментира, че основният дял са дрехи, облекла, стоки свързани с отглеждането и възпитанието на децата. Дадени стоки, напр. детски играчки, или съоръжения свързани с отглеждането – детски колички – могат да доведат до нараняване.
„Впечатлението ми обаче не само като човек, който се занимава с това като институция, но и като гражданин е, че нашите производители все повече имат съзнанието, че трябва да предлагат на пазара качествени продукти. Особено сега, когато стана много чувствителна темата за т.нар. двойни стандарти при храните се оказва, че като че ли на нашия пазар се предлагат по-скоро некачествени неща с чуждестранен произход, а нашите производители и търговци искат да държат едно добро, едно високо ниво и да задоволяват потребностите на потребителите без да правят разлика между това в коя държава живеят те”.
Стандартите са доброволни, спазва ги този, който желае, но когато постави на стоката си обозначение, че тя отговаря на този стандарт, тогава е длъжен да го прави и нашите наблюдения са, че това се спазва.
Производителите в България си изграждат съзнание, това е валидно и за потребителите, тъй като това е взаимен процес. Когато потребителите са по-взискателни и по-активни, тогава и търговците стават по-коректни и по-лоялни.
В последните 3 години трайно се запазва тенденцията ние да получаваме над 20 000 жалби и сигнали от потребители. През миналата година те са над 23 000, каза още той. Добави Коментар