Нова версия за трагедията в Хитрино, шефът на „Булмаркет” обвини диспечера (ВИДЕО)
Причината за взрива в Хитрино е повторното пускане на тока по контактната мрежа при положение, че има изтичане на газ. Вероятно отговорен е диспечерът, който е служител на Националната компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ). Това каза в предаването „Тази сутрин” по бТВ Станко Станков, управител на „Булмаркет” – фирмата, чиято влакова композиция дерайлира в шуменското село в края на 2016 г.
От фирмата представиха вчера нова версия за трагичния инцидент, при който загинаха седем души, а десетки бяха ранени. Тя се базира на техническата експертиза, изготвена от чуждестранни експерти, за която е платила „Булмаркет”, и сочи, че причина за трагедията не е високата скорост, а незаключена стрелка на релсовия път.
За експертизата фирмата е платила 25 хил. евро, каза Станков. По думите му под нея са се подписали 8 – 9 международно признати експерти, които „не биха си сложили главата в торбата”. Тяхното заключение е, че инцидентът щеше да е предизвикан от висока скорост, ако тя е била 111 км в час, а скоростта на композицията е била 78 км в час, каза още управителят на „Булмаркет”.
Вчера от „Булмаркет” показаха официална телеграма, изпратена от НКЖИ 4 дни преди катастрофата, според която е трябвало да има ремонт на стрелките на гара Хитрино. Той обаче не е извършен.
Станков обвини и фирмата, собственик на цистерната, която се взриви – дъщерна фирма на френска компания, че е пуснала в движение цистерна с много тънко дъно. Тези цистерни били спрени от производство през 1980 г. от швейцарския производител заради тънкото дъно и имало предписание да бъдат допълнително подсилени, ако се използват.
На въпроса ще има ли промяна в хода на делото и ще платят ли обезщетения на семействата на загиналите при трагедията в Хитрино, Станков обяви, че това ще реши съдът. Ако дължим обезщетения, ще ги платим, обяви управителят на „Булмаркет”.