Димитър Николов: Автоматизираните станции показват, че въздухът не е замърсен, но неприятните миризми са факт
Николов няма право да налага глоби на големите заводи, но настоява Министерството на околната среда и водите да ги задължи да си закупят мониторингови станции за 24-часов контрол.
„Заради недоверието на гражданите настоявам да се предизвикат контролни замервания от Изпълнителната агенция по околна среда и резултатите да бъдат оповестени и разяснени на гражданите“, написа кметът Димитър Николов в профила си във фейсбук.
Ето цялата му позиция за чистотата на въздуха в Бургас:
Поканих на среща днес директора на РИОСВ Бургас инж. Тонка Атанасова, заради продължаващите сигнали и опасения на бургазлии за чистотата на въздуха в Бургас.
Въпреки, че замерванията на автоматизираните станции показват, че няма завишение на измерваните от тях показатели, притесненията и недоверието на хората са факт, както и неприятните миризми в определени дни.
Затова настоявах още в сряда, да бъде насрочена среща в екоинспекцията с представители на най- големите промишлени предприятия, на която да бъдат поканени и екоорганизации, инициативни комитети, граждани, медии, Комисията по екология и РЗИ Бургас.
Опасенията на хората безспорно означават, че те не получават адекватна и навременна информация от компетентните контролни органи – РИОСВ и РЗИ, както и от самите предприятия.
Въпреки, че Община Бургас няма правомощия да налага глоби, продължавам да настоявам МОСВ да задължи „ЛУКойл Нефтохим“ и „Кроношпан“ да закупят мониторингови станции, които да бъдат монтирани в различни точки на града и да извършват 24 часов мониторинг на въздуха, а резултатите да се излъчват онлайн.
Все още очаквам и отговор от екоминистерството за ново технологично решение за рекултивация на старите еко щети на рафинерията, както и за преразглеждане на комплексното разрешително на „Кроношпан“ и предприятието да бъде задължено да извършва 24- часов мониторинг на емисиите във въздуха.
Заради недоверието на гражданите настоявам да се предизвикат контролни замервания от Изпълнителната агенция по околна среда и резултатите да бъдат оповестени и разяснени на гражданите.
Още днес съм задължил поддържащите фирми да започнат миене на основните бургаски улици, за да се намали риска от завишаване на замърсяването с фини прахови частици. Готов съм да предоставя мобилната станция на РИОСВ, за да извършват замервания в различни точки на града спрямо сигналите на гражданите
Очаквам до утре РИОСВ да оповести часа на срещата, а РЗИ да излезе със становище дали неприятните миризми, които се усещат в града, носят риск за здравето на хората.
35
Коментара по темата
35.
до всички
15.03.2018 12:23:43
такъв кмет не сте имали - няма и да имате!
а като искате чист въздух - идете в Родопите, Рила и Пирин - има чисти селца.Това е промишлен град с много автомобили, вече все вземете в ръцете и млъкнете
а като искате чист въздух - идете в Родопите, Рила и Пирин - има чисти селца.Това е промишлен град с много автомобили, вече все вземете в ръцете и млъкнете
34.
*********
14.03.2018 22:14:25
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
33.
*********
14.03.2018 21:57:33
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
32.
риосв
14.03.2018 16:33:07
Разликата между замърсен въздух и миризма има огромна разлика !
Станциите си отчитат много точно дори.. не се съмнявайте !
Въпроса е друг... - Може ли определени предприятия намиращи се на територията на дадена община..замърсяващи или омирисващи околността..да не могат да се санкционират от градоначалника ?!
Според мен..трябва да има пълни правомощия ..щом се отнася за хората ,които са го назначили (избрали ) Крайно време е нещата да се решават на местно ниво..стига вече София ... ААААААААА !
Станциите си отчитат много точно дори.. не се съмнявайте !
Въпроса е друг... - Може ли определени предприятия намиращи се на територията на дадена община..замърсяващи или омирисващи околността..да не могат да се санкционират от градоначалника ?!
Според мен..трябва да има пълни правомощия ..щом се отнася за хората ,които са го назначили (избрали ) Крайно време е нещата да се решават на местно ниво..стига вече София ... ААААААААА !
31.
*********
13.03.2018 23:25:24
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
30.
Дарвин
13.03.2018 12:21:55
Не измествайте дискусията "за" или "против" кмета и Йоан. Стига вече с това клише - тоз направил, пък онзи - не. И като сме дишали 20 години, да продължаваме да дишаме още?
Харесвам и уважавам кмета. Ако сега се справи с тази трудна ситуация, ще го поздравя! Ама не "мирише, но не е опасно". Несериозно е.
Харесвам и уважавам кмета. Ако сега се справи с тази трудна ситуация, ще го поздравя! Ама не "мирише, но не е опасно". Несериозно е.
29.
Protein bar and shop
13.03.2018 12:08:08
Елате в протеин бара и шопа да ударим по едпо пртеинче ..
28.
аз от Бургас
13.03.2018 11:57:40
Съгласен съм с теб. Природата е дала на Бургас всичко за да бъде един рай. Само че управленците ни бастисаха всичко. Вместо ресурси за тази изнасилено изродена транспортна схема можеха да се усвоят средства за облагородяването на Вая, Мандренско, Атанасовско езеро. В една Швейцария виждате, как тези езера са приобщени към общия фон за живот там. Например Вая. Какво пречи това езеро да бъде част от транспортната схема на Бургас. Давате ли си сметка, колко романтика, простота и чиста прагматичност би спечелил Бургас от това. На практика Вая дава достъп и връзки до всичко - Лозово, МР, Д.Езерово, Славейков, Бр. Миладинови. Не говоря за атракциите, които могат да бъдат построени на Мандренско, Вая, Атанасовско, блатата същите да бъдат утвърдени в структурата на града. Пък знаете, там където има транспорт - има и живот. Със сигурност много квартали щеше да има по бреговете на тези езера.Този град можеше да бъде балканската Лозана. Само че, не. Власт-имащите през годините мислят "мащабно" и с портфейлите си. От 2004 година започна неконтролируемото строене на жилищни сгради. Строи се навсякъде без план, без мисъл, без перспектива за облагородяване на районите. Днес Бургас чрез Лазур, Възраждане, Бр. Миладинови и Славейков започва да има облик на "мравуняк", в който мравките вече тъпчат по главите си. В МР нещата също започват да излизат извън контрол и е въпрос на време и тук да се появят сини лентички. Това ни го причиниха същите тези, които издават разрешителните за строеж и прекрояват граници и далеч по-хуманни проекти от годините, в които вместо бетон трябваше да има паркове, градини и кътове за отдих. Да, ама не - по-добре коптори за простосмъртните и пари за безсмъртните.
27.
до 25
13.03.2018 11:54:39
Ти сляп ли си бе или си от хората тъгуващи по Йоан- за 3 мандата 1 градинка :). Аман от неблагодарни мрънкащи хейтъри. Много от рано я почнахте предизборната атака
26.
24
13.03.2018 11:40:32
и това също. И пътища, игрище в Изгрев, басейна в Славейков, нова спортна зала в строеж, Св. Анастасия, круизния терминал, Вело Бургас, ремонта на Александровска и пл. Кирил и Методий, градски транспорт, ремонта на Морската, и още доста неща, които направиха Бургас красив европейски град. Ще видим бъдещият кмет какво ще допринесе, който и да е той.
25.
az do Zlatina
13.03.2018 11:38:18
Потвърждавам. В Манхатън не миришеше, но в района на Славейков беше смрад. Това към 6.30 - 7.00 часа сутринта.
ПС: не съм съгласен обаче, че комплексът е на майната си. Хора..Ходили ли сте в големи градове. Та в Бургас най-отдалечените краища ( не говоря за кварталите Банево, Ч.Море и Рудник) на противоположно разположени в посоки комплекси е 11 км. В големите ситита ( Лондон дори го пропускам) подобни отстояния са махленски. Та ние сме град с размерите на един средно-голям квартал, но втълпеното ни през годините "застопорено" мислене, според което трябва да живеем там, където работим ни изкриви съзнанието. Иначе МР се пази и от Шилото и течения идващи от НХК се предотвратяват. Ако обаче се усети в МР, значи в низините вече се задушават.
ПС: не съм съгласен обаче, че комплексът е на майната си. Хора..Ходили ли сте в големи градове. Та в Бургас най-отдалечените краища ( не говоря за кварталите Банево, Ч.Море и Рудник) на противоположно разположени в посоки комплекси е 11 км. В големите ситита ( Лондон дори го пропускам) подобни отстояния са махленски. Та ние сме град с размерите на един средно-голям квартал, но втълпеното ни през годините "застопорено" мислене, според което трябва да живеем там, където работим ни изкриви съзнанието. Иначе МР се пази и от Шилото и течения идващи от НХК се предотвратяват. Ако обаче се усети в МР, значи в низините вече се задушават.
24.
до 24
13.03.2018 11:24:39
Я ми разкажи надълго точно какво направи за Бургас Николов?
Градинки? Тоалетни?Синя зона?
Голям успех! Хипер мега успешен... Искаме го още 4 мандата....
Градинки? Тоалетни?Синя зона?
Голям успех! Хипер мега успешен... Искаме го още 4 мандата....
23.
Хайде пък сега
13.03.2018 09:13:47
Цялата тази кампания си е чиста предизборна атака срещу кмета. Много бързо забравиха колко много всъщност е направил за града ни. Като никой друг кмет преди него. Искат му главата и стола. Човекът полага огромен труд, но няма как да се реши всичко от раз. Постигнатото през годините се вижда. А миризмите преди двадесет години бяха ежедневие. Сега заводите нямат интерес да замърсяват, а и контролът и изискванията са много по-строги.
22.
Дарвин
13.03.2018 09:13:46
Природата е дала на човека нос. Този нос го е пазил хилядолетия наред от опасности - ако мирише лошо, бягай! Ако мирише лошо - или идва враг, или някой е болен и заразен, или е на смърт! Ама ние в Бургас сме над природата, нали. Кво като имаме нос и мирише лошо, то не е опасно.
21.
*********
13.03.2018 09:01:43
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
20.
До 20
13.03.2018 08:56:22
Аз затова си правя скрийншот, преди да ги изтрият.
19.
до Флагман
13.03.2018 08:40:21
Имаше доста повече коментари, които Флагман умишлено ги маха и изтрива. Не ви ли е срам?
18.
Киро
13.03.2018 08:38:58
Въздухът на 12.03.2018 сутринта около 7 часа беше ужасен. Не се дишаше в Славейков. Точно по това време си карам детето и на детска градина. Това е затваряне на очи пред жителите на град Бургас. Основните замърсители мълчат, а глобите им са смешни на фона на това което печелят.
17.
Към кмета
13.03.2018 08:12:37
Станциите ви не отчитат реално замърсяването. РИОСВ да не лъжат за нещо, което се усеща.
16.
*********
13.03.2018 07:59:42
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
15.
Хаха
13.03.2018 00:03:03
Бургас можеше да е най-красивия град в БГ - дълга плажна ивица, прекрасна морска градина, езера с много птици придаващи див романтичен вид, Мандренското езеро за риболов и разходки, красивата и лесно проходима Странджа планина, имаше хубави ниски и стари къщи в центъра с големи зелени дворове, които сега са застроени с грозни и големи кооперации. Бургас съчетава всичко в едно, но нямаше кой да развие този град. Комунистите го превърнаха в индустриален, вместо туристически град. Това беше поправимо, но, сега, при демокрацията ,градът направо се запуши от гнусно строителство и мръсотия. Бургас вече не е град, той е бонище, а можеше да е курорт за богатата средна класа от Европа и Русия. Когато бях малък за мен Бургас беше най-прекрасния, исках само там да живея, но сега се отвръщавам. Всички досегашни политици и кметове са за НАРОДЕН СЪД БЕЗ СЪД И ПРИСЪДА, директно както комунистите са действали
14.
хкжйй
12.03.2018 22:10:50
Airly.eu - карта с измервателни станции по цял свят. Показват в реално време. Може да се сложат няколко сензора на най-невралгичните места.
13.
Quokka
12.03.2018 21:58:18
Кмете,ми тя миризмата на сероводород обикновено е заради високо съдържание във въздуха. Иначе е чист въздуха,да. Ела да подишаш малко,и за сероводорода,и за сярата и за зарина ще ти обясня.
12.
ханко брат
12.03.2018 21:29:26
Притеснявам се ,че няма да има възмездие.
11.
*********
12.03.2018 21:16:26
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
10.
Хаха
12.03.2018 20:15:09
Нали л*мпените искаха заводи - ето ви ги !!!! БГ е създадена да бъде туристическа държава, а не промишлена държава. От туризъм могат да се вадят повече отколкото фабриките. Все пак Епъл, Тойота, Зара и прочие големи фирми няма да дойдат тук. В БГ ще дойдат м*шоци от които ще се печели малко, но ще се замърсява яко. БГ имаше свръх огромен понтециал за туристическа държава, обединяваща богата, средна и бедна класа. Но я съсипаха! Първо по комунизма се започна с лека грешка, но поправима, обаче демокрацията направо заличи държавата. В момента да се развие качествен туризъм в БГ е мисията невъзможна. В БГ ще става все по-зле, и без това за ЕС сме нужни като бойна територия на НАТо
9.
Хаха
12.03.2018 20:07:41
Като си плащат ще отчитат апаратчетата каквито показатели им кажат. Те си ги настройват както искат
8.
кирил
12.03.2018 19:53:55
На целия град е ясно че обгазяването идва от лукоил и кроношпан само управляващите не са наясно
7.
До 1 и 2
12.03.2018 19:40:16
А даде ама тази фирма ще подава РЕАЛНИ данни, нали се сещаш :) А кой иска РЕАЛНИ ДАННИ
6.
Арагорн
12.03.2018 17:19:04
Така се забързал и загрижил, защото в събота ще има протест пред общината от 12 часа.
5.
Бургазлия
12.03.2018 16:42:28
Вчера и днес сутринта миришеше на обор кравешки ужасна миризма!
Не лъжете хората миришеше ужасно!
Не лъжете хората миришеше ужасно!
4.
*********
12.03.2018 16:31:39
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
3.
me
12.03.2018 16:31:27
Тая сутрин влизам в западната стая и беше такава смрад, че щях да пукна! Оттатък спим на затворено, та не се усеща. То не можеше да се диша и глава ме заболя, те "всичко било ОК". Лазур
2.
хкжйй
12.03.2018 16:24:49
Фирмата е Airly. Редакторът ми го коригира. Плаща се някакъв абонамент към тях.
1.
хкжйй
12.03.2018 16:23:19
Има си международна фирма Surly, която при поръчка от общината може да постави колкото искат измервателни станции. Показват на световна карта в реално време качеството на въздуха.