Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Онлайн предприемач ни учи как да използваме Facebook за бизнес

Стилиян Запорожанов е онлайн експерт, специалист в дигиталните медии и разработването на брандове в социалните мрежи
Ключови думи:
Експертът по онлайн маркетинг Стилиян Запорожанов идва в Бургас. На 2-и март в експоцентър "Флора" той ще изнесе лекция на тема: "Фейсбук за бизнес".

Запорожанов е посветил последните си 7 години на развитието на различни проекти в онлайн пространството.

Както сам споделя, наричан е по какъв ли не начин: онлайн предприемач, Facebook експерт, Маркетинг консултант, Facebook лектор и какво ли още не, но се определя за маркетинг ентусиаст и онлайн предприемач. Биографията му е впечатляваща - от блогър през ръководител на мултимилионна компания до лектор.


-Г-н Запорожанов, развивате един непознат за много българи пазар - онлайн маркетинга. Разкажете ни малко повече за това как всичко започна и какво те доведе до тук?

- С маркетинга всичко започна преди 7 години, когато станах стажант-блогър в една от най-посещаваните маркетинг медии по онова време. Тогава започнах да пиша статии на бизнес и маркетинг тематика, като в 80% от случаите превеждах на български какво са казвали международни експерти. Бях пленен от маркетинга и започнах да пиша собствени статии. След това те забелязани от близък приятел, който ме препоръча на своя шеф, тъй като търсеха човек със знания за своя маркетинг отдел. Така преди 6 години оглавих маркетинг отдела на сегашната мултимионна технологична компания pCloud. В рамките на 1 година развивахме проекта, а аз бях първият човек в екипа по маркетинг.

-А защо напуснахте?

-В рамките тази една година придобих доста опит и започнах да се замислям дали мога да създам нещо свое, където да прилагам знанията си, а да не работя за други хора. Оказа се, че може и с моя брат Мирослав създадохме нашата дигитална маркетинг агенция Zapomedia. Това разбира се, се случи докато още работех за pCloud и така след не дълго време, бях уволнен, заради това, че фокусът ми е върху свой собствен проект, а не върху фирмата, в която бях назначен.

От тогава до сега според мен Zapomedia изгради авторитетно име в маркетинг средите, като сме работили и помагали с маркетинг на хора като най-известния фитнес модел в света Лазар Ангелов, Наталия Кобилкина, Юли Тонки и други големи брандове в България и чужбина в сектора на онлайн търговията.

-Действително доста знания и опит, за да си работил с тези известни личности. Как се случи, че пожела да започнеш да споделят тези знания? Не те ли е страх, че някой ще копира това, което знаеш и ще го приложи срещу теб?

-През тези 7 години научих доста неща, както теоретично, така и практически. Разбрах най-важното -   единственото сигурно нещо в онлайн бизнеса, е промяната. Това, което знаем, прилагаме и работи днес, не означава, че ще работи и утре. Заради това маркетинг специалистите постоянно се развиваме, следим новите тенденции и дори да ги създаваме сами. Работих с тези известни личности и брандове, защото може би те видяха мен и нашия екип като хора, новатори, готови да създават нови неща на пазара, а не чакат да копират някой. Реално ние не сме измислили топлата вода. Ние също копираме много стратегии от Щатите, но ги адаптираме посредством народопсихологията и нуждите на българския народ.

Цялото това знание, което съм придобил, дойде след много грешки и успехи, много изхарчени и изкарани пари от Facebook реклама. И като човек, който иска да помага на другите, реших, че е логично да започна да споделям това знание с другите хора, които имат нужда от тях.

Винаги съм се възхищавал на хора, които имат практически опит, много знания и не ги е страх да ги споделят с другите. Има много опитни и успешни хора, които никога няма да споделят това свое знание поради много причини - или нямат желание, или се страхуват някой да не им вземе хляба или искат, но не умеят да предадат своите знания по разбираем начин на аудиторията.

Аз не смятам себе си за най-добър в каквото и да било. Смятам, че имам някакъв опит, харизма и умения да споделям на разбираем език своите знания. Винаги оставям проектите и резултатите, които постигам аз и моите клиенти, да говорят това аз кой съм и какъв съм.

А относно това дали се страхувам някой да открадне моите знания и да ги приложи срещу мен? Не, не се страхувам. Вече много хора го направиха и не ми прави впечатление. Ако сега влезнете във Facebook, ще видите, че сигурно над 100 души са  започнали да правят подобни обучения на моите.

Мен това не ме притеснява, тъй като тези обучения на са моя основен бизнес, а и допълнително се успокоявам, че тези хора първо са се учили при мен на мои обучения и след това взимат моите материали и надграждат над тях. Това може само да ме ласкае. Хората сами ще преценят при кой да отидат на обучение.

-През последната 2017 г при теб се случиха доста интересни неща - първо беше поканен в Естония да консултираш най-голямата фармацевтична компания, а после организира първата в България Facebook Бизнес Конференция. Разкажи ни малко повече за тези инициативи?

- Да, наистина 2017г беше изключителна силна за мен в лично отношение. Всичко, което постигнах през последните години, се натрупа и това даде своя резултат. Бях поканен в Естония да консултирам Pfizer. От тяхната обратна връзка разбрах, че са били много впечатлени от многото хора, които са били на мои обучения - през последните 2 години минаха над 1,000 души. След допълнителни лични срещи разбрахме как мога да съм им полезен и си стиснахме ръцете. И така се случи случката с Pfizer.

-А относно организирането на първата Facebook конференция в България?

Винаги съм искал да бъда първи в състезанията, които водя. Те най-вече са със самия мен и от години ми беше мечта да организирам или участвам в подобно мероприятие.

Конференцията мина много успешно - дойдоха 350 души, от които 60% собственици на бизнес и 40% маркетинг специалисти, което за мен е впечатляващо. Това означава, че част от бизнесът е осъзнал нуждата и ефекта на Facebook в тяхната екосистема. Смятам, че хората и бизнесът все повече и повече ще се развива в тази насока.

Facebook конференцията беше в София. В Бургас подобни инициативи са по-малко срещани. За това ли за втори път ни гостуваш в Бургас и организираш обучение за Facebook?

-Наистина, повечето бизнес и маркетинг конференции се организират в столицата, но това не означава, че трябва да се случват там. България е малка страна и за 3 часа може да се стигне от София до Бургас. Разстоянието не е причина подобни обучения да не се случват. Според мен по-скоро организаторите не виждат финансов мотив да организират подобни събития, тъй като колкото по-висока е цената, толкова по-малък ще бъде интереса. Няма какво да крием - стандартът на живот в София е по-различен от този в Бургас.

Но мен не ме блазни финансовата част. Обученията не ги правя, за да спечеля пари, а по-скоро с цел изграждане на бранд и помагане на хората и бизнесите в другите градове. Парите си ги изкарвам от другите проекти и именно за това сме пуснали толкова ниска цена на билетите за предстоящото Facebook обучение на 2-ри Март. Двоен билет струва 60лв, което означава, че 2-ма души (по 30лв./човек) могат да присъстват на моето обучение и да чуят моите практически съвети, трупани през годините. Ако някой попита защо не правя тези обучения безплатно и искам пари? Ще кажа, че все пак има организационни разходи като разход за зала, за реклама и за екип, който се грижи хората да са доволни.


1
Коментара по темата
1.
Ес
24.02.2018 18:04:02
Пич добре обаче играта е направена вече и цените са високи. Никой не чете реклами на Фейса.
По добре учи хората как може те да създават нетуъркс и да строят рекламни системи върху тях че защо тряба да използваме на Фейса глупостите.
Вече Фейса е отминала работа.
Хората разбраха че връзката с човека е най важна и се научиха как да игнорират рекламите.
Мисля че си закъснял.
А за младите които четат тази статия няма по добра практика от програмирането не от готованкването.

Само да добавя Бургас София е 6 часа със автобус и няма тоалетна и интернет. Ужас. Стискаш се там докато Общината се прави че не вижда.
Няма и самолети вече Бургас София, рядко ще намериш достъпен полет.
  Добави Коментар
Запалиха спяща жена в метрото на Ню Йорк  Жертвата е починала на място Над 6500 лева събраха на благотворителен базар в Несебър Негови организатори и инициатори са доброволците от БМЧК и учениците от ученическия съвет
Задържаха мъж, заплашвал да извърши нападение на коледен базар в Бремерхафен Полицията е успяла бързо да идентифицира мъжа, след като е получила сигнала за видеото в социалната мрежа TikTok  “Джингъл белс” с гайда по родопски Изпълнението е на девинския гайдар Емил Чолаков
Вучич обижда опозиционните лидери, били магарета и педофили В Сърбия ври и кипи Лоша новина за Украйна! Изход за войниците няма Въоръжените сили на Киев нямат резерви, демобилизацията е невъзможна
Вижте кой има имен ден! Почитаме велик българин Празнуват Бисер, Бисера, Бисерка, Бистра и Наум Светът е изправен пред глобална катастрофа, питейната вода намалява Bъпpeĸи чe Зeмятa e пoĸpитa cъc 70 % вoдa, caмo 1% oт нeя e гoднa зa пиeнe
Забраниха на Роби Уилямс да се състезава за "Оскар" Крал ли е култовият музикант, питат се почитателите на седмото изкуство Доналд Тръмп с удар по ЛГБТ, обеща да спре „транссексуалния делириум“ Ще сложа край на сексуалното осакатяване на деца и ще изключа транссексуалните от армията и от училищата, закани се той
ЦРУ се меси във войната в Украйна Очаква се обаче Бърнс да се оттегли от поста шеф на ЦРУ след встъпването в длъжност на новоизбрания американски президент Доналд Тръмп Принцеса Кейт става кралица скоро Тайни знаци я издадоха