Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Откриват отдел за ВИП клиенти в УМБАЛ "Дева Мария" в Бургас

След пациентските грижи поехме ново предизвикателство - стартираме истински VIP услуги, посочи координаторът на болницата Христо Шиваров
Ключови думи: Дева Мария, болница, бургас, отдел, вип, услуги, клиенти, флагман

Христо Шиваров е на 31 години, магистър по специалността "Връзки с обществеността". От повече от две години е част от университетска болница Дева Мария, като заема иновативната за България позиция координатор Пациентски грижи още със създаването ѝ. Отскоро Шиваров оглави най-новия отдел на болницата- „VIP клиенти“. Необременен от здравната система, Шиваров стои близо до чувствата и потребностите на пациентите и техните близки и успява да им предложи точно това, от което се нуждаят.

-Г-н Шиваров, преди време Вие оглавихте първия в България отдел „Пациентски грижи“ в университетска болница „Дева Мария“. Разкажете ни какво е да си първи и да прокараш пътя на една съвсем нова за нашите ширини професия?

-Когато започнах работа преди малко повече от две години не заемах тази длъжност. В стремежа си да бъдем по-добри в това, което правим и да намерим начин да помогнем на пациентите, да бъдем техни приятели и да се сближим с тях, някак си по естествен път създадохме една нова за България професия- координатор „Пациентски грижи“. И аз, и хилядите пациенти, с които съм се срещнал от тогава, сме сигурни, че това беше липсващото парченце от пъзела, наречен медицинско обслужване.

Връзката на пациента и неговите близки с всички звена в болницата е много важна част от цялостното спокойствие на пациента. Това, че имаш „вътрешен човек” в болницата, на когото можеш по всяко време да позвъниш, за да получиш съдействие, информация за твоя близък и т.н. спомага изключително много за спокойствието на близките от една страна и дава възможност лекарите да си вършат работата на спокойствие от друга. Почти съм сигурен, че постепенно моята иновативна професия ще стане задължителна част от екипа на всяка болница. Пациентите го заслужават. Сега продължаваме да надграждаме това, което сме създали, с откриването на отдел за ВИП клиенти.

-Да, след като събрахте опит в комуникацията с всякакви пациенти, на Вас се падна честта да застанете начело и на отдела за ВИП клиенти. С какво се промени работата Ви?

-Точно така. След като развихме отдел „Пациентски грижи“, аз приех новото предизвикателство и вече развивам отдел „ВИП клиенти“. В основата си работното ми ежедневие не се промени много- отново съм на разположение денонощно на пациентите и помагам с тяхната ориентация в болничната среда. Новото е, че този отдел се фокусира в предоставянето на допълнителни услуги, които не са необходими на всички. Аз координирам клиентите, които искат да си осигурят допълнителен комфорт по време на престоя си в болницата, както и след него. Предоставяме много допълнителни услуги- самостоятелни стаи, самостоятелни медицински постове, медицинско оборудване под наем.

Знаете, че има хора, които не желаят да ги виждат в болнична обстановка, не искат да излиза информация за тяхното състояние. Моята работа е да гарантирам тази дискретност. Опитваме се да организираме всички отдели така, че пациентът накрая да излезе доволен от болницата, без значение какви са били изискванията му.

-В такъв случай заплашен ли е пациентът да стане жертва на собственитеси изисквания, т. нар. ВИП синдром?

-Категорично не. Ние сме професионалистите, които трябва да преценят дали настояванията на пациента не застрашават здравето му. Не предлагаме услуги, които по някакъв начин да му навредят. Осъзнаваме отговорността, която носим и е абсурд да се съобразим с нечии желания, ако те носят риск. Случвало се е пациент след сериозна операция да се чувства добре след ден-два и да иска да излезе от болницата, за да направи нещо важно за бизнеса си, а после да се върне.

Без никакви притеснения отказваме. Медицинският стандарт, който се спазва, е еднакъв за всички и това, че някой е готов да ползва допълнителни услуги не е предпоставка за нарушаването му.

-Трудно ли се работи с пациентите ?

-Много. Всеки човек е различен, всеки човек има нужда от различна помощ и различно виждане как да бъде оказана тази помощ. Истинско удоволствие е, когато намериш верния път и успееш да удовлетвориш потребностите на човека, потърсил помощ. Най-високата оценка за работата ми я виждам в очите на пациентите при тяхното изписване.

Това, че един човек си тръгва здрав от болницата и аз съм допринесъл поне малка част от това да се случи, е причината, която ме кара да идвам на работа с удоволствие.

-Редно е да попитам и дали е трудно да се работи с лекарите?

-В началото дори е по-трудно от колкото с пациентите. Докато свикнат с това, че ти си там и за тяхно улеснение, си просто един от администрацията, който ги тормози с въпроси и молби. След съвсем кратък период от време всички те осъзнаха каква е ползата от длъжността, която създадохме. Две години по-късно ми е изключително лесно и е удоволствие да работя с всички в болницата. Безкрайно съм щастлив, че успяхме да се напаснем и да се превърнем в екип, който си сътрудничи изцяло в полза на пациента.

Всеки отделен случай, всеки един пациент, който излиза от болницата с усмивка, за нас е символ, че сме си свършили работата. А за хората, които обичат работата си, няма нищо по-ценно и удовлетворяващо от това.
Стана инвалид, минах през всички кръгове на ада Жени Калканджиева разказва за трудностите Губи майка си на 14 години и се налага да пее в заведения, за да изкарва прехраната си Обучава се две години в школата към драматичен театър "Стоян Бъчваров“ в родния си град
Почина известен бизнесмен Опелото ще бъде на 19 април, в 13.00 часа в параклиса "Архангел Михаил", а погребението - в 14.00 часа . bTV намериха заместничка на бременната Натали Трифонова Заради бременността мюзикълът на Пловдивската опера "Продуцентите“, в който Натали има главна роля, падна преждевременно от афиша броени дни след премиерата в края на март
"Чат Джи Пи Ти" постави точната диагноза на дете с рядко заболяване, 17 лекари не успяха Кортни – майката на четиригодишния Алекс – търсила причината за постоянните оплаквания на сина й в продължение на повече от три години Влиза в любимо шоу Гледаме обичания актьор Зомбори тази неделя по Би Ти Ви
Рождената дата показва кога и в какво настъпва повратната точка Ето как Невиждани цени на горивата от 3 години заради митата на Тръмп Очаква се те да тръгнат нагоре, прогнозира Димитър Хаджидимитров
Иска да се върне във футбола, а е на 71 г. Феликс Магат е бивш треньор на Красимир Балъков Най-мрънкащите зодии Те постоянно се оплакват
Бивш депутат от ГЕРБ се сгоди за новата си изгора Актьорът Евгени Будинов отново слага брачния хомот Въпрос от "Стани богат" за 200 лв. препъна мениджърка два пъти Милена Петрова се подхлъзна жестоко, но Ники Кънчев й подсказа