Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Facebook трябва да се регулира като цигарите

Ключови думи: фейсбук, регулация, цигари
Социалните мрежи като Facebook трябва да се регулират като цигарите. Тази технология трябва да се третира като здравословен проблем, когато с нея се прекали, смята изпълнителният директор на компанията Salesforce Марк Беньоф, съобщава CNBC.

"Мисля, че социалните мрежи трябва да се регулират по същия начин като цигарената индустрия. Да вземем цигарите. Те са пристрастяващи и не са полезни. Мисля, че технологиите имат пристрастяващ елемент, който трябва да адресираме. Освен това продуктовите дизайнери работят така, че да направят продуктите си още по-пристрастяващи и трябва да намалим това", коментира Беньоф.

Според него в момента има объркване сред хората доколко социалните мрежи са полезни или вредни за хората и е работа на правителствата да се намесят и да внесат яснота, особено за родителите. Той дава за пример, че за цигарите има минимална възраст и регулации как могат да се рекламират, но няма такива правила за социалните мрежи.

Беньоф смята, че технологичната индустрия е като всяка друга индустрия и рано или късно правителствата ще трябва да се намесят в нея. "В момента има известна регулация, но вероятно ще е необходима още", казва той.

През последния месец Facebook се опитва да обърне внимание на някои от основните проблеми, които вредят на репутацията на компанията. Сред тях е разпространението на фалшиви новини, опитите за манипулации в избори чрез реклами и др. Марк Зукърбърг обяви, че посвещава годината на решаването на тези проблеми.

Първите усилия на компанията обаче не са посрещнати с особен ентусиазъм. Facebook обяви, че ще намали броя на новините, които се показват в профилите на потребителите. Освен това социалната мрежа обяви, че ще направи и допитване сред потребителите, които да кажат на кои медии имат доверие, за да могат техните публикации да се виждат приоритетно.

Оказва се обаче, че въпросното допитване е крайно базово. То има само два въпроса. Единият пита потребителя дали познава дадени медии в списък. Вторият въпрос е доколко има доверие на въпросните медии. Според компанията това е достатъчно с времето да се изгради ясна представа за коректните медии.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
4 причини за разпад на комуникацията в брака Дълготрайните връзки не могат да просъществуват щастливо и качествено без добро общуване между партньорите Тези дрехи нямат място в пералнята - НЕ ги перете там Вижте какво не бива да слагате в барабана
Видяла Ванга след смъртта й Не ме мислете за луда, някаква сила ме спаси в храма на пророчицата, разказва звездата Мими Иванова Последен шанс за нещо голямо за 4 зодии Последни дни на ноември носят успех за някои представители на зодиака
Рецепта за крем супа от печен чесън Много ароматна и вкусна супа за студените дни Разкри истината за храната в Игри на волята Професионалният акробат Борисенко напусна шоуто и направи своите анализи и равносметки от представянето си в екстремното риалити
Шпионския скандал във Великобритания: Двама от българите се признаха за виновни Това стана ясно по време на днешното заседание срещу групата в централния наказателен съд в Лондон Настинката може да бъде предизвикана от над 200 вируса – ето как да я преборим При първи симптоми на остра респираторна инфекция специалист препоръча да се направи тест
"Величие" прави своя телевизия Медията ще се казва "Свободен глас", фондация ще подготвя партийни кадри България е на първо място в Европа по смъртност на пътя За сравнение - Швеция е сред страните с най-малък брой жертви на пътя за година - 21
Община Бургас благодари за безкрайната им помощ Доброволците на полумаратона в Бургас получиха грамоти Ожени се Актьорът промени семейния си статус в социалните мрежи