Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

5 комуникативни умения, които подобряват общуването

Ключови думи: комуникация, общуване, очи, тяло, разбирателство

Ефективната комуникация може да се окачестви и като изкуство. Не е лесно да общуваш с хората по най-правилния начин.

Някои са интроверти, трудни за разбиране, затворени и дълбоко чувствителни. Други говорят много, но всъщност не казват нищо съществено.

Езикът на тялото, позата, жестовете, контактът с очи – всичко е от значение за воденето на пълноценна комуникация.

Кои са основните комуникативни умения, които подобряват общуването с околните?

Съсредоточаване

Фокусирането върху разговора е важно. За да имаме добра комуникация е необходимо да изслушваме внимателно събеседника си и да анализираме неговите мисли. Така можем по-щателно да вникнем в размяната на информация.

Важно е също така да подбирате изразните си средства. Те трябва да са ясни, без уклончивост и с добре подбрани думи. От първостепенна важност за добрата комуникация е първоначалната преценка с кого всъщност говорите. Това спомага в ориентирането и подбора на изразни средства.

Демонстриране на увереност

Изследванията показват, че уверените в себе си и качествата си хора умеят да водят продуктивна комуникация с околните. Другите също възприемат самоуверените хора с характер по-добре. Вдъхването на доверие тук играе голяма роля.

Език на тялото – той ще ви помогне да комуникирате ефективно и достъпно. Не кръстосвайте ръце, защото това инстинктивно подсказва на събеседника вашата негативна нагласа и притеснение.

Контакт с очите – наблюдавайте пряко събеседника си. Когато говорите недейте да шарите с поглед във всички страни, защото това издава несигурност и неискреност. Гледайте го в очите, но не втренчено. Също така, когато той или тя говори създайте зрителен контакт, а не се разсейвайте, защото ще обидите партньора си в комуникацията.

Научете се да слушате

Слушането е активен, не пасивен процес, както много хора смятат. За да вникнеш и обработиш информацията, която получаваш, е нужно внимание и аналитичен ум. Освен това слушането е двустранен процес. Ако искате да бъдете чути и най-вече изслушани, трябва да се отнасяте с акуратност към събеседника си.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Показа тяло за милиони Ратайковски е в отлична кондиция Шашна всички Говори с извънземни и смята, че има хора, които се хранят "само със слънце"
Знае 3 чужди езика Петко Панайотов от ЦСКА е талантлив не само във футбола Вижте как ученици от Люляково едва не разплакаха от радост класната си Подариха й разкошен букет и я развълнуваха с покана за бал, на която нямаше как да отговори, освен с „разбира се“
111-годишна посочи, че е в добра форма, защото... "Не пие алкохол, не пуши, чете книги и похапва шоколад" Стана леля Страхотна новина за Крисия
Уточниха дали е имало жесток бой в съблекалнята От "Левски" категорично отрекоха  Земетресение от 4,8 по Рихтер близо до България Гръцки остров се люшна
Дете със спешна нужда от трансплантация летя до Германия със "Спартан" На борда с малкия пациент са били неговите родители, медицински екип от СБАЛ по детски болести "Проф. Иван Митев" и медицинска реанимационна сестра от ВМА 50-годишен българин счупи дрегера В София
Тръмп разкри, че има угроза от ужасно клане На фронта е страшно При работа на смени: Възнаграждението за положен нощен труд включва ли се при изчисляване на размера на обезщетението при пенсиониране? Често се случва – работодател, дали от незнание или нарочно да се опитва да ощети свой служител