За първи път в Бургас: УМБАЛ "Дева Мария" обучи екипа си в психологическа подкрепа за онко-пациентите
Ключови думи:
умбал, дева, мария, бургас, флагман, ветре, болница, отдел, пациентски, грижи, университетска
Редица семинари в полза на пациентите с онко заболявания премина екипът на отдел „Пациентска грижа“ към университетска болница „Дева Мария“. Обучаващ е създателката на известния софийски център за немедицинска грижа „Дара Хелп“- Невена Манолова, която преди месеци дойде в Бургас, за да стане част от екипа на отделението по медицинска онкология към УМБАЛ „Дева Мария“.Невена Манолова, заедно с „Дара Хелп“, е създател на десетки обучения, които обхващат цялата гама от въпроси, които се появяват в главата на човек, сблъскал се с диагнозата „рак“. С идването си в Бургас тя носи и практиката на водещи софийски онко-клиники да се грижат не само за тялото, но и за душата на пациента.
Екипът на отдел „Пациентска грижа“ бе обучен на основните етапи в лечението на онкологичните заболявания, за да имат конкретна представа през какво минават пациентите и какво ги очаква. По време на семинарите бяха засегнати теми като справянето с ежедневните активности, оказването на психо-социална подкрепа на болните и как да избегнат появата на лимфоедем. Много хора не знаят, че биха могли да бъдат финансово подпомогнати от „Социално подпомагане“ за закупуване на перуки или епитези. Какъв е пътят, какви документи трябва да бъдат изкарани и в какви срокове това се случва вече е в компетенциите на координаторите по пациентски грижи. Представителката на „Дара Хелп“ сподели още хитрости за справяне със страничните ефекти от химио и лъче терапията, които да подпомогнат преминаването на пациентите през тяхното лечение.
„В момента момичетата и момчетата от отдел „Пацинетски грижи“ са тези, които координират пациентите между отделенията, грижат се те да получават информацията, която ги интересува и им помагат с комуникацията с институциите. Моята цел е да помогна на този отдел, като го запозная с профила на човека с онко-заболяване, въпросите, които се появяват в процеса на осъзнаване на диагнозата, лечението и периодът след това, за да могат те да бъдат максимално полезни на нашите пациенти.“ разказва Невена Манолова.
Отдел „Пациентски грижи“ към университетска болница „Дева Мария“ е създаден едва миналата година, но успя да привлече вниманието на пациентските организации. Той бе една от причините бургаската болница да поличи титлата „Болница на годината“ за 2017 година. В основата му е подпомагането на комуникацията между пациента и болницата, за да може пациента да получава навременна и коректна информация за всичко, което го интересува за състоянието и лечението му. В момента в отдела работят четирима човека, като амбициите са до края на годината екипът да бъде увеличен, за да могат да бъдат обхванати всички пациенти на университетска болница „Дева Мария“.