Жълт картон за Холивуд - американците все по-малко на кино
Посещенията на кина в САЩ и Канада се свиват с 5,8% до 1,24 млрд. през 2017 г. - най-слабата посещаемост от 1992 г. насам, сочат данни на Box Office Mojo.
Цените на билетите нарастват средно с 3,2% през миналата година, което също е повлияло за свиването на приходите под 11 млрд. долара, но това все пак е сравнено с рекорда от 2016 г.
Слабите продукции и услугите като Netflix са държали аудиторията по-далеч от киносалоните. Зрителите също са се повлияли от цените на пуканките и газираните напитки.
"Междузвездни войни: Последните джедаи" е лъч светлина през 2017 г. Филмът генерира 533,1 млн. долара до края на годината на вътрешния си пазар и стана лента номер едно. Но дори и една от най-обичаните холивудски истории не може да компенсира спада, който започна през лятото.
"Индустрията трябва да бъде притеснена, ако метриките падат отново през 2018 г.", коментира Гита Рангенатън, анализатор на Bloomberg Intelligence. "Особено при по-силните ленти за тази година по-малкият брой зрители ще бъде предупреждение, че индустрията може да се свива", допълва анализаторът.
Отвъд спада на посещаемостта се наблюдава тенденция веригите от кина и големите филмови студия да се консолидират. През последния месец Cineworld Group придоби Regal Entertainment, втората по големина американска верига кина, за 3,6 млрд. долара. Walt Disney пък сключи сделка за придобиването на развлекателните активи на 21st Century Fox, включително филмовото студио на компанията. Сделката е на стойност 52,4 млрд. долара.
Добави Коментар