Конспиративната теория за блокирането на Витоша с цел хората да посещават други дестинации е малоумна
Това пише икономистът Владимир Каролев във Фейсбук, като разкрива кой блокира развитието на туризма на Витоша и въобще в цяла България.
"Понеже много хора непрекъснато питат за Витоша, да кажа за пореден път какво се случва там и защо не се подменят съоръженията:
1. Лифтовете на Витоша са много стари - не просто на години, но и като модели. Има лифтове, чиито производители вече са фалирали. Тоест, няма как да купим абсолютно същите лифтове и да ги сложим на абсолютно същите места. Това не е и целесъобразно - когато те са строени, София е била 750 000 души, сега е 2 млн.
2. Новите модели лифтове имат различни параметри - различни стълбове, различни стъпки, различни въжета, различни кабини и седалки.
3. Законът за горите, писан през 2012 г. лично от Тома Белев (б. р. - председател на екосдружението "Зелени балкани"), изисква територията под лифтовете и пистите да бъде със сменено предназначение - каквото не се изисква за енергийна, водна и друга инфраструктура (защо ли?) Разходите по смяна на предназначението на такива огромни терени правят икономически невъзможно построяването на нови писти и лифтове в цяла България - една от причините и да няма нито едно такова съоръжение "на зелено". Защо е разписан такъв закон и кой има интерес от блокирането на целия планински туризъм в цяла България - може да питате разписалият го човек и партийните централи на приелото го мнозинство през 2012 г.
4. Планът за управление на парк Витоша забранява смяната на предназначението.
5. Всяко ново полагане на стълб, стъпка и въже по смисъла на ЗУТ е "ново строителство".
6. Планът за управление на парк Витоша забранява новото строителство.
7. Тоест, за да смениш един лифт с нов, законите изискват от теб да направиш две неща, които планът изрично забранява. Параграф 22, от който няма излизане.
8. Изходът е да се приеме новият план за управление на парка или да се сменят законите. Новият план се блокира от Зелените, а мнозинството очевидно няма воля да промени законите (защо ли и с каква мотивация е подплатено това?).
9. Докато едно от двете неща не се извърши, Витоша ще продължи да тъне в разруха. Кой има интерес от това, имайки предвид, че София е най-голямата българска туристическа дестинация с уникална до себе си планина, всеки може да си отговори сам.
10. Конспиративната теория за блокирането на Витоша с цел хората да ходят в Банско, Боровец или Пампорово е малоумна за всеки човек с малко опит или знания в туризма - Витоша е дестинация за еднодневен спорт, а трите курорта са дестинации за уикенд и рекреативен туризъм.
Който иска да иде в Пампорово за 7 дни на спа, ски, храна и семейна почивка, ще отиде там без значение дали Витоша работи или не.
Точно обратното - и трите курорта имат интерес от това Витоша да работи на пълни обороти, защото тя ще привлече към България повече туристи, част от които ще отидат и при тях.
И много софиянци ще се научат да карат ски на Витоша и после ще почнат да ходят по другите ни курорти."
1
Коментара по темата
1.
Петър
31.12.2017 08:21:09
Не е много вярно твърдението на "икономиста"!
Раздел IV.
Учредяване на ограничени вещни права върху поземлени имоти в горски територии
Чл. 54. (1) Право на строеж върху поземлени имоти в горски територии без промяна на предназначението на територията се учредява за изграждане на:
6. (нова - ДВ, бр. 60 от 2012 г.) станции и стълбове на съществуващи лифтове и влекове, които са търпими строежи по Закона за устройство на територията, включително за нуждите на основен ремонт, реконструкция, подмяна и/или модернизация - за срок до 20 години;
Не виждам с какво това допълнение към Закона, писан поне година преди изказаната е пречка за строителство на втори лифт?!
Раздел IV.
Учредяване на ограничени вещни права върху поземлени имоти в горски територии
Чл. 54. (1) Право на строеж върху поземлени имоти в горски територии без промяна на предназначението на територията се учредява за изграждане на:
6. (нова - ДВ, бр. 60 от 2012 г.) станции и стълбове на съществуващи лифтове и влекове, които са търпими строежи по Закона за устройство на територията, включително за нуждите на основен ремонт, реконструкция, подмяна и/или модернизация - за срок до 20 години;
Не виждам с какво това допълнение към Закона, писан поне година преди изказаната е пречка за строителство на втори лифт?!